Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenko työpaikkakiusaaja?

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   7.3.25 08:34:43

Mä en lähtökohtaisesti pidä muista ihmisistä enkä ole kiinnostunut heidän elämästään. Pystyn kyllä keskustelemaan normaalisti ja kohteliaasti ihmisten kanssa mutta en nauti siitä millään tavalla. Tehdään avokonttorissa töitä vaihtelevasti etänä ja työpaikalla. Yleensä en jaksa kuunnella sitä jatkuvaa hälinää ja taukoamatonta höpötystä vaan laitan kuulokkeet päähän ja teen töitä "omassa rauhassa", ja syömässäkin käyn yksin jos vain mahdollista. Tänään ollaan kahdestaan yhden kollegan kanssa kahdestaan konttorissa ja laitoin kuulokkeet päähän kun en kestä kuunnella sen maiskutusta ja kynän naputtelua ja huokailua ja mutinaa. Mietin kuitenkin että voiko mun käytöksen tulkita kiusaamisena kun en juttele tai kiinnitä huomiota työkaveriin sen enempää kuin tervehdin. Ja toki vastaan jos joku työasia on.

Olenko tökerö ja töykeä työpaikkakiusaaja kun en halua jutella mukavia koko päivää, enkä käydä lounaalla samaan aikaan?

Re: Olenko työpaikkakiusaaja?

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   7.3.25 08:37:42

Eihän tuo kiusaamista ole, kun vastaat asiallisesti työasioihin ja tervehdit. Olet vain epäsosiaalinen ja muiden mielestä varmaan myös tyly ja jörö etkä mikään mukava.

Päivämäärä:   7.3.25 08:47:59

Joo en todellakaan ole osa porukkaa enkä edes halua olla. :) En usko että olen ensimmäisenä pois potkittavana kun olen osastollani ainoa joka osaa tehdä / jolle kuuluu mun työt.
Eikä mua haittaa että ihmiset ei tykkää musta. Koska mä en tykkää niistä.
Miks kaikkien pitäis olla sellainen päivänsäde ja kieli kaikkien anuksessa.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   7.3.25 08:57:44

No et ole kiusaaja ja työpaikan porukkaankin kyllä kuulut! Ei todella ole mikään yt juttu heittää pihalle ihmiset, jotka ei läy muiden kanssa syömässä! Aloittajahan kuitenkin kertoi keskustelevansa ihmisten kanssa normaalisti eli oletan tämän tapahtuvan esim.tauoilla. Meillä monikin käy yksinään syömässä ja silti ovat ihan mukavia tyyppejä! En sitten tiedä vihaavatko sisimmässään meitä muita mutta hyvin ainakin esittävät ja sehän on työpaikalla pääasia :D En minäkään kaikista tykkää tai jaksa niiden juttuja mutta kuuntelen ja juttelen, käyn syömässä porukalla tai yksin, työn teon lomassa jutellaan joskus diipadaapaakin mutta en niin paljoa kuin jotkut tantat, vaan keskityn työntekoon. En pidä utseäni, tai aloittajaa, sillä perusteella töykeänä :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.3.25 09:16:03

Et ole. Mutta tuota ulosantia voi miettiä. Voit kertoa siitä, millainen itse olet, haukkumatta toisia.

Päivämäärä:   7.3.25 09:28:01

Ai siis miten mä ketään haukuin? Koska sanoin että en pidä niistä?

Päivämäärä:   7.3.25 09:28:57

Et ole. Olen itse samanlainen nykyisessä työpaikassani. Tervehdin ja vastaan, kun kysytään, neuvon ystävällisesti työhön liittyvissä asioissa, mutta muuten vietän aikani omassa kuplassani kuulokkeet korvilla ja käyn yksin/muiden tuttujeni kanssa lounaalla. Meillä ei vain ole kollegojeni kanssa mitään muuta yhteistä kuin työ. Edellisessä työpaikassani olin paljon sosiaalisempi, ja monista työkavereista tuli ystäviäkin.

Päivämäärä:   7.3.25 09:29:47

Eli se, että toisilla on kieli kaikkien anuksessa on työpaikalle sopivaa puhetta? Samoin kuin toisen kirjoittajan tantattelu ja irvistely?

