Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko kaksihaaraisia korjata takaisin yhdeksi..

Lähettäjä: haperohius 
Päivämäärä:   8.3.25 09:09:36

...hiukseksi vai onko vaan pakko käydä kampaajalla?

Re: Voiko kaksihaaraisia korjata takaisin yhdeksi..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.3.25 09:14:13

Ala ihmeessä liimaamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.25 09:18:08

Joo liimata voi.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.3.25 09:18:34

Miten ajattelit ihan käytännössä korjata ne yhdeksi?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   8.3.25 09:29:53

Laita yöksi joku hiusöljy hiuksiin ja pese aamulla pois. Korjaa hiusten vaurioita sen mitä korjata voi. Minä käytä xz kauraöljyä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.3.25 09:32:48

Ei niitä voi korjata. Kuivat latvat pitää leikata pois. Youtubessa on ohjevideoita omien hiuksien leikkaamiseen, jos ei halua kampaajalle.

Lähettäjä: Hiusten kasvattaja 
Päivämäärä:   8.3.25 11:01:40

Yritän kasvattaa pitkiä hiuksia, riittääkö jos 2 kertaa vuodessa käy tavoittamassa latvat vähän reilummin vai kannattaisko käydä useammin ja ottaa vähemmän kerralla. Toki mul kul kasvaa hiukset tosi hitaasti, ehkä 1cm. Kuussa että ei kyl oo kauheasti pois otettavaa jos meinaa pituutta saada. Mitenköhän saisi nopeutettua kasvua. Biotiinia olen syönyt nyt puol vuotta mutta en ole huomannut eroa. Mulla on kyllä tosi ohuet hiukset myös. Lopetin hiusten vaalentamisen pari vuotta sitten ja nyt on oma väri ja hiusten kunto muuten parantunut, mutta etsin vielä sopivia hiustuotteita.

Päivämäärä:   8.3.25 11:10:08

Seuraa latvojen kuntoa ja tasoita aina, kun alkaa mennä kuivaksi hampuksi. Pituuskasvua ei edes huomaa jos latvat hiutuvat samaa tahtia olemattomiin. Minä aloitan kasvatusprojektin aina leikkaamalla kaikki huonot pois, sillä vauriot etenevät ylöspäin mutta terveet latvat pysyvätkin terveinä pitempään.

Päivämäärä:   8.3.25 11:53:11

U, miten kun laitat hiusöjlyä yöksi päähän, niin laitatko hiusten päälle jonkin myssyn, vai miten estät ettei öljy leviä tyynyyn?

Päivämäärä:   8.3.25 11:57:57

Laitan öljyä vaan latvoihin ja vähän päällimmäsiin hiuksiin. Yöksi hiukset letille niin ei pahasti tyynyä sotke. Tyynyn päälle voi laittaa vaikka pyyhkeen.

Päivämäärä:   8.3.25 14:03:49

Aa okei, mul ei viel oikee saa hiuksia letille kunnolla mut eiköhän toi pyyhe riitä

Päivämäärä:   8.3.25 14:36:16

Säännöllisesti kun oon öljyä käyttäny latvoissa niin vaikuttaa siltä että latvat pysyy paremmassa kunnossa.

Päivämäärä:   8.3.25 15:27:10

Öljyn voi laittaa aamullakin pariksi tunniksi ja pesee sitten pois.

Lähettäjä: cutri 
Päivämäärä:   10.3.25 09:17:34

Jotkut lämpösuojat toimii niin, että ikään kuin "liimaa" kaksihaaraiset, toimivat näin siis kun aktivoituvat lämmöstä (esim. föönatessa). En valitettavasti muista merkkiä.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   10.3.25 09:29:44

Ei voi. Niitä voi vain hetkellisesti "maskeerata" terveemmän näköiseksi. Mutta ainoa millä niistä pääsee eroon, on sakset.

Ainut keino välttää hiusten kuivumista ja kaksihaaraisia on kosteuttaa hiuksia runsaasti (hoitoaineet, hiusnaamiot, hiuksiin jätettävät hoitoaineet). Öljyä voi käyttää lukitsemaan kosteuden hiukseen viimeisenä steppinä, mutta öljy itsessään ei hiusta kosteuta.

Ja tietysti mahdollisimman vähäinen lämpökäsittely ja muutenkin hiusten kohteleminen hellävaraisesti (esim. se, ettei raasta harjalla väkivaltaisesti). Kaikki värjäykset ja etenkin vaalennuskäsittelyt kuivattavat hiusta.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   10.3.25 10:31:11

Saksilla korjaantuu :)

Lähettäjä: höm 
Päivämäärä:   10.3.25 10:44:51

Biotiinin vaikutuksessa voi mennä hetki. Aloin syödä biotiinia joskus 2020 kuurina syksyisin, heti ei huomannut mitään mutta nyt muutaman vuoden jälkeen pakko todeta että kynnet paremmassa kunnossa kuin ikinä ennen ja kaksihaaraiset hävinneet hiuksista. Vakuutuin kyllä siitä, että biotiini toimii mutta vaikutus näkyy vasta hetken kuluttua. Mulla oli aiemmin latvat ihan hirmuista sotkua, ihan hävetti kun latvaosa näytti kolme kertaa paksummalta kuin hiukset muualla päässä kun ne latvat oli niin pörheänä. Vasta tänä talvena aloin kiinnittää huomiota että hetkinen, nythän nää latvat on ihan sileät!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.3.25 10:48:34

Mitä mä just luin? Onko ihmiset nykyään näin idiootteja, että eivät edes yksinkertaisia asioita ymmärrä? Miten hemmetillä sä kuvittelet sen kuivan hiuksen yht' äkkiä muuttuvan terveemmäksi?

