Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen 43-vuotias, kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: sinkuksi? 
Päivämäärä:   7.3.25 11:18:14

Olen 43-vuotias nainen ja ikäisekseni hyvin säilynyt. Nykyinen suhde takkuaa pahasti miehen haluttomuuden takia, ja kun mies itsekin korostaa, ettei vika ole minussa enkä voi tehdä mitään korjatakseni asiaa, on se uskottava.

Jos tästä nyt eroan, onko mitään toivoa, että kukaan enää haluaisi ikäiseni naisen kanssa oikeaa parisuhdetta? Olen yksittäisiä ekrtoja kokeillut FWB-suhdetta pelkän seksin merkeissä ja ne eivät vain sovi minulle, en saa seksistä mitään irti ilman oikeaa tunnesidettä.

Mietin tässä siis sitä, että jos joka tapauksessa todennäköisin vaihtoehto elämässä on loppuelämän selibaatti, niin onko sitten sama jatkaa parisuhteessa, jossa seksi on hyvin vähäistä tai sitä ei ole lainkaan?

Re: Olen 43-vuotias, kelpaanko enää kenellekään?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   7.3.25 11:19:59

Miksi et kelpaisi ?

Lähettäjä: wow 
Päivämäärä:   7.3.25 11:22:40

Mä olen 45, erosin viime vuonna. Mulla ei ole ikinä ollut näin vilkas seksielämä. Tinderissä oli tarjolla varsinkin itseäni nuorempaa seuraa vaikka kuinka. uusi kumppani kuitenkin itseäni kymmenen vuotta vanhempi. Tuntuu että olen nyt vasta seksuaalisesti elossa. Ihana testata kaikkia sellaisia jjuttuja mitkä ei eksää kiinnostanu yhtään. Harmittaa lähinnä se, ettei eronnut aiemmin.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.3.25 11:22:55

Täytän 43 eikä tulis mieleenkään etten saisi uutta kumppania jos semmoiselle tarve olisi. Mikä siinä olisi se ongelma?

Päivämäärä:   7.3.25 11:25:25

Taitaa olla ihan pääni sisällä sitten se ongelma. :) Mutta niin, olen siis ymmärtänyt että lähtökohtaisesti miehet haluavat NUORIA naisia, ja nuorilla tarkoitetaan alle 40-vuotiaita. Että tämmöiset vanhemmat kelpaavat kyllä seksiin, etenkin jos kroppa on kunnossa, mutta eivät vakavaan parisuhteeseen. Ja se taas ei hirveästi auta minua, kun pelkät seksisuhteet eivät toimi kohdallani enkä saa niistä iloa enkä nautintoa.

Mutta olen hirveän iloinen, jos ja kun todistitte luuloni vääräksi! :) Tää tilanne on syönyt kai aika pahastikin omaa itsetuntoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.3.25 11:26:45

Millaista kumppania aloittaja etsii, jos epäilee ettei sellaista löydy?

Eiköhän tässä puhu vaan heijastuma miehen haluttomuudesta, joka saa sinut tuntemaan itsesi hyljeksittäväksi ja epähaluttavaksi.

Päivämäärä:   7.3.25 11:28:28

Okei toi on osittain totta, mä olin tinderissä ensisijaisesti seksiseuraa etsimässä, ei ollut tarkoitus hakea mitään parisuhdetta. Yllätyin siitä miten paljon tuli nuoria miehiä tarjolle. Mutta kyllä sieltä sitten löytyi se oikeakin suhde ihan yllättäen. En ollut etsimässä mutta yhtäkkiä vaan mies pölähti elämään ja sillä tiellä ollaan. Joten älä ny hyvä nainen aliarvioi itseäsi!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.25 11:30:16

Tätini löysi miesystävän 62-vuotiaana. Älä lannistu :)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.3.25 11:38:41

Ihana mies olisi sellainen fiksu, luotettava, suunnilleen samanlaista keskiluokkaista elämää viettävä ihminen kuin minäkin. Koska olen itse aika aktiivinen ja tykkään liikkua, olisi mukavaa, jos mieskin tykkäisi olisi sellainen. Suunnilleen ikäiseni, mieluummin vanhempi kuin nuorempi. Ja mitä korkeampi libido ja villimpi mielikuvitus, sen parempi.

Mutta tuollaisella olisi varmaan varaa valita niistä kolmekymppisistäkin. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.3.25 11:39:35

Olet lisääntymiskyvytön – eli et kelpaa.