Päivämäärä:   7.3.25 09:33:56

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 7.3.25 09:29:47

Eli se, että toisilla on kieli kaikkien anuksessa on työpaikalle sopivaa puhetta? Samoin kuin toisen kirjoittajan tantattelu ja irvistely?"

Anteeks nyt yksinkertaisuuteni mutta jotenkin en yhdistä ht:netissä kirjoittelua suoraan työpaikalla puhumiseen..?

Päivämäärä:   7.3.25 09:35:20

Sanon tämän nyt ihan hyvällä, mutta onko sinulla todettu mitään aspergeriin viittaavaa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.3.25 09:38:01

Siis miten saat väännettyä tuosta käytöksestä kiusaamista? :D

Epäsosiaaliselta sinä kuulostat, mutta kyllähän jokaisen pitäisi saada olla töissä sellainen, kuin on (kunhan ei satuta käytöksellään muita).

Päivämäärä:   7.3.25 09:40:10

Jos pystyy normaaliin kanssakäymiseen työn puitteissa niin se riittää.

Eikä siihen aina tarvita kirjainyhdistelmää, eikö voida hyväksyä että toiset ovat epäsosiaalisempia kuin toiset, miksi kaikelle käytökselle pitää löytää diagnoosi?

Päivämäärä:   7.3.25 09:42:58

-- :

Kun tämä mun kanssa töissä oleva on semmoinen yltiösosiaalinen setä joka tykkää jutella koko ajan niin mietin että onko se nyt sitten kiusaamista kun en halua jutella hänen kanssaan vaikka toimistolla ei ole ketään muuta kenen kanssa se voisi höpötellä.

Ja pisteelle, ei ole todettu aspergeria eikä mitään muita fyysisiä tai psyykkisiä häiriöitä, varmaan siksi kun en ole käynyt tutkimuksissa. :)
Pelottaa ajatella mitä kaikkea vikaa korvien välistä vois löytyä jos menis valittamaan.

Päivämäärä:   7.3.25 09:50:34

Voithan olla kohtelias mutta sanoa, että haluat keskittyä työhösi :) Ei siinä ole mitään väärää. Yleensä ihmiset kyllä tajuavat lopettaa höpöttämisen jo sillä, että toinen vastailee nihkeästi/ei ollenkaan.

Lähettäjä: Yksinkertaista 
Päivämäärä:   7.3.25 10:13:03

Sanot että hälinä häiritsee keskittymistäsi ja jos vaikutat jonkun mielestä tympeältä niin se ei ole tarkoituksesi eikä henkilökohtaista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.3.25 11:10:46

Mä olen jatkuvasti pomon ja muutaman työ"toverin" hampaissa, kun kuulemma sitä KUULUU olla kiinnostunut muista, KUULUU jutella toisille, jne. Toistaiseksi on pitänyt vain käydä loputtomia keskusteluja, joissa on mukana pomo, työ"toveri" ja työterveyspsykologi, mutta pomon vaihduttua on taas alettu uhkailla irtisanomisella. Olen töissä tehdaslinjalla työpisteessä, jossa on vain yksi henkilö per vuoro ja tuo pahin vainoaja on eri vuorossakin. Mutta, kun hänestä KUULUU pitää.

Lähettäjä: BMW 
Päivämäärä:   7.3.25 11:42:52

"Eikä mua haittaa että ihmiset ei tykkää musta. Koska mä en tykkää niistä.
Miks kaikkien pitäis olla sellainen päivänsäde ja kieli kaikkien anuksessa."

Jaa että kaikki, jotka eivät ole kuin sinä, ovat p*eseennuolijoita? Jjjjooo-o.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   7.3.25 11:52:38

Ei tuo kiusaamista ole, mutta tuollainen yhden hengen epäsosiaalisuus on raskasta muille. Onhan tuo kieltämättä vähän lapsellista, ettei lähtökohtaisesti pidä muista ihmisistä. Ei edes halua tutustua. Työpaikalla pitäisi vähän tsempata. Kyllä ne sinunkin työt on jollekin toiselle opetettavissa, että siihen ei kannata tuudittautua.

Päivämäärä:   7.3.25 11:55:35

Hicks, tiedätkö miten raskasta on esittää sosiaalista, varsinkin, kun työ ei sitä mitenkään vaadi? Miksi teille on niin hirvittävän vaikeaa antaa yhden tehdä rauhassa töitään?