Juu, saksilla lähtee. Mitä kauemmin annat niiden kuivien kakshaaraisten olla niin sitä pahemmin ne haaroittuvat lisää, kannattaa säännöllisesti leikata vähän esim. 2-3 kk välein eikä reilusti kaksi kertaa vuodessa. Kyllä se hius kasvaa mutta näyttää vaan paljon paremmalta kuin sellainen kuiva hamppu.

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   10.3.25 11:01:01

Tänään ja huomenna on oivalliset hiustenleikkuupäivät, jolloin hiuksista kasvaa tuuheammat ja pituutta nopeammin. Kuun kierron mukaan.

Katso lisää tietoja facebookin Yläkuu kustannus - sivuilta. Paljon vanhaa perimätietoa ja mitä kannattaa mihinkin aikaan kuusta tehdä.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   10.3.25 11:21:25

Biotiinin vaikutuksista hiusten kasvuun ei muuten ole mitään varmuutta tai luotettavaa tutkimusta. Toki sitä voi kokeilla, mutta en odottaisi ihmeitä.

Hiukset kasvavat kyllä ihan normaalisti kaikilla, ellei sitten ole jotain vakavaa hiusten/karvojen kasvuun vaikuttavaa sairautta tai esim. pahaa aliravitsemustilaa. Ongelmahan ei ole hiusten kasvu vaan se, että kuiva hius katkeaa/haaroittuu sieltä latvasta. Tähän auttaa vain tehokas, jatkuva kostetus.

"Tänään ja huomenna on oivalliset hiustenleikkuupäivät, jolloin hiuksista kasvaa tuuheammat ja pituutta nopeammin. Kuun kierron mukaan."

Et ole tosissasi...

Lähettäjä: höm 
Päivämäärä:   10.3.25 11:27:01

R:itsekin suhtauduin vähän skeptisesti, biotiini ollut tuttua lähinnä eläinten lisäravinteena. Mutta ilmeisesti minulle toimi, mitään muuta ei kuitenkaan ole muuttunut hiusten hoidon rutiineissa ja mulla on ollu koko aiemman elämän ajan huonot kynnet ja katkeilevat hiukset ongelmana. Joten eipä tuo ota jos ei annakaan.

Päivämäärä:   10.3.25 13:10:28

Ihan vaan liimalla.

Päivämäärä:   10.3.25 15:57:42

Eikö ihmiset tässä ketjussa ole kuulleet esimerkiksi olaplexista?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.3.25 16:03:25

"Eikö ihmiset tässä ketjussa ole kuulleet esimerkiksi olaplexista?"

Ei Olaplexikään korjaa kaksihaaraisia :D

Itselläni on K18 säännöllisessä käytössä (tykkään siitä vielä enemmän, kuin olaplexistä) ja kaksihaaraisia tulee silti, jos latvoja ei säännöllisesti leikkaa. Onko minua huijattu? No ei ole, koska kaksihaaraisten korjaaminen millään tuotteella on mahdotonta.

Lähettäjä: hius 
Päivämäärä:   10.3.25 20:52:13

Mulla oli aiemmin aina kaksihaaraisia, ne oli oikein ongelma. Kunnes sitten aloin värjäämään hiuksia säännöllisesti saadakseni harmaat piiloon, ja värin suojaamiseksi aloin kääriä hiukset pyyhkeen sisään saunassa. Ei ole muuten ollut sen jälkeen kaksihaaraisia, tajusin itse tämän vasta monen vuoden jälkeen kun tuli jonkun kanssa puhetta niistä. Mitään lisäravinteita en ole muuten syönyt, föönailen lähes joka päivä enkä käytä mitään hiustuotteita.

Päivämäärä:   10.3.25 21:39:58

hius? Kuiva vai märkä pyyhe?

Lähettäjä: hius 
Päivämäärä:   10.3.25 22:46:37

Joo siis suihkutan hiukset ihan läpimäriksi ja sitten käärin kuivaan pyyhkeeseen. En ole saunassa koskaan kovin kauaa, joten voi olla että jos tykkää olla lautehilla ihan ajan kanssa niin pyyhekin saisi olla märkä. Mulla on erikseen semmonen pienempi pyyhe jota käytän nimenomaan tähän tarkoitukseen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.3.25 01:01:53

Leikkaa latvat

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   11.3.25 01:11:37

Jos sinulta lohkeaa kynsi, niin saako sen ehjäksi biotiinilla tai jollain öljyllä?

Hius on keratiinia.
Eli tarkasti lämmittämällä onnistuu hitsata kaksihaarainen takaisin yhdeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.