Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Amerikan tuotteet boikottiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.25 13:48:00

Tuolla jossain toisessa topikissa väläyteltiin, että pannaan amerikkalaiset tuotteet boikottiin Kanadan mallin mukaisesti. Olisitko valmis boikottiin ja mitä tuotteita boikotoisit?

Re: Amerikan tuotteet boikottiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.3.25 13:53:26

Kuulostaa osta amerikkalaista -vastaboikotilta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.25 13:56:53

No Googlen puhelinta ja Googlen muita sovelluksia tuskin vaihtaisin (ja esim. työpaikan järjestelmiin en minä voi vaikuttaa), mutta esim. elintarvikkeiden, kosmetiikan ja vaatteiden osalta boikotti ei edes olisi vaikea toteuttaa.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   7.3.25 14:03:13

Heinzin ketsuppi, Kelloggs murot ja Coca-Cola sekä PepsiCo virvoitusjuomat. Juuri muuta jenkkiperäistä ei tässä taloudessa kulukaan, joten aika pientä on. Mutta isompien ostosten, varaosien ja työkalujen yms. kanssa olen kyllä tästä eteenpäin tarkkana että mitään made in USA (courtesy of Russia) ei tähän taloon enää tule. Samaa periaatetta noudatan töissäkin jos ja kun sellainen tilanne eteen tulee ja siellä puhutaankin sit aika paljon isommista summista. Ja netistä en tilaa jenkeistä enää mitään.

Päivämäärä:   7.3.25 14:09:51

Juuri tuli sopivasti valittua amerikkalaisten insuliinipumppujen sijaan Sveitsiläinen vaihtoehto. Valitettavasti sensoreissa ei ole valinnan mahdollisuutta.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   7.3.25 14:12:29

bb: Ai ei? Sun tietokoneissasi ei ole Windowsia eikä Officea, et käytä Facea, Instaa tai Whatsappia? Eikä ne koneet ole tietenkään mitään i-masiinoita, HP:ta, Delliä jne? Et käytä Netflixiä, et mitään Disneyltä eikä urheilua seurata Eurosportilta - joka kuuluu amerikkalaisen HBO:n alaisuuteen nykyään.

Suurin osa ei edes tajua kuinka hiton paljon meidän arjessa on amerikkalaista roinaa, siinä ei paljon jonkun PepsiMaxin jättäminen auta.

Lähettäjä: Poo 
Päivämäärä:   7.3.25 14:45:49

Taas ht.netin tyyliin mennään kaikki tai ei mitään tyylillää. Boikotti ei tarkoita sitä, että täytyy jättää kaikki vähänkään Amerikkaa läheltä liippaavat tuotteet ja palvelut tms. käyttämättä vaan sitä että valinta kerrallaan valitsee toisin aina kuin mahdollista.

Kyllä ainakin itse aion kiinnittää omissa valinnoissani tähän huomiota. Uuden puhelimen osto alkaa olemaan ajankohtaista ja se on varmasti tällä kertaa jokin muu kuin omena-logolla varustettu. Uudet juoksukengät pitäisi ostaa ja raskain mielin päätin, etten osta enää Skechersejä, oli ne kuinka ihanat tahansa. Tähän liittyen suosituksia ei yhdysvaltalaisista hyvistä juoksukengistä otetaan vastaan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   7.3.25 14:48:30

Poo: Adidas on saksalainen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.3.25 14:50:54

Japanilaisia Asicseja ja ranskalaisia Salomoneja mulla on ollut vuosia. Ei kai Skechers edes tee mitään oikeita juoksukenkiä?

Lähettäjä: Piikle 
Päivämäärä:   7.3.25 14:51:01

-*-: minä käytän Whatsappia mutta en mitään muita noista mainitsemistasi.

Lähettäjä: Poo 
Päivämäärä:   7.3.25 14:58:55

Skechers on sopinut hyvin minun jaloilleni/selälleni. Erilaisten vaivojen vuoksi tarvitsen aika hyvän iskun valmennuksen ja leveähkön lestin, enkä ole löytänyt sopivia muilta merkeiltä. Testissä on kyllä ollut useita eri merkkejä, ei tosin enää viimeisen 5 vuoden aikana. Toivotaan että nykyisin muiltakin merkeiltä uusista malleista löytyy.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.3.25 15:08:31

Olen ollut jo boikotissa. Edellisen Trumpin kauden aikaan jo valitsin mielellään muuta kuin amerikkalaista mutta nyt on tosiaan boikotti päällä. iphonea en ole koskaan omistanut ja enkä edes haluaisi sellaista . Lipsumista instagramin käyttö sillä se on harrastuskin mm mökki ja kissatilin käytössä.

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   7.3.25 17:11:03

Aika vähän on mun elämässä niitä tuotteita joissa lukee Made in USA ja joita ilman en voi olla.

Päivämäärä:   7.3.25 19:26:19

Ei tule mieleen mitä muuta amerikkalaista käyttäisin ellei Monster energiajuomia, Windowsia, Googlea, Microsoftia ja sosiaalisenmedian alustoja lasketa. Karkit on aina olleet pohjoismaalaisia, Mäkkärissä tai Burger Kingissä ei oo tullut käytyä vuosiin, autot on aina olleet saksalaisia, jäätelöt on aina olleet suomalaisia (Ben&Jerrystä tykkää monet joka on amerikkalainen).

Snapchatin jätin kyllä taakseni joulukuussa. En tarttenut sitä enää. Eli ehkä pientä edistystä.

Päivämäärä:   7.3.25 19:39:54

Mitenkäs urheilukamat? Löytyykö esim. Nikea, New Balancea?

Päivämäärä:   7.3.25 19:57:06

Yleisiä amerikkalaisia brändejä ihmisille, jotka ei oo varmoja käyttävätkö amerikkalaisia tuotteita..

-Gillette
-McDonalds, Burger King, Starbucks, Subway, KFC
-Converse ja Nike, Vans, Crocs
-John Deere, Cat
-Netflix, Disney+
-CocaCola, Pepsi
-Ben&Jerry
-Apple, Google Pixel
-Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Supreme, Rick Owens,
-Tesla, Ford, Jeep
-Pepsodent
-NYX, Maybelline, Jeffree Stars cosmetics, Max Factor,
-Colgate-Palmolive
-Guess, Timberland
-The North Face
-Levi's
-Pringles, Oreo, Snickers
-Vaseline
-Heinz
-Shell
-Nintendo, Playstation, Xbox
-Jack Daniels

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.3.25 20:07:17

Jaahas täytyy sitten Pepsodent vaihaa johonkin toiseen.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   7.3.25 21:44:04

Kiitos listasta. Mäkkärillä käynnit on ainakin helppo jättää väliin ja vaihtaa toiseen ketjuun. Huoltoasemista nyt sitten jo kaksi brändiä boikotissa :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.