Päivämäärä:   7.3.25 11:42:32

Mitä nyt itse 40- vuotiaana deittailin, niin kukaan ikäiseni mies ei halunnut lisää lapsia. Lapsettomia en edes harkinnut tapailevani.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.3.25 11:43:00

Aika ikävä on tuo aloittajan käsitys miehistä. Lähtökohtaisesti niputetaan kaikki miehet joksikin aivottomaksi, samalla tavalla toimivaksi massaksi.

Toisaalta myös aloittajan itsetunto on kovin huono, kun lähtökohta on se, että kunhan jollekin kelpaa. On siinä kriteerit ja itsearvostus kunnossa (not...)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   7.3.25 11:46:02

Täytän 43 eikä tulis mieleenkään etten saisi uutta kumppania jos semmoiselle tarve olisi. Mikä siinä olisi se ongelma?
------------------
Ongelma on ainakin omalla kohdallani se että tykkään tietyntyyppisistä miehistä, joita ei ole kovin paljon ylipäätään olemassa. Se että tuollainen mies olisi sinkku, asuisi suht lähellä ja vieläpä kiinnostuisi minusta olisi pieni ihme.

Päivämäärä:   7.3.25 11:46:39

Lapset ei tosiaan liity nyt mitenkään näihin juttuihin. Kyllä ne on valmiina tässä iässä, jos asiaan on ollut kiinnostusta. Nyt onkin mahdollisuus keskittyä seksiin ihan vaan nautinnon merkeissä. Mikäs sen parempaa!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.25 11:51:07

"Olet lisääntymiskyvytön – eli et kelpaa."

Lol. Kaikki miehetkään eivät halua lapsia.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   7.3.25 11:51:45

Ihan sama kokemus kuin Joolla, ei tämän ikäiset miehet lisää lapsia halua, jos niitä on jo siunaantunut. Itselläkin kun on lapsi, niin en edes deittaillut lapsettomia. Moni sanoi, että nuorempien naisten kanssa on ihan kiva vehdata, mutta parisuhde halutaan mieluummin saman ikäisen naisen kanssa.

Itse erosin pitkästä liitosta 37-vuotiaana ja ikinä ei ole ollut niin paljon vientiä, kuin sen jälkeen. Nyt on meneillään kolmas parisuhde ja ikää on 46v, kaikki löytyneet Tinderistä. Suhteiden kestot 4v, 2,5v ja nykyistä on kohta 2v täynnä. Ja joka kerta vain taso parantunut. Tämän hetkinen mies on ihan parasta ikinä!

Päivämäärä:   7.3.25 11:54:03

"Mutta niin, olen siis ymmärtänyt että lähtökohtaisesti miehet haluavat NUORIA naisia, ja nuorilla tarkoitetaan alle 40-vuotiaita."

Jos mietit vaikka omia sukulaisiasi, naapureitasi, työkavereitasi ja kadulla kulkevia tyyppejä, koetko että kaikki yli 40-v miehet ovat vastoin toiveitaan parisuhteessa oman ikäistensä naisten kanssa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.3.25 11:57:55

Minä olin 40 kun erosin ja heti kun lähdin käymään yksin ulkona, oli miehiä tarjolla. Samanikäistä, nuorempaa ja vanhempaa.
Olin yksin 9kk ja latasin badoon.
Sieltä löysin heti eka keskustelusta nykyisen mieheni, joka on 10 vuotta minua nuorempi.
Molemmilla lapset tehty ja pyöritetään pikkulapsiarkea yhdessä.
Ollaan molemmat koti-ihmisiä, ei tykätä käydä baareissa tms.
Käydään leffassa, konserteissa ja museoissa.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   7.3.25 12:07:01

Jos mietit, että kelpaatko enää kenellekään, niin suuri vaara on, että päädyt ensimmäisen yrittäjän kelkkaan, oli sitten millainen urpo tahansa. Arvosta itseäsi ja mieti, millainen miehen pitää olla, että "kelpaa" sinulle.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   7.3.25 12:09:34

Voi hyvää päivää.

Lähettäjä: +40v 
Päivämäärä:   7.3.25 12:10:25

Kelpaat tai sitten et. Vähän riippuu omistakin kriteereistä.

Itse erosin (miehen aloitteesta) ollessani 37v ja sinkkuna edelleen 45-vuotiaana.

