Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hashimoton tautia sairastavia?

Lähettäjä: Tepa 
Päivämäärä:   8.3.25 20:29:43

Hei, mulla todettiin Hashimoton tauti ja haluaisin kuulla kokemuksia. Oireita on pitkä liuta, mahtaakohan tyroksiinihoito tepsiä niihin?

Re: Hashimoton tautia sairastavia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.25 20:37:52

Tyroksiini ei paranna autoimmuunireaktiota.
Suomessa sitä ei mitenkään hoideta tai edes sanota että sillä olisi jotain haittoja sen jälkeen kun tyroksiinin puute on hoidettu.

Mutta joo itsellä on ja naisilla se onkin yleisin kilpparivaiva kun estrogeeni sille altistaa. Nykyään olo on hyvä kun otan riittävästi tyroksiinia mutta alussa 2 ekaa vuotta oli kauheat kun minua pidettiin liian kauan liian pienellä annostuksella ja koska lääkitys on aloitettava pienestä ja sitä on nostettava pikkuhiljaa niin nostosta tulee yleensä noin viikoksi, pariksi ikävät olot.

Lähettäjä: Tepa 
Päivämäärä:   8.3.25 21:00:37

Aapua, olen nytkin työkyvytön oireiden vuoksi! Olin jo toiveikas että jokohan tämä piina alkais helpottaa kun syy löytyi!

Oletko selvitellyt miten ulkomailla hoidetaan?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   9.3.25 00:05:57

Autoimmuunisairauksiin saa yleensä paljon apua eliminaatiodieetistä. Eli kaikki tulehdusta aiheuttava pois jotta suoliston seinämä pääsee paranemaan ja ärsykkeet immuunipuolustukselle vähenee. Ärsyttävät ruoka-aineet voivat olla hyvinkin terveelliseksi miellettyjä. Googlaa leaky gut ja autoimmune diseases.
Jodin vajaus voi myös olla osatekijä kilppariongelmissa (ja muiden rauhaselinten)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.25 03:00:08

Jodilisä myös saattaa pahentaa vajaatoimintaa eli ei kannata ominpäin sitä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   9.3.25 07:33:49

Hieno diagnoosi, aika yleinen tauti. Menee ohi, kilpirauhasen vajaatoiminta voi jäädä lopulliseksikin.
Thyroxinia vaan labra-arvojen mukaan ja kaikki menee hyvin.
Älä nyt hyvä ihminen ala uniikiksi lumihiutaleeksi kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi …

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.