Päivämäärä:   7.3.25 12:19:30

Vaihtaisin aloittaessa ja tauoilla muutaman sanan työkavereiden kanssa (kiinnosti tai ei), ihan vaan hyvän hengen luomiseksi. Voit hyvin myös sanoa, että tykkäät työskennellä luurit päässä, kun siten on helpompi keskittyä töihin. Aika tyly kuva tulee henkilöstä, joka ei puhu mistään muusta kuin työasioista, ja niistäkin mahdollisimman vähän. Aloita vaikka jostain päivän uutisesta tai säästä, jos et omista asioistasi halua puhua.

Päivämäärä:   7.3.25 13:12:18

"Miks kaikkien pitäis olla sellainen päivänsäde ja kieli kaikkien anuksessa."

Vaikkei suoraan tällaista tekstiä suoltaisikaan työpaikalla, niin kyllähän tämä kertoo asenteellisuudelta. Eristäytyminen itsessään ei ole työpaikkakiusaamista, mutta yhdistettynä tällaiseen asenteeseen ja muiden maiskutuksista, huokauksista yms. ärtymiseen... Kannattaa olla varovainen, ettei lipsahda missään vaiheessa kiusaamisen puolelle.

Päivämäärä:   7.3.25 14:16:03

Siis sinunko mielestä tässä on kaikki vaihtoehdot? Oma käytöksesi sitten on mielestäsi ihan fiksua? Ehkä kannattaisi kasvaa aikuiseksi jo pikkuhiljaa. Voit olla varma että kun yyteetä pukkaa ja jostain lähtijästä pitää valita, sinä työpaikan omituinen jöröjukka saat lähteä.

Piste tuossa yläpuolella kiteyttikin jo hyvin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.3.25 14:29:08

No meillä on tollainen aloittajan kaltainen kuulokepää tallilla. Kulkee omissa aatoksissaan. Ei tervehdi. Kiusaaja hän ei ole, mutta hemmetin tyly ja epäsosiaalinen, jonka pitäisi hioa sosiaalisia taitojaan. Jostain syystä Suomessa tällainen omanapatyyppi hyväksytään...

Lähettäjä: Piikle 
Päivämäärä:   7.3.25 14:30:32

Niin, on hienoa, että myös meillä täällä Suomessa hyväksytään.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   7.3.25 14:32:07

No ei se nyt epäsosiaalista ole, että jollain yhdellä tyopaikalla tiettyjen ihmisten kesken on mieluiten omissa oloissaan :D Kyllä jokainen saa ihan rauhassa keskityä omaan hommaansa, ei siinä ole mitään väärää, tai yhtään mitään aspergeriin tms. liittyvää.

Päivämäärä:   7.3.25 14:32:09

Mutta mä en kyl ymmärrä miks pitäis olla sellainen kaikkien kaveri hölösuu. Miks ei saa olla ihan rauhassa jöröjukka ilman että nämä oman elämänsä päivänsäteet pahoittaa mieltään siitä.

Päivämäärä:   7.3.25 14:41:08

Koska ne ovat osa yhteisön käytöstapoja

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   7.3.25 14:43:23

Suomessa on kyllä oudoille ihmistyypeille enemmän ymmärrystä (metsäläiskansa) kuin muualla. Jenkeissä sun käytös koettais todella loukkaavana. Nuoret ihmiset on usein näitä epäsosiaalisia. Eivät ole oppineet käyttäytymään.

Lähettäjä: May 
Päivämäärä:   7.3.25 14:48:01

Olet aika joko tai -tyyppi. Että joko ollaan hölösuita tai sitten jurottajia. Sinulla on paha asennevamma ja luulen, ettet osaa peitellä sitä, ettet pidä muista.

Päivämäärä:   7.3.25 14:55:47

Miks mun pitäis peitellä sitä että mä en pidä muista? Niin kauan ku en hauku ketään tai ole ilkeä muuten niin miksi mun pitäis teeskennellä että kaikki on mun kavereita? Osaan vastata asiallisesti tervehdyksiin ja satunnaisiin kysymyksiin mutta en halua enkä jaksa jaaritella jonninjoutavia asioista jotka mua ei kiinnosta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.3.25 14:57:54

Eihän tuo kiusaamista ole jos haluaa olla omassa rauhassa.

