Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin ihastua, olen parisuhteessa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.3.25 21:58:58

Voi että kaipaan sitä kutkuttavaa tunnetta vatsanpohjassa. Viestien odottelua ja toiseen tutustumista. Kevät tekee varmaan tepposet, mutta onhan se ihan mahtava tunne!

Re: Haluaisin ihastua, olen parisuhteessa

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   8.3.25 22:17:51

Ei muuta kuin salasuhdetta vetämään :) Ja jos mitään ongelmia tulee niin voit aina vedota siihen että se oli miehen vika!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.3.25 22:18:55

Ihastu uudelleen kumppaniisi

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   8.3.25 22:23:10

Minusta taas tuo tutustumisvaihe, viestien odottelu yms. On ihan kamalaa. Joo on perhosia vatsasassa, mutta en tykkää yhtään epävarmuudesta. Minulla epävarmuus syö alun viehätyksen ja arvostan enemmän vakiintunutta suhdetta ilman epäilyjä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.25 22:26:51

Perhoset on ihania, etenkin kun selkeästi käy ilmi että molemmat on kiinnostuneita. Sellainen on-off arvuuttelu on vaan ärsyttävää.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   8.3.25 22:28:16

Voi luoja miten raskasta tuo ihastumisvaihe on! Kyllä vakiintunut parisuhde on miellyttävämpi olotila kuin epävarma tutusminen.

Päivämäärä:   8.3.25 22:30:31

. //Vaikka toinen kuinka osoittaisi alussa tunteita niin ei se takaa kuitenkaan suhteen olevan pidemmän päälle toimiva. Perhoset on perhosia, mutta arki ja todellinen yhdessä eläminen on ihan muuta kuin alun vaaleanpunaiset lasit päässä olemista ja sen vuoksi itse en tykkää yhtään tuosta alun vaiheesta arvostan enemmän vakiintunutta suhdetta.

Lähettäjä: toisaalta 
Päivämäärä:   8.3.25 22:37:48

Vakiintunut suhde on tylsä, ennalta-arvattava ja kaavoihin kangistunut. Ihastumisvaiheessa sen sijaan on aina seikkailun ja uuden alun tuntua.

Päivämäärä:   8.3.25 22:42:11

Toisaalta//Itse en koen noin, koska ihmistä ei voi koskaan oppia täysin tuntemaan ja ihmiset muuttuvat iän myötä joten ei voi tuudittautua siihen ajatukseen, että koska tilanne on nyt tämä ja eletään näin niin se tulee aina olemaan näin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.3.25 00:36:46

Niin, mutta ihastumisessa on se kiva lisä, että toinen on vielä vähän vieras. Ainakin itseä oikein polttelee kun toinen koskee suhun ensimmäisiä kertoja. Ja ah ne vaaleanpunaiset lasit, ihastuksessa ei ole mitään virheitä eikä tavallista. Ja aina kun saa viestin, niin alkaa hykerryttää. Tuota ei saa pitkässä parisuhteessa vaikka miten päin olisi.

Päivämäärä:   9.3.25 00:38:44

Yhdessä eläminen on jotain muuta ja ihastumisen tunteet jotain muuta, ainakin itse saan niistä kiksit ja onhan sitä tutkittukkin että uudesta ihastus vaikuttaa samalla tavoin aivoihin kuin huumeet. Siksi ihastumisvaiheessa eroaminenkin on pahempaa, kun yhtäkkiä huume lakkaa

Päivämäärä:   9.3.25 00:41:10

Hyi: "Minulla epävarmuus syö alun viehätyksen ja arvostan enemmän vakiintunutta suhdetta ilman epäilyjä."

"joten ei voi tuudittautua siihen ajatukseen, että koska tilanne on nyt tämä ja eletään näin niin se tulee aina olemaan näin."

Niin miten se oli?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.3.25 04:47:10

Ihastuminen on tavallaan ihanaa ja jännitävää.
Kosketukset, pussailu jne tuo perhosia vatsaan.

Mutta samalla tämä on hermoja raastavaa.
"Mitä se toinen ajattelee?"
"Haluaako hän nyt varmasti tavata?"
"Miksi hänen vastaamisessa kestää pidempään kuin ennen?"
"Onko hän ihastunut?"
"Olenko hänelle vain yksi muiden joukossa jolle laitetaan viestiä kun muut ei ehdi tavata?"
Jep, ihanaa aikaa tämä ihastuminen...

