Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitääkö mobilepay maksussa tietää saajan nimi?

Lähettäjä: Nolous 
Päivämäärä:   7.3.25 22:11:34

Minulla ei ole mobilepayta. Pitääkö mobilepaylla maksaessa tietää maksun saajan nimi?

Kaverini A myi fb-kirppiksellä yhtä tavaraa ja kaverini B oli kommentoinut ”saako sovittaa”. A ja B eivät tunne toisiaan. Sattumalta näin tuon A:n myynti-ilmon ja B:n kommentin. Kommentoin siihen, että näen B:n viikonloppuna ja voin hakea tavaran sovitukseen A:lta ja viedä B:lle. Molemmille tämä sopi ja kävin tänään töiden jälkeen hakemassa tavaran A:lta. Hän sitten sanoi, että jos tavara sopii, niin voin antaa A:n numeron B:lle ja B voi maksaa mobilepaylla.

Vasta nyt tuli mieleen, että pitääkö minun osata kertoa A:n koko nimi, että B voi maksun tehdä?

Ollaan tunnettu A:n kanssa ala-asteelta lähtien. Oltiin yläasteella, kun saatiin ekat kännykät ja A:n numero on tallennettuna puhelimeeni hänen tyttönimellään. A on ollut 15 vuotta naimisissa, mutta en muista hänen sukunimeään ihan varmasti. Facessa sekä A että puolisonsa ovat Etunimi Toinen nimi, joten sieltäkään en voi sukunimeä luntata. Katsoin fonectasta, mutta kaverin numero oli salainen.

Voinko antaa B:lle vain A:n numeron ja mobilepay maksu onnistuu sillä vai pitääkö minun laittaa A:lle viesti ja kysyä, mikä hänen nykyinen sukunimensä on (noloa, etten muista).

Re: Pitääkö mobilepay maksussa tietää saajan nimi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   7.3.25 22:15:28

Puhelinnumero riittää.

Päivämäärä:   7.3.25 23:19:23

Kiitos!

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   7.3.25 23:27:38

Etkö ole ikinä lähettänyt kaverillesi esimerkiksi joulu- tai synttärikorttia vai miten olet pärjännyt ilman sukunimeä noin kauan?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   7.3.25 23:28:25

Vink vink! Jos itse käytät MobilePayta, näet kaverin A puh.numerolla hakemalla koko nimen jolla hän on tunnistautunut sinne ;)

Päivämäärä:   8.3.25 00:52:20

^^ Olen lähettänyt synttäri- ja joulukortteja silloin, kun oli vielä tyttönimellään (sen muistan kyllä). Meni naimisiin 15 vuotta sitten ja jo ennen sitä alettiin laittaa onnittelut ja juhlapäivätoivotukset tekstarilla ja nykyään wa-viestinä.

^ Ongelma onkin siinä, ettei minulla ole mobilepayta. Työsuhdepuhelin ja työnantaja on kieltänyt (estänyt) mobilepayn lataamisen.

Lähettäjä: .m 
Päivämäärä:   8.3.25 07:37:20

Niinkuin joku jo sanoi, sieltä näet hänen koko nimensä. Pelkkä numero riittää.

Mulla on työsuhde puhelin myös ja saanut ladata mobilepayn. En ymmärrä miksi olisi kielletty, ei tule työnantajalle kuluja vaan oman visa-kortin tiedot siellä on.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.3.25 07:38:30

Kun naputtaa numeron Mobilepayhin, niin näkyy nimi, jolla on rekisteröitynyt.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   8.3.25 07:56:11

.m: ei ole TA:lle kuluista kiinni vaan tietoturvasta. Työpuhelimelle ei ladata mitään ylimääräisiä ohjelmistoja.

Siksi itsellä aina myös oma puhelin ja puhelinnumero.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.