Päivämäärä:   7.3.25 15:50:37

Mutta kiusaamista on vaatia omissa oloissa viihtyvää jatkuvasti esiintymään tyystin erilaisena ihmisenä kuin on. Varsinkin, jos työ ei edellytä tiimiytymistä. Ne, joiden mielestä kaikkien täyttyy olla kuin he, ovat oman napansa tuijottelijoita vaatimuksineen.

Lähettäjä: Noh? 
Päivämäärä:   7.3.25 16:31:12

Miksi omena kirjoittaa tänne, kun ei vastaukset selkeästi miellytä??????

Päivämäärä:   7.3.25 16:42:00

"Miks mun pitäis peitellä sitä että mä en pidä muista? Niin kauan ku en hauku ketään tai ole ilkeä muuten niin miksi mun pitäis teeskennellä että kaikki on mun kavereita? Osaan vastata asiallisesti tervehdyksiin ja satunnaisiin kysymyksiin mutta en halua enkä jaksa jaaritella jonninjoutavia asioista jotka mua ei kiinnosta."

Miksi et pidä heistä? Ovatko he tehneet jotain sinulle? On vain typerää käyttäytyä tuolla tavalla ilman syytä. Kukaan ei vaadi sinua jaarittelemaan jonninjoutavia työkavereiden kanssa. Itse näin esihenkilönä pidän asennettasi huolestuttavana työyhteisön kannalta. Siis tuota, että koet tarpeettomana peitellä sitä, ettet pidä muista ihmisistä. Miettisin sovitko koko työyhteisöön ollenkaan vai kannattaisikohan suuntautua sellaisiin hommiin, joissa voit työskennellä ihan keskenäsi.

Päivämäärä:   7.3.25 16:44:38

Ne maiskuttavat, naputtavat, huokailevat ja mutisevat ovat kiusaajia. Eivät huomioi muita vaan ääntelevät moukkamaisesti ja itsekeskeisesti.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   7.3.25 16:52:58

Olen ollu pitkään työelämässä ja kyllä siellä jokainen on saanu olla omanlaisensa. Ei kaikkia kiinnosta jutella kaikkien kans, pitää keskittyä töihin. Riittää kun tervehtii. Yhdessä työpaikassa meitä oli pitkään liki 10 ja tosi hyvin kaikki tuli toimeen niin eiköhän yks mies tullu ja alkoi kiusaamaan näitä hiljasempia työntekijöitä. Ei kauan menny kun työpaikalla oli erittäin ikävä ilmapiiri. Mua ei todellakaan häiritse jos jollain on kuulokkeet, riittää kun tekee työnsä. Jotkut vaan on hiljaisia ihmisiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.3.25 17:02:33

Omena on varmaan ratkiriemukas työkaveri. :D

En minäkään kaveraa kaikkien työkavereideni kanssa mitenkään erityisesti, mutta ei se tarkoita sitä, että käyttäytyisin passiivisaggressiivisesti. Varmaan hyvin kuvaavaa, että minulle paljastui tänään, että työkaverini esikoinen ei olekaan tyttö, kuten olin luullut. Ollaan kuitenkin viisi vuotta töitä tehty yhdessä... Juttelemme keskenämme lähinnä työasioista. Parhaita ystäviä emme ole eikä meistä tulekaan, olemme sen verran erilaisia ihmisiä. Miksi ihmeessä olet Omena noin kielteinen muita kohtaan?

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   7.3.25 17:19:44

Mä ymmärrän Omena näitä sun ääniherkkyyksiä, koska kärsin itse samasta asiasta. Mutta en suhtaudu työkavereihin tai muihinkaan ääntelijöihin mitenkään negatiivisesti tai muodosta heistä mielipiteitä.
Työpaikalla on monenlaista tyyppiä, toisista tiedät minkälaisia rintsikoita ne käyttää ja kenen kanssa miestään pettää, toisista et ole kuullut koskaan mitään henkilökohtaista. Kumpikin on ihan sallittu toimintatapa, mutta itse viihdyn paremmin ns asiallisten seurassa. Että keskitytään työhön mieluummin kuin toissa vuoden ruisrokkiin tai lasten uniin. Tiiviissä työyhteisössä jaetaan enemmän, ollaan rehellisiä omasta voinnista tai uskalletaan sanoa jos toinen tekee jotain väärin työssään.
Minä olen kertonut työpaikalla että kuormitun sosiaalisesti ja siksi tarvitsen työrauhaa, mutta tarpeen tullen saa kysyä tai muuten lähestyä. Syön myös ajoittain yksin samasta syystä.
Olen kokenut työpaikkakiusaamista ja siihen lukeutuu esim kollegan ulkopuolelle jättäminen, keskusteluissa ohittaminen, täysi puhumattomuus ja jopa väärien käytäntöjen opettaminen. Kokemus oli melko traumaattinen, joten ihan kiva että mietit tätä asiaa.

