Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilta-ale keskusteluun liittyvää

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.3.25 11:36:08

Jos käytte ilta-aleja tarjoavassa kaupassa päiväsaikaan, niin koetteko huonoa omaatuntoa jos haalitte silloin niitä -30 % tuotteita? :D kun ei sitten niille alebongareille ole niin paljon ostettavaa. Mulla välillä jos monia aletuotteita haalin kärryyn. :D
P.S. älkää ottako vakavasti tätä "ongelmaa". :'D

Re: Ilta-ale keskusteluun liittyvää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.25 12:01:04

No en todellakaan koe mitään huonoa omatuntoa. Minulla on ihan samanlainen oikeus ostaa laputettuja tuotteita kuin kaikilla muillakin.

Lähettäjä: Siirretty 
Päivämäärä:   8.3.25 12:11:05

Ennen kuin nämä ilta-alet alkoi, ostin laputettuja tuotteita, jos ne olivat sellaisia, että muutenkin ne laittaisin pakastimeen (esim. paahtoleipä).

Pääasiassa käyttämä kauppani mainostaa kyllä ilta-alea, mutta en ole pariin vuoteen löytänyt laputettuja tuotteita (esim. niitä leipiä) hyllyistä. Ainoastaan maito/jogurtti hyllyllä on silloin tällöin lappuja näkyvissä. Käyn kaupassa kahdesti viikossa töiden jälkeen (n.17.30) ja olen luullut, että laputtavat tuotteita vasta lähempänä ilta-alea.

Muutama viikko sitten etsin erästä tuotetta, jota en normaalisti osta (isovanhemmat tarvitsivat ja lupasin sen hakea, kun eivät pääkallokelillä uskaltaneet lähteä ulos). Menin hyllyväliin, jossa en omien ostoksieni kanssa koskaan käy ja siellä oli oma hylly laputetyille tuotteille. Oli leipiä, leikkeleitä, jauhelihaa, valmissalaatteja jne.

Alehaukoille varmasti hyvä, että kaikki lapputuotteet (maitotuotteita lukuunottamatta) ovat samassa paikassa, mutta tavalliselle ostajalle huono. Jos ostan leipää, ostan sen leipähyllyltä, en mene erikseen katsomaan, olisiko samaa leipää laputettuna toisella hyllyllä.

Päivämäärä:   8.3.25 13:22:33

En, ne tuotteet on siellä ostettavaksi.

En myöskään säästele niitä köyhille vaan jos haluan sillä hetkellä syödä jauhelihaa ja yksi paketti on -30% niin tottakai nappaan sen.

Meillä ainakin kaupoissa yleensä hyllyissä hurumykke vielä illalla ennen sulkemisaikaakin punalaputettuja. Otan jos tarve, silloinkaan en hamstraa.

Lähettäjä: Lapset 
Päivämäärä:   8.3.25 13:47:26

Käyn kaupassa usein klo 20.30 jälkeen, kun tulen harrastuksesta kotiin. Olen tehnyt tätä ”aina”, myös silloin kun kaupat vielä menivät kiinni klo 21.

Aiemmin kaupassa oli tuohon aikaan vain aikuisia. Nyt ilta-ale aikaan kaupassa on vielä klo 21 todella paljon sekä alle kouluikäisiä että pieniä (alle 10v.) koululaisia vanhempiensa kanssa.

Minulla ei ole lapsia, mutta kavereilla on. Päiväkoti-ikäiset syövät iltapalan klo 19, sitten iltapesut ja iltasatu ja nukkuvat viimeistään klo 20. Kouluikäiset (alle 10v.) nukkuvat viimeistään klo 20.30.

En yhtään ihmettele lasten ongelmia päiväkodissa ja koulussa, jos alle 10v. lapset ovat edellisenä iltana kaupassa vielä klo 21, siitä kotiin iltapalalle ja iltapesulle, nukkumassa ovat ehkä klo 22 ja aamulla pitää olla päiväkodissa ja koulussa klo 8.

