Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työntekijä joka ei hoida töitään

Lähettäjä: Vieras 
Päivämäärä:   7.3.25 08:52:44

Työyhteisössämme on jäsen, joka ei hoida töitä kunnolla. Olemme sosiaali ja terveysalalla. Kutsutaan nyt häntä vaikka anniksi. Anni on ollut pitkään alalla, meidän työpaikalla nyt kolmen vuoden ajan. Kukaan ei halua annin työpariksi, koska Anni on erittäin hidas, jää haahuilemaan, ei ota vastuuta ja ei hoida töitään kunnolla. Työvuorot annin kanssa ovat erittäin raskaita koska joudut aina olemaan itse päävastuussa ja "komentamaan" Annia töihin. Annista on useampikin työtekijä esimiehelle valittanut mutta mitään muutosta ei ole tullut. Mitä tässä voi tehdä? Työyhteisömme alkaa olla väsynyt tilanteeseen. Työ fyysisesti ja psyykkisesti erittäin raskasta, ja jos olet annin työparina useamman päivän olet aivan räjähdyspisteessä.

Re: Työntekijä joka ei hoida töitään

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   7.3.25 09:24:12

Näitä Anneja on useammallakin työpaikalla. Asialle ei kuitenkaan voi mitään, jos esihenkilö on niin munaton ettei asiaan puutu. Varsinkin hoitoalalla tuntuu olevan näitä suojatyöpaikkalaisia hieman liikaa, ja kyllähän se välillä ottaa aikalailla aivoon että saat saman palkan kuin tällaiset lorvijat. Siksi ainakin itsellä juuri toive poistua hoitoalalta johonkin muualle, missä työpanostani arvostetaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.3.25 09:34:59

Jos esimies ei reagoi, jätätte vaan Annin komentamatta ja raportoitte kaiken, mikä jää tekemättä. Näin se valitettavasti menee, sillä niin kauan kun te joustatte ja teette ylimääräistä, Anni saa luuhata missä mielii ja esimiestä ei kiinnosta kun työt tulee tehdyksi.

Potilastyössä tämä on tietysti ikävää jos potilasturvallisuus vaarantuu, mutta se siinä valitettavasti vaaditaan että toimia alkaa tapahtumaan.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   7.3.25 10:10:48

Annille sanotaan tästä lähtien joka vuoron alkuun, että " SINÄ ANNI. Sulla on nämä hommat tämän vuoron aikana, eli SINÄ ANNI olet vastuussa siitä että ne tulee hoidettua. MINULLA, INKERILLÄ, on minun hommani joista minä olen vastuussa että minä teen ne. Sitten MEILLÄ on nämä hommat jotka me teemme yhdessä, etkä sinä lähde vessaan silloin tunniksi istumaan. SELKISKÖ ANNI????"

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   7.3.25 10:23:05

Meillä tapahtui muutos vasta, kun me muut annettiin 1,5kk kollegan hoitaa asiat huonosti, eikä yritetty tehdä toisen puolesta enää mitään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.25 13:33:50

Näitä anneja tulee paljon lisää. Ammttikoulut pursuaa veteliä puhelimessa roikkuvia nuoria jotka hädin tuskin osaavat kynällä kirjoittaa nimensä

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   7.3.25 15:05:31

Kaikkeen ei voi puuttua, sellaista on elämä. Ihmiset on erilaisia. Kannattaa vaan tottua ajatukseen ja oppia sietämään se. Hoida ja huolehdi omat hommat.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.3.25 15:28:53

Otan osaa ap. Meillä käy ajoittain extra, jonka ajasta 70% kuluu turhaan höpöttämiseen ja hän saa suoritettua siinä 40-50% töistä, mitä pitäisi tehdä. Yleensä tarvitse jonkun auttamaan ja yrittää ujuttaa vähiä töitään muille. Hänelle annetaan aina helpoimmat tehtävät, mutta ei pärjää niissäkään. Joskus tämä on vaan pakko meille ottaa, jos muita ei saada. Ja kyse ei ole osaamattomuudesta, henkilö on ollut alalla vuosikausia, on vaan saamaton ja laiska.

Ja mitä tulee siihen, että ongelmat työelämässä tuöevatjatkossa vain korostumaan, siitä olen yhtä mieltä.
Kaverilla on juuri kokkiharjoittelija töissä. Oli saanut tehtäväksi tehdä ohjeen mukaan leipää. Ensimmäinen vaihe oli taarata vaa'alla astian paino pois ja punnita x määrä vettä. Harjoittelija oli tullut hetken päästä vettä sisältävän astian kanssa ja ilmoittanut, että taisi unohtaa astian taarauksen, mitä hän nyt tekee? Kaveri oli hetken koonnut itseään ja todennut, että kaada vesi pois ja aloita alusta. Tämä sankari oli ihmeissään "Ai voinko niin tehdä?". Ikää 25 v, ajankohtana maaliskuu 2025. Oma-aloitteisuus ja loogisuus puuttuu osalta kokonaan rai ihan se perinteinen maalaisjärki...

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   7.3.25 15:36:11

Me olemme valittaneet esimiehelle jatkuvasti tällaisesta työkaverista. Nyt vihdoin esimies kävi puhuttamassa kyseistä henkilöä ja ainakin nyt hetken ajan hän tekee töitä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   7.3.25 15:46:49

Meillä on näitä Anneja useampi. Ei voi muuta kuin yrittää sietää ja tehdä itse niiden työt jos joskus haluaa kotiin päästä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   7.3.25 15:50:06

Näitä on aina jokunen, eikä työnantajan oo helppoo laittaa pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.