Päivämäärä:   7.3.25 17:29:17

Itsekin tarvisin kuulokkeet jos joku pitää turhia maiskutusääniä

Lähettäjä: No huh. 
Päivämäärä:   7.3.25 17:33:12

Kyllä töykeä tyyppi, jonka "ei tarvitse peitellä ettei pidä muista", lähtisi meiltäkin ensimmäisenä. Ne työtehtävät oppii aivan takuulla kyllä käytöstavoilla varustettu ihminenkin. T. introvertti esihenkilö.

Lähettäjä: Katti 
Päivämäärä:   7.3.25 17:46:25

Aloittaja kuulostaa todella mustavalkoiselta tyypiltä, joka näkee vain joko tai - vaihtoehdot. Eikä sitä kaikkea riemunkirjavaa, jota maailmasta löytyy.

Lähettäjä: köpi 
Päivämäärä:   7.3.25 17:50:19

Et ole työpaikkakiusaaja. Itse olen introvertti ja menen esimerkiksi lähes tulkoon aina viimeisenä syömään tai lähden yksin kaupungille lounaalle jos ei ole eväitä. Myöskin ääniyliherkkänä häiriinnyn hälinästä ja jos joku työkaveri lähietäisyydellä ääntelee jatkuvasti niin onhan se ärsyttävää. Meillä on suht pieni työyhteisö (8 hlöä) ja yritän parhaani mukaan olla myös sosiaalinen ja osallistua "riittävästi / sopivasti". Kovin sosiaalisen päivän jälkeen olen aivan naatti. Itsellä ei myöskään ole tarvetta tai halua sen enempää ystävystyä työkavereiden kanssa (tarkoitan siis että oltais tekemisissä työajan jälkeen) mutta yritän parhaani työajan puitteissa =) Teen omaa työtäni itsenäisesti, toisin sanoen kukaan muu toimistolla ei tee tätä samaa.

Päivämäärä:   7.3.25 19:10:08

Köpi, tuohan kuulostaa täysin normaalilta eikä ollenkaan samalta mitä aloittaja puhuu.

Päivämäärä:   7.3.25 20:27:37

olen extovertti. pidän vain harvoista ihmisistä, muut on ilmaa no toki inhokkejakin on.
yritän olla nomaali ja se ettei ihminen kiinnosta, ei kiinnosta jutella olen ratkaissut asian omalla tavalla.
hymyilen tervehdin ja pysyttelen omissa oloissani. vastaan jos kysytään ja hymyilen.
kestohymy aina päälle. sillä saa paljon anteeksi. hymyilen ja mietin samalla miten saan sen turvan tukittua tai miten pakenen. hymyilen silti.
olen kuulemma hiljainen sympaatti. heh, joopajoo.

Päivämäärä:   7.3.25 20:31:10

hiton autocorrect, extrovertti prkl

Päivämäärä:   7.3.25 20:31:44

ja taas INTROVERTTI

Päivämäärä:   7.3.25 20:42:52

Kyllähän tuosta aloittajan selittelystä paljastuu se asenne, että aloittaja kuvittelee olevansa jotenkin parempi, aidompi ja oikeampi kuin kaikki muut. Ei kannattaisi tukeutua harhaluuloon, että on työpaikalla jotenkin korvaamaton ja saa käyttäytyä miten haluaa ilman seuraamuksia.

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   7.3.25 22:42:06

Et aloittaja välttämättä ole työpaikkakiusaaja, mutta ikävä ihminen kyllä. Minäkin olen introvertti, mutta en silti ajattele ekstroverteista työkavereistani niin ilkeästi kuin sinä. Ja usko pois, tuo asenteesi paistaa läpi muillekin. Kukaan ei ole korvaamaton, ja ne ikävät tyypit ovat yleensä ensimmäisenä lähtövuorossa kun henkilöstöä vähennetään.