Tosin itse en voi kehua olevani hyvin säilynyt. Ylipainoa reilusti, ohuet hiukset ja kasvojen iho taikinamaista. En pidä itseäni hyvännäköisenä. Sen lisäksi minulle ei kelpaa ihan kuka tahansa vaan kriteerit ovat kovat.

Näiden vuosien aikana olen ollut ihastunut pari kertaa, mutta ei kyllä ole yllättänyt etten ole saanut vastakaikua, vaan hyvännäköisille, mukaville nelikymppisille sinkkumiehille on aina kelvannut minun sijastani joku nuorempi ja hoikempi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.3.25 12:21:56

Aloittajalla on oikeastaan vain kaksi miestyyppiä, joita pitää välttää:

1) Oman ikäinen tai vähän nuorempi mies, joka vielä haaveilee lapsista.

2) Sellainen henkinen teini, joka ihailee kaikkea nuoruuteen liittyvää, ja on itsekin niin lapsellinen, että sopeutuu nuorten joukkoon. On ehkä tapaillut aika nuoria naisia, ja fanittaa teinien asioita. Mitkään viritelmät eivät yleensä kestä. Raha-asiat vähän retuperällä. Vihaa pomoja ja auktoriteetteja. Voi olla 50-60-vuotiaskin.

Päivämäärä:   7.3.25 12:40:04

Tosiaan, sulla on toi aloituksen kysymys väärin päin. Oikea kysymys on että millainen mies kelpaa sinulle. Mihin tahansa ei pidä tyytyä vaan valikoida se paras. Tarjokkaita tulee kyllä olemaan!

Lähettäjä: nnnn 
Päivämäärä:   7.3.25 12:43:29

Mun ystävä löysi ihanan miehen 61-vuotiaana. Nyt ovat olleet yhdessä 5 vuotta. Mun toisen ystävän äiti löysi rakkauden 70-vuotiaana(!) Kun mies kuoli hän sanoi "saatiin kuitenkin 19 ihanaa vuotta yhdessä!"

Ei se ole iästä kiinni...

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   7.3.25 12:49:51

Mun vanhemmat löysivät uudet kumppanit 40- ja 53-vuotiaina

Lähettäjä: 89 
Päivämäärä:   7.3.25 12:56:33

Aloittaja on joko tyhmä, trolli, naisvihamielinen incel, tai kaikkia näitä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.3.25 13:08:43

Voi kuule ! Miehistä voit valita mieleisen useamman ehdokkaan joukosta tuossa iässä ja vielä pitkään ! Työttömäksi älä jää, koska töihin et enää kelpaisi :D

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   7.3.25 13:16:57

50-60v mies ottaa yleensä mieluimmin kumppanikseen sen nelikymppisen aikuisen naisen kuin parikymppisen, jolla ei ole elämänkokemusta ja jonka elämäntavat ovat liian erilaiset. Siis yleensä, aina on toki poikkeuksia.

Ja sitten jos miehellä on lapset tehtynä niin aika harva haluaa siinä viidenkympin tienoilla uudestaan siihen pikkulapsiarkeen ja ruuhkavuosiin.

Että olet kuule 43 vuotiaana ihan käypää kamaa deittimarkkinoilla.

Päivämäärä:   7.3.25 13:38:02

Reps: onko oletus että neljäkymppinen nainen ei kelpaa ikäiselleen vaan pitäisi ottaa 10-20 v vanhempi mies?

Päivämäärä:   7.3.25 13:41:28

Suomessa keskimääräinen ikäero parisuhteessa taisi olla 4 vuotta jos en ihan väärin muista, usein mies on sen verran vanhempi. Eli aloittajalla ei ole mitään hätää. Valtaosa ihmisistä nimittäin on parisuhteessa suurinpiirtein saman ikäisen kanssa. Ne miehetkin :D

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   7.3.25 13:52:14

Sisko myös erosi pitkästä liitosta, teinit lapset. Ja kun oli tehnyt surutyön, liittyi tinderiin/vastaavaan ja Johan kävi flaxi. Sanoi että ihme homma kun ei nuorenpanakaan ollut tämmöistä menoa.
On nuorempaa/vanhempaa, osa toki vaan seksi mielessä, mutta löysi myös kivan miehen joka myös eronnut. Menevät rauhassa eteenpäin. Tuossa iässä juuri alkaa näitä toisella kierroksella olevia tulemaan vastaan. Vähän myös itsestä kiinni. Jos vaan kotona odottelee tvn ääressä niin ei sieltä kukaan hae. Pitää olla aktiivinen, harrastuksia, Tinder/vastaavat, ystävät. Tsemppiä uusiin seikkailuihin aloittaja, elämä on lyhyt.

