Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikähän tauti iskemässä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.3.25 08:05:06

Alkoi toissapäivänä voimattomalla ololla ja lihassärky pahentunut niin että nyt särkee ihan koko kroppaa. Ei kuumetta. Sellainen olo kuin olisi ollut kova kuume joka laskenut. Alkaako influenssa tällaisilla epätyypillisillä oireilla?

Re: Mikähän tauti iskemässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.25 08:06:00

Kuullostaisi enemmänkin koronalta.

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   8.3.25 08:14:30

Korona, mulla lisäksi vatsa sekaisin.

Päivämäärä:   8.3.25 08:22:57

Voi hitsi. Mutta kiitos vastauksista. Syke on muuten myös todi korkealla ja sydän hakkaa inhottavasti.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   8.3.25 08:52:41

Oli viikko sitten just tollanen mulla. Kesti noin viikon on off.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   8.3.25 09:26:30

Mulla oli kuukausi sitten tuon tyylinen tauti. Epäilen lievää influenssaa, koska minut oli rokotettu.
Luulin että nivelreumani oli saanut jonkun äkillisen pahenemisvaiheen ja olinkin jo hieman paniikissa.
Voimat on vieläkin loppu, ruokahalu palannut, voiton puolella jo olen.

Päivämäärä:   8.3.25 09:35:00

Täällä myös

Päivämäärä:   8.3.25 09:36:04

Täällä myös samoja oireita, ihan vetämätön olo jo yli viikon, välillä kylmä hiki, joka paikkaa särkee, maha välillä sekaisin.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   8.3.25 09:57:11

Täällä kova kuume ja lihaskivut, oli influenssaa vaikka rokotus on.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   8.3.25 10:25:55

Mulla ihan samaa. Kaikki nivelet kipeytyivät yhtäkkiä, lääkäri määräsi kortisonikuurin, koska ajatteli reuman aktivoituneen uudestaan. Sillä helpotti. Mutta nytkin tosi voimaton olo, heikottaa, maha välillä ruikulla. Ei tarpeeksi kipeä, että jäisi saikulle, mutta silti voimaton olo. Kylmänväreitä.

Päivämäärä:   8.3.25 11:10:22

"Kuullostaisi"

Kuulostaisi*

Influenssaa on paljon liikkeellä. Viimeisin rokotus oli jotenkin heikkolaatuisempaa/väärin tehtyä joten yli puolet sen ottaneista sairastui. Tästä oli thl:n sivuilla uutinen.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   8.3.25 11:17:17

Influenssa. Pysykää oikeasti kotona te, joilla on oireita, sillä tämän vuoden rokotus ei tosissaan ole toiminut, joten meillä on osastoilla todella paljon jopa 50-vuotiaita potilaita hoidossa. Vanhuksia tietenkin myös. Rajuin influenssavuosi aikoihin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.3.25 16:34:43

Tuletkos, Hmmm, selittämään mun työnantajalle, etten nyt tulekaan töihin, kun vähän kolottaa ja väsyttää? Sairauslomaa ei moisesta saa.

Päivämäärä:   8.3.25 16:43:34

^ Ei kai sinun työnantajalle mitään tarvitsekaan selittää, vaan menet lääkäriin ja sanot että sulla on influenssan oireet. Taatusti saat sairaslomaa. Ihmekään että taudit leviää tätä tahtia kun nykyään, kun ei ihmiset "pysty" olemaan edes niitä ensimmäisiä, eniten tartuttavia päiviä kotona :/

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.3.25 17:01:30

Mun on joka paikkaa särkeny jo kymmenen vuotta, mutten ole kyllä päivääkään lomaa saanut. Ei saa edes positiivisella koronatestillä, jos oireet ovat lieviä.

Päivämäärä:   8.3.25 17:36:37

No tuo on kyllä ollut väärin niin sinua kuin myös kanssaihmisiä kohtaan. Olen pahoillani. Ainakin toisen lääkärin mielipide kannattaisi pyytää tuollaisessa tilanteessa. Ihmeellistä miten nykyään rahanteko menee ihmisten terveyden edelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.