Lähettäjä: Kt 
Päivämäärä:   7.3.25 23:04:37

Siis ap tykkää työskennellä kuulokkeet korvilla, muuten toimii täysin samoin kun muutkin, ja tämän perusteella ap sitten on epäsosiaalinen, asperger, ikävä ihminen, ilkeä, ja kuvittelee olevansa parempi kuin muut? :D Vähän nyt valoja päälle, ihmiset.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.3.25 23:08:20

Kt, luepa ne Omenan vastaukset, aika passiivisaggressiiviselta vaikuttaa...

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   7.3.25 23:59:01

Siis Kt:n mielestä on ihan ok ajatella että vähänkin ekstrovertimpi tyyppi on ”päivänsäde” ja ”prseennuolija”?

Kannattaa nyt itse laittaa niitä valoja päälle.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.3.25 08:41:03

Jos pelkää, että normaalissa kahvipöytäkeskustelussa kieli mahdollisesti livahtaa heti toisen anukseen, on ymmärrettävää, että pitää suunsa visusti kiinni. :)

Vakavasti puhuen ymmärrän aloittajaa siinä mielessä hyvin, että olen itsekin ihminen, jonka keskittymistä kaikki ylimääräiset äänet häiritsevät. Voisin siis hyvin kuvitella istuvani kuulokkeet päässä työpaikalla. Aloittajan lapsellisen sävyistä vihamielisyyttä en sen sijaan ymmärrä. Tuollainen puhe päivänsäteistä ja kielistä anuksessa kuulostaa siltä, että aloittaja kokee muihin nähden huonommuutta, jota hän koettaa lievittää kääntämällä asiaa päässään toisinpäin eli ajattelemalla, että muut ovat rasittavia perseennuolijoita.

Aloittaja, opettele aidosti hyväksymään omat ominaisuutesi ja se, että ne eivät tee sinusta parempaa tai huonompaa kuin muutkaan. Ihmiset nyt vain ovat erilaisia. Sitten pääset tökeröstä vihamielisyydestäsi, joka tuskin omaakaan elämääsi ainakaan parantaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.3.25 09:14:38

Jos siitä maksetaan (eli on työnkuva), että pitää länkyttää ihmisille, länkytän. Muussa tapauksessa ainakin itse haluan olla omissa oloissani.

Ja se ei ole kiusaamista, eikä käytöstavattomuutta.

Käytöstavattomuutta on se, että introvertti pakotetaan lässyttämään turhakkeiden kanssa jonninjoutavuuksia.

Lähettäjä: valio 
Päivämäärä:   8.3.25 09:15:44

Töissä käydään tekemässä töitä. Miksi siellä pitäisi jauhaa sontaa? Se on pois työajasta.

Päivämäärä:   8.3.25 09:20:09

Kuulokkeet päässä äänikirjoja kuunnellen minäkin teen töitä. Juttelen kyllä välillä työkavereitten kanssa.

Päivämäärä:   8.3.25 09:21:16

Ja aika monet (ainakin kymmenet) yt:t oon selvinnyt tästä huolimatta :D

Päivämäärä:   8.3.25 11:21:17

Eikö oo itselle raskasta olla näin negatiivinen?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.3.25 12:29:54

Hyvä esimies huolehtii siitä että työt hoituvat tehokkaasti ja taloudellisesti. Persoonat voi olla kovinkin erilaisia ja silloin lähinnä mietittävä kuinka jokainen voi olla oma itsensä ilman konflikteja. Hyvät työkäytännöt antavat mahdollisuuden itsenäiseen työskentelyyn ja toisaalta antamaan tukea heille jotka ei siihen kykene.
Tärkeintä on työn tulos. Ei se että työntekijät käyttävät työyhteisöä ainoana sosiaalisena kanavanaan jossa muiden tehtävä on terapoida toisiaan. Työaika on työnantajan ostamaan aikaa jolloin keskitytään siihen miksi TT on taloon palkattu. Poislukien lakisääteiset tauot jotka on TTn omaa aikaa.