Lähettäjä: :| 
Päivämäärä:   9.3.25 07:18:47

Sit se onkin kamalaa, kun tajuaa että toinen ei olekaan ihastunut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.3.25 07:23:15

:| / niinpä.
Itse yritän tällä hetkellä olla enempää mietimättä onko vastapuoli ihastunut/ajatteleeko samalla tavalla tästä ja edetä ilman stressiä.
Ja samalla yritän pitää oman ihastumisen kurissa, että sattuisi mahdollisimman vähän jos vastapuoli ilmoittaa ettei kiinnosta. :(

Vannoin jo ystäville etten enää ikinä lataa tinderiä/tapaa miehiä missään kun tämä on näin vaikeaa :'D

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   9.3.25 08:13:59

Älä! Se on yhtä hel....iä!

Päivämäärä:   9.3.25 08:22:04

... //Vakiintuneessa suhteessa on luotu pohja jossa luotetaan toisiinsa tapahtui sitten mitä hyvänsä tai tuli muutoksia elämässä. Se, että joku kokee suhteen olevan arkista ja tylsää on ihan omaa aikaansaannosta. Ei vakiintuneen suhteen tarvitse olla arkista ja tylsää. Toisekseen kuten sanoin niin ihmiset ja elämän tilanteet muuttuu. Se voi olla hyvä tai huono asia. Monille se on hyvä, että parisuhteessakin tulee erilaisia ajanjaksoja kuten vaikka reissaaminen yhdessä, lapsen saaminen jne. Luottamus kuitenkin sinne pohjalle rakennettu.

Tapailuvaiheessa vasta katsotaan mitä toinen on miehiään, voiko luottaa, tunnetaanko samoin, onko arvot samat jne. Eli paljon kysymysmerkkejä.

Päivämäärä:   9.3.25 12:46:59

Ei tarvi olla arkista eikä tylsää, mutta se on väkisinkin sitä välillä. Ihastuessa se on koko ajan jännittävää ja kutkuttavaa. Tietenkin myös epävarmaa, mut sen takia se onkin kutkuttavaa

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   9.3.25 13:41:57

Olen pitkässä parisuhteessa ja ihastuin muutama vuosi sitten ystävääni ihan kamalalla rytinällä ja puskista. Olihan se ihanaa ja on vieläkin vaikka aika raastavaa kun suhteemme ei ihastuksesta miksikään etene. Tästä on jo muutama vuosi kun tämä ystäväni suuteli minua ja se oli menoa. Häkellyin myös siitä kun sain häneltä syntymäpäivälahjaksi aika arvokkaan sydän riipuksen ja sen antaessaan hän sanoi, että olet minulle enemmän kuin ystävä. Minun miehelleni sekä hänen miehelleen on ok, että harrastamme seksiä ymv enkä todellakaan tiedä onko tässä kyse pettämisestä koska ainakin minun puoleltani on niin voimakasta ihastumista, että järki meinaa lähteä. Olemme usein puhuneet mikä olisi kiva paikka asua ja minkälaista yhteisessä kodissamme olisi, enkä tiedä kuinka paljon näissä puheissa on vitsiä. Minulla on lapsia jotka asuvat vielä kotona eli senkään puoleen ero ei ole mitenkään ajankohtainen. Kai minä rakastan miestäni vaikka kaipaankin parisuhdetta jossa asioita tehtäisiin yhdessä ja kumpikin osallistuisi arjen asioiden hoitamiseen. Mieheni kanssa asumme samassa asunnossa, mutta en tiedä onko meillä lasten lisäksi muuta yhteistä. Emme juurikaan riitele tai vastaavaa, mutta jotenkin tuntuu, että elämme kumpikin omia elämiämme mihin toinen ei pahemmin kuulu.

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   9.3.25 13:50:18

Lisäyksenä vielä, että kyllähän tämä ihastuninen on piristänyt arkea ja elämää ihan älyttömästi. On ihanaa kun joku toivottaa hyvää yötä ja lähettelee lentopusuja pitkin päivää. Muistaa syntymäpäivät ymv juhlat huomioi. Vatsassa lepattaa perhosia ennen näkemistä jne.

Lähettäjä: Puff 
Päivämäärä:   9.3.25 14:19:44

Eikö aloittajan parisuhdetta voisi parantaa? Ilmeisesti siinä ei suuria tunteita ole. Voisiko olla eli olisiko jotain, mitä voisitte tehdä asian eteen, tai onko mies ihan väärä?

Itsekin kymmenisen vuotta jo vakituisessa suhteessa ollut ja silti on paljon intohimoa, suhde vain paranee. Muutakin siis on kuin tasaista rakastamista, vaikka suhde onkin hyvällä tavalla tasainen (harvoin draamaa).

Sintin suhde ei kuulosta parisuhteelta ollenkaan vaan isänä ja äitinä olemiselta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.