Lähettäjä: Kohta on pakko 
Päivämäärä:   8.3.25 14:07:59

Näin kohta 20 vuotta punalappuja ostaneena on kohta alettavakin ostaa -30% koska ihmiset ovat päässeet häpeästään ostaa tarjoustuotteita, köyhtyneet ja loput muuten vaan hoksanneet pääsevänsä halvalla. En jaksa mennä tuntia aiemmin haalimaan joten jos aletuotteiden perään aletaan olla yhtään enemmän, ei yksinkertaisesti jää mitään. Tilanne on täällä mennyt siihen. Eikä nämä köyhiä ole, en minäkään niin köyhä mutta aletuotteet kelpaavat.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.3.25 14:14:08

En koe huonoa vaikka vien kaikki ilta-ale kanat koska jos kana maksaa 4 euroa niin otan kaikki.

Päivämäärä:   8.3.25 14:21:54

"Minulla ei ole lapsia, mutta kavereilla on. Päiväkoti-ikäiset syövät iltapalan klo 19, sitten iltapesut ja iltasatu ja nukkuvat viimeistään klo 20. Kouluikäiset (alle 10v.) nukkuvat viimeistään klo 20.30.

En yhtään ihmettele lasten ongelmia päiväkodissa ja koulussa, jos alle 10v. lapset ovat edellisenä iltana kaupassa vielä klo 21, siitä kotiin iltapalalle ja iltapesulle, nukkumassa ovat ehkä klo 22 ja aamulla pitää olla päiväkodissa ja koulussa klo 8."

Ja tälläiset naurettavat minä teksin asiat paremmin avautumiset on se, miksi lapselliset välillä nauraa ja pilkkaa lapsettomia.

Sen sijaan, että hieman kokisi sympatiaa lapsiperheitä kohtaan, jossa rahasta nykytilanteessa usein oikeasti tiukkaa,niin haukut ja syyllistät vielä vähän lisää.

Niin, sinulla ei ole lapsia, et tiedä mitä maksaa ruokkia 5 suuta sen yhden oman sijaan. Minä voin kertoa, että kukaan vamhempi ei huvikseen vie illalla lapsia kauppaan yliväsyneinä nukkumaanmenoajan jälkeen. Ei ole kivaa se touhu sille perheellekään, ei siellä huvikseen olla.

Ne vanhemmat on ehkä ihan syystä siellä kaupassa lastensa kanssa. Hakemassa alelaputettua ruokaa, että on varaa syödä. Todennäköisesti kyseessä yksinhuoltajat, koska kahden huoltajan perheissä voisi toinen jäädä lasten kanssa kotiin. Tai vaihtoehtoisesti niin surkea tilanne, että mies makaa sohvalla persettä raapien eikä jaksa vahtia lapsia ja siksi ne on äidillä mukana kaupassa.

Häpeäisit.

Päivämäärä:   8.3.25 15:23:18

"Minulla ei ole lapsia, mutta kavereilla on. Päiväkoti-ikäiset syövät iltapalan klo 19, sitten iltapesut ja iltasatu ja nukkuvat viimeistään klo 20. Kouluikäiset (alle 10v.) nukkuvat viimeistään klo 20.30."

Meillä on lapsi synnäriltä asti käynyt nukkumaan noin 22.40. Jos ehtii nukahtaa autossa 20-21 niin voi käydä nukkumaan myös 00 aikoihin. Ei ole mitään ongelmaa päiväkodissa, ei edes ole päiväkodissa joka viikko. Ihanaa kun nukkuu välillä 9.30 asti. Nukkuu myös 4 tunnin päikkäreitä ja herää monesti vasta klo 18. On nyt 2,5v.

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   8.3.25 16:29:35

En todellakaan. Tosin oikeastaan ainoa tilanne missä ostan niitä -30% tuotteita on se että olen jossakin reissussa/töissä ja tarvitsen päivän aikana jotain lounasta tai välipalaa, eli siis valmisruokaa tai joku täytetty leipä tms. Normaaleilla kauppareissuilla odotan aina siihen klo 18:n, -60% on kingi :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.3.25 16:45:37

Meidän Prismassavissiin on nuo ilta-alet, mutta siellä päivällä tiedä, mitkä tulevat olemaan niitä ilta-ale tuotteita.

Eikä se ilta-ale mikään sossu ole, vaan sillä estetään hävikkiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.