Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Häpeän omaa ammattiani

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   7.3.25 20:21:19

Häpeän omaa ammattiani ja työpaikkaani. Olen siis ammatiltani siivooja ja joskus hävettää myöntää asia uusille tuttavuuksille. Sinänsä työ on ihan ok. Palkka on toki huono ja työ välillä raskasta, mutta ei tarvitse ainakaan viedä töitä kotiin, eikä työ ole stressaavaa. Olen myös löytänyt mukavan työpaikan, jossa työtahti ei ole kauhean kuormittava. Työajat ovat myös hyvät ja olen vakituisessa, kokopäiväisessä työsuhteessa. Työnantaja on myös mukava ja joustava.

En oikein tiedä mitä lähtisin opiskelemaan tai tekemään. Mitään intohimoa minulla ei ole mihinkään ammattiin tai työhön. En pidä asiakaspalvelusta, enkä halua tehdä vuorotyötä (ainakaan yövuoroa)

Onko paikalla muita siivousalan työntekijöitä?

Re: Häpeän omaa ammattiani

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.3.25 20:22:19

Eihän siivoojana työskentelemässä ole mitään hävettävää.

Päivämäärä:   7.3.25 20:25:45

A, minusta vaan tuntuu, että osa sukulaisistani tai tuttavistani jotenkin tuntevat sääliä minua kohtaan ja ehdottavat eri ammatteja tai työpaikkoja mitä voisin hakea tai alkaa opiskella. Se on jopa hieman ahdistavaa, kun itsellä kuitenkin on talolaina maksettavan ja perhe elätettävänä, jolloin ei ihan noin vain heittäydytä ja lähdetä opiskelemaan useaksi vuodeksi.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   7.3.25 20:29:14

Siivoojat on alansa ammattilaisia siinä missä muutkin. Ole onnellinen hyvästä työpaikasta, ei tosiaankaan ole itsestäänselvää tänä päivänä että on työ jossa viihtyy ja jossa ei tarvitse stressata itseään puolikuoliaaksi.

Luulen että tänä päivänä tämä ymmärretään huomattavasti paremmin kuin joskus menneinä vuosikymmeninä. Sitä paitsi Auri ja muut siivoamisesta nauttivat nostavat alan arvostusta huomattavasti.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.25 20:30:25