Päivämäärä:   7.3.25 14:11:53

Kiitos, tämäpä olikin positiivinen ketju! Eli ei ole oikein mitään syytä jäädä kitkuttelemaan seksittömään suhteeseen. :) Ja siis kyllä tuo nykyinen mieskin kehuu harva se päivä, että olen upea, mutta ei se oikein vakuuta, kun se jää vaan puheeksi. Fakta kun on, ettei hän minua halua.

Tässä olen nyt vuoden verran odotellut sopivaa hetkeä, kun miehellä ei olisi stressiä, väsymystä, huonoa oloa tai muuta syytä olla haluamatta, ja ei niitä hetkiä vaan tule. Jos tulee, voi hoidella minut joskus parin kuukauden välein käsin, mutta itsellään ei useinkaan edes seiso, ja sitten menee minultakin fiilikset, kun tunnen itseni niin epäviehättäväksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.3.25 14:17:39

Onko mies käynyt lääkärissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.25 14:19:59

Koeajon voisin suorittaa ja testiraportin laatia. Koska tavataan?

Lähettäjä: gdf 
Päivämäärä:   7.3.25 14:23:58

menkää yhdessä reissuun johki kivaan missä ei voi masturboida, viikko tekee ihmeitä, teko äly yms vie miehen. vähennä casualiit hellyydet niin tulee herkemmiksi niille.. kaikki on korjattavissa, yritä saada kuuntelemaan stoicismia masturbaatiosta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.3.25 14:52:34

No jos mummoni löysi 70-vuotiaana uuden heilan niin mitäpä lottoat?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.3.25 14:53:41

"2) Sellainen henkinen teini, joka ihailee kaikkea nuoruuteen liittyvää, ja on itsekin niin lapsellinen, että sopeutuu nuorten joukkoon. On ehkä tapaillut aika nuoria naisia, ja fanittaa teinien asioita. Mitkään viritelmät eivät yleensä kestä. Raha-asiat vähän retuperällä. Vihaa pomoja ja auktoriteetteja. Voi olla 50-60-vuotiaskin. " kun olin 27v, tapailin 40v miestä, joka oli tällanen. Kaikki tossa mainitut asiat täsmää. Ajattelin, että halusin aikuisen miehen, mutta paljon aikuisempaa seuraa olis saanu suurimmasta osasta muusta. Sängyssä se hoki "teinitytön pillu" :D yök.

Lähettäjä: Täti 5 
Päivämäärä:   7.3.25 15:48:03

Ihana mies olisi sellainen fiksu, luotettava, suunnilleen samanlaista keskiluokkaista elämää viettävä ihminen kuin minäkin. Koska olen itse aika aktiivinen ja tykkään liikkua, olisi mukavaa, jos mieskin tykkäisi olisi sellainen. Suunnilleen ikäiseni, mieluummin vanhempi kuin nuorempi. Ja mitä korkeampi libido ja villimpi mielikuvitus, sen parempi.
Olen vähän aloittajaa vanhempi ja juuri tätä kommenttia lukiessani juuri tuollainen kuvailun kaltainen (toki viimeisestä kohdasta en tiedä:) mies taas soitteli tehden tikusta asiaa. Kyllä kysyntää tuntui olevan meille vanhemmillekin. :)

Päivämäärä:   7.3.25 16:03:53

"miehet haluavat NUORIA naisia, ja nuorilla tarkoitetaan alle 40-vuotiaita. Että tämmöiset vanhemmat kelpaavat kyllä seksiin, etenkin jos kroppa on kunnossa, mutta eivät vakavaan parisuhteeseen."

Niin se voi olla.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   7.3.25 16:29:55

Jos olisi noin kuin yllä ehdotetaan, uusia pareja about samsnikäisistä ei tulisi ollenkaan. Ja kaikki yli 40-vuotiaat naiset olisivat sinkkuja esimerkiksi eron jälkeen ä. Eli höpöhöpö. Moni mies haluaa aikuisen! naisen eikä pimua.

Lähettäjä: zarkasmi 
Päivämäärä:   7.3.25 16:46:07

EEEEEIIIII missään nimessä ei 43v. kelpaa kenellekään!!!1

Päivämäärä:   7.3.25 16:49:26

Joo varmaan oman ikäistä seuraa löytyy, mutta millaista sitten? Tuon ikäiset miehet alkaa olla jo elähtäneitä ja kulahtaneita. Ei värähdä mikään viisari heidän seurassa.

