Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tyhmä kysymys facebookista

Lähettäjä: Haamu 
Päivämäärä:   6.3.25 18:49:37

En kuuu faceen, instaan tms, mutta olen alkanut ajatella josko liittyisin faceen. Epäröin, koska siellä on sellaistakin porukkaa jonka kanssa en välitäisi olla vapaa-ajallani missään tekemisissä, mutta joita tapaan esim. työn puolesta jatkuvasti. Ihan ok ihmisiä sinänsä, mutta en kaipaa heitä vapaa-aikaani, ja jos he huomaavat minun pyörivän facessa alkaa takuulla viestipommitus jota en heiltä millään tavalla kaipaa, ja tuntuisi tylyltä vain estää heidät tai jättää huomiotta. Se sattaisi hyvinkin vaikuttaa väleihimme työmaalla, ja sitä minä en halua.

Kysymys kuuluu, että jos liityn faceen, voinko salata olemassaoloni siellä niin ettei kukaan tiedä minun olevan siellä, vai onko vain tyydyttävä siihen, että kaikki tuttavat ja muut mahdolliset ihmiset näkevät minut siellä aina kun kirjaudun sisään? Tai näkevätkö ehkä kirjautumattakin että olisin liittynyt? Ja ylipäätään käytetäänkö siellä nimimerkkejä vai esiinnytäänkö omilla nimillä vai mtien se toimii?

Kiitos jos joku valistaa tyhmää.

Re: tyhmä kysymys facebookista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.25 19:10:35

Omalla nimellä sinne liitytään, mutta ei siellä mitenkään pompsahda kaikkien näkösälle. Omat jutut voi piilottaa siten, että näkyy vain kavereille ja kaverit saat itse valita. Voi myös laittaa niin, että sinulle vain kaverit voivat laittaa viestiä.

Ja aika harva siellä laittelee kenellekään viestiä, vaikka työkavereita oltaiskin. Ehkä sen kaveripyynnön, mutta siihen se tosiaan jää. Miksi ajattelet heidän laittavan sulle viestejä, jos someen liityt?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.3.25 19:13:56

Ennen ainakin päätyi "ihmisiä joita saatat tuntea" -listalle, jos puhelimet olivat olleet samoissa paikoissa (ei tarvinnut olla sijainti päällä, eikä kirjautuneena FB:hen). Kaikki työkaverit näkivät näin heti, että oli liittynyt.

Päivämäärä:   6.3.25 19:22:06

”Ennen ainakin päätyi "ihmisiä joita saatat tuntea" -listalle, jos puhelimet olivat olleet samoissa paikoissa (ei tarvinnut olla sijainti päällä, eikä kirjautuneena FB:hen). Kaikki työkaverit näkivät näin heti, että oli liittynyt.”

Jos puhelimen sijainti ei ole päällä, niin mistä se tietää olevansa työpaikalla ja napata muiden facet sinne ehdotuksiin sen sijainnin perusteella? Ja vielä fb:stä uloskirjautuneena!! :D

Ja kyllä, sinne ehdotuksiin saattaa päätyä edelleen, esimerkiksi kavereiden kavereiden kautta. Harva näitä kaveriehdotuksia kumminkaan selailee, eikä se mikään automaatio ole, että sinne edes joutuu heti.

Lähettäjä: Haamu 
Päivämäärä:   6.3.25 19:23:20

Kiitos. :, tiedän siitä, että ovat usein harmitelleet sitä etten kuulu faceen "kun olis NIIIIN kiva vaihtaa viestiä ja..."

Joo ei kiitos. Kuten sanottu, ovat työkavereina ihan mukavia, mutta vapaa-ajan kavereiksi en heitä halua. Enkä mutenkaan tykkää siitä että minulle tulisi jatkuvasti viestiä milloin mistäkin. En ole seurallista ihmistyyppiä edes somessa. Joillakin foorumeilla on joskus kiva käydä, mutta silloinkin lähinnä lueskelen mitä muut kirjoittelevat, harvoin kommentoin itse mitään. Työkaverini tietävät tämän, siitä on joskus ollut puhetta, mutta ei tunnu ajatus menevän perille kun edelleen harmittelevat etteivät voi vapaa-ajallaan pitää yhteyttä. Pitäisi kai olla otettu siitä että haluaisivat niin tehdä, mutta minä en näe asiaa aivan samalla tavalla...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   6.3.25 19:43:55

Omalla nimellä periaatteessa joo, mutta kyllä siellä on ihmisiä muunkinlaisilla nimillä, esim. Minna Katariina, eikä siellä kaikilla profiilikuvakaan ole omasta naamasta.

Päivämäärä:   6.3.25 19:51:45

Omalla nimellä siellä kuuluisi olla, mutta olen itsekin kyllä keksityllä nimellä :D Haluan osallistua ryhmien keskusteluihin, kun ei näitä foorumeita nykyään juurikaan ole, mutta työni puolesta en halua olla tunnistettavissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.3.25 19:52:04

Piste, samaan linkkitorniin kirjautuminen riittää kertomasn, että puhelimet ovat samalla alueella. Jos kerran on laitteella kirjautunut FB:hen, seuraa se laitetta, vaikka olisi sovelluksesta/sivuilta kirjautunut ulos. Pitäisi joka kerta siivota puhelimesta kaikki yhteydet FB-tiliin.

Kyllä meillä ainakin työkaverit näyttävät vertailevan noita "saatat tuntea" -tietoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.