Lähettäjä: S
Päivämäärä: 9.3.25 19:19:07
"
Ihan mielenkiinnosta, niin minkälaisilla aloilla tuo lyhennetty työaika on mahdollista? Joo, varmaan kaikilla aloilla periaatteessa, mutta miten käytännössä..
Tarkoitan sitä, että jos yksi tekee vähemmän työtä, niin joutuuko muut tekemään sitten hänen töitänsä, mutta saamatta tästä ylimääräistä korvausta?
Esim. meillä on kaikilla omat asiakkaat ja niitä on suurin piirtein jokaisella saman verran. Jos joku jättäytyisi lyhyemmälle työajalle, niin tekeekö hän lyhyemmässä ajassa omat työnsä, kuten ennen vai siirretäänkö asiakkaita joillekin muille? Nostetaanko vuorostaan näiden lisätöitä saaneiden palkkoja?"
Mulla on asiakaslista laskettu sen mukaan, että teen sen 80% työajassa. Olen saanut siihen itse vaikuttaa ja lopputuloksena teen enemmän kuin moni muu täydessä työajassa. Eli ainakaan mun kohdalla ei tarvitse olla huolissaan, että muut joutuu tekemään palkatta osan mun töistä. Pikemminkin mä teen osan muidenkin töistä. Tämä huomioitu myös mun palkassa eli saan 80% työajasta lähes samaa palkkaa kuin moni muu 100% työajasta. Jonkun mielestä tämäkin on tietysti epäreilua, mutta onneksi työnantaja osaa myös arvioida työtehoa ja osaamista.
Omalla kohdalla tietysti oli myös helpompi sopia työaika ja työtehtävät, kun palasin perhevapailta.
|