Lähettäjä: äaklfnaä 
Päivämäärä:   8.3.25 12:32:47

Onneksi aloittaja asuu Suomessa. Missä muussa tahansa maassa noin sosiaalivammaista ihmistä pidettäisiin töykeänä moukkana, jopa epäiltäisiin älykkyyttä ja mielenterveyttä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.3.25 12:57:29

Niin että oletat että kivat ja mukavat ihmiset ovat perseennuolijoita? Vaikutatpa oikein miellyttävältä tyypiltä. Ehkä kaikkien etu, että olet omissa oloissasi. Ja kyllä häiritsevän paljon sitten kuitenkin mietit mitä sinusta ajatellaan, kun ihan topikin tänne asiasta rustasit. No voin sanoa että mukava ja iloinen ihminen levittää hyvää oloa ympärille ja sellaisessa seurassa aika moni on mielellään ja varmaan olet sinäkin.
Joskus kannattaa pysähtyä miettimään millaisista ihmisistä itse pitää ja sitten että millainen itse on. Vaikka ei ole kovin sosiaalinen, niin silti voi olla ystävällinen ja mukava. Vai onko sekin liikaa vaadittu?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.3.25 12:59:44

"Eikä mua haittaa että ihmiset ei tykkää musta. Koska mä en tykkää niistä."

Ja sit kirjoitat siitä tänne, taitaa vähän haitata. Ihmisellä on luontainen tarve tulla hyväksytyksi ja kuulua joukkoon. Jos tsemppaisit vähän, niin ei tarvis tätäkään pohtia

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.3.25 14:13:00

Välillä ihmettelen, miksi introverttien ajatellaan olevan töykeitä ja ikäviä ihmisiä. Valitettavasti tämä keskustelu auttaa ymmärtämään asiaa: kun on itse vähemmän innokas sosiaaliseen kanssakäymiseen kuin muut, niin kerrotaan muiden olevan anuksia nuolevia, lässyttäviä ja sontaa jauhavia turhakkeita. :')

T. Introvertti, jolla ei ole itsetunto-ongelmia eikä asennevammaa muita ihmisiä kohtaan

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.3.25 14:20:09

Olenko minä kiusaaja ja loukkaava jos en huomioi kaunista naista läpsäyttelemällä pyllylle tai viheltämällä. En yritä edes iskeä. Pahoittaako nainen mielensä.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   8.3.25 14:43:55

"Käytöstavattomuutta on se, että introvertti pakotetaan lässyttämään turhakkeiden kanssa jonninjoutavuuksia."

Minä olen introvertti, mutta en ajattele, että muut ihmiset ovat turhakkeita ja että heidän kanssa puhuminen olisi jonninjoutavuuksista lässyttämistä. Mikä sua vaivaa?

Lähettäjä: Ura 
Päivämäärä:   8.3.25 15:11:23

Et ole kiusaaja, monta sinua vastaavaa työtoveria löytyy työelämästä. Eihän tuossa muuta kuin että se muu yhteisö huomaa että et käyttäydy kuin muut. Tyssääkö siihen joku vaativampi työ tms. ei voi tietää, mutta mahdollisuus on suuri. Itse olen oppinut paljon vuosien varrella näiltä höpöttäjiltä. Ovat ammattilaisia, ja meidän ammatissa ekstrovertti pärjää parhaiten. Käyttäytyy miten käyttäytyy, mutta toisia ihmisiä pitäisi jaksaa kohdata ja kunnioittaa työssä. Vapaalla jos esim tallilla ei ole kontaktissa muihin, joutuu usein etsimään uuden tallipaikan säännöllisesti. Siellä ei voi olla omissa oloissaan.

Päivämäärä:   8.3.25 15:22:17

SUOMESSA Ok, mut muualla sä saisit ekana lähtöpassit

Lähettäjä: Just näi 
Päivämäärä:   8.3.25 15:23:57

Eli töihinhän mennään tekemään töitä eikä kavereita ettimään/viihdyttämään. Plussaa tietysti on jos on mukavat työtoverit. Perus käytöstavat riittää.

Päivämäärä:   8.3.25 16:28:38

Kun näitä lukee, vahvistuu vain oma käsitys siitä, etten halua olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Mä en todellakaan halua kuulua mihinkään joukkoon, enkä välitä pätkääkään siitä hyväksyvätkö muut mut. Kunhan pysyvät loitolla, ovat hiljaa ja tekevät työnsä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.