Lähettäjä: fgh 
Päivämäärä:   8.3.25 09:19:13

En ymmärrä tätä naisten ajatusmaailmaa, että pitäisi kelvata jollekin.

Itse naisena, nyt jo eläkeikäisenä olen aina ajatellut sen asian niin päin, että miehen pitäisi kelvata naiselle.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   8.3.25 09:56:47

Mun kokemuksen mukaan esteenä on enempi paino kuin ikä. Itsellä käynyt flaksi vain kun on kevyempi, ylipainoisena ei koskaan. Harmi vaan kun näin vanhemmiten kiloista on pirun hankala päästä eroon, niin ollaan sit yksin.

Lähettäjä: halaus 
Päivämäärä:   8.3.25 10:03:20

Kurjaa lukea kuinka vähän arvostat itseäsi, kun ajattelet noin. Sinulla on selvästi aika ikävä kuva itsestäsi ja todella negatiivinen sisäinen puhe. Kannattaa oikeasti tehdä töitä itsetunnon ja itsensä arvostamisen kanssa. Se palkitsee sekä houkuttaa myös muita luoksesi ja auttaa parisuhteen luomisessa sekä ylläpitämisessä, kun voit sisäisesti paremmin kuin nyt ja opit arvostamaan itseäsi :)

Päivämäärä:   8.3.25 10:20:08

Tiedän pari +40v sinkkumiestä, jotka haaveilevat parikymppisistä. Eivät ole kovin potentiaalisia kumppaneita muutenkaan vaan jonkin sortin sitoutumisongelmaa yms. Nuorten kuolaaminen tuntuu okevan sama kuin kaukoihastukset. Sopivan turvallisia, jotta mitään vakavaa ei synny kun sellaiseen ei ole henkisesti valmis.

Jos mies viehättyy vain nuorista naisista, hän ei ole potentiaalinen kumppani. Jopa ne nuoret vanhenevat. Tuolaiset miehet haluavat parikymppisen seksinuken. Eivät oikeaa parisuhdetta. He haluavat, että nainen pysyy parikymppisenä seuraavat 40 vuotta.

Päivämäärä:   8.3.25 10:27:32

viiba, ihan sama pätee naisiin nykyään, halutaan kansikuvapoika. Ulkonäkökeskeisyys on kamalaa, mutta naisille todella tärkeä kriteeri nykyään parinvalinnassa.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   8.3.25 10:31:40

Hyvä tavaton. Minä "kelpasin" viiskymppisenä 43-vuotiaalle palomiehelle.
Että ei se ikä, vaan mielentila. (Ja tuuri, satuin olemaan samassa kuppilassa, vaikka mieluummin viihdyn kotosalla.)

Päivämäärä:   8.3.25 11:32:31

Aloittaja, tarvitset vain parempia tyyppejä fwb-suhteisiin, niin sitten sujuu.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.3.25 13:07:12

Olen samanikäinen ja oma suhde myös loppumassa/loppunut jo aikaa sitten, mutta olemme asuneet kämppiksinä pitkään.

En mieti kelpaisinko kenellekään vaan ennemmin että kelpuutanko enää ketään kun tuosta nykyisestä pääsen viimein eroon. Ketään vähänkään huonoa en aio kelpuuttaa. Onneksi tulen hyvin itseksenikin toimeen.

Lähettäjä: Nitsa 
Päivämäärä:   8.3.25 14:55:59

Itse olen melkein saman ikäinen kuin aloittaja ja kyllä ainakin itse olen huomannut, että siinä missä ennen miehiltä sai huomiota lähes liiankin kanssa, niin nelikymppisenä olen muuttunut heille lähes näkymättömäksi. Sinänsä se ei niin paljon haittaa, mutta jos pitäisi löytää uusi kumppani, niin kyllä itseänikin mietityttäisi, että löytyisikö sellaista enää.

Toki ajattelen myös, että tässä iässä ei todellakaan ihan mikä tahansa enää itsellenikään kelpaisi ja jos ei sopivaa löytyisi, niin uskoisin osaavani olla myös yksin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.3.25 15:00:51

Ylilaudan mukaan et kelpaa.

Lähettäjä: Daalis 
Päivämäärä:   8.3.25 15:17:32

Kelpaat, jos haluat. Tutkimuksen mukaan sinkkunaiset ovat onnellisempia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.