Lähettäjä: jahas
Päivämäärä: 6.3.25 14:18:05
Ihan tavallinen työsuhde vuokrafirman kanssa tehtävä sopimus on. Käytännössä eri alojen vuokrafirmoissa eri toimintatapoja ja joidenkin kanssa saa olla tarkkana lisistä, ylitöistä ja lomista. Joskus jopa palkanmaksusta. Isommat toimijat yleensä ovat luotettavampia, tämä on oma tuntuma.
Olen tehnyt vuokrafirmojen kautta töitä toimihenkilönä sekä duunarina. Vakkaripaikka aina ollut tarjolla ennen pitkää eli kantsii fundeerata etukäteen haluatko jatkaa vakkarina jossain. Itse olen kieltäytynyt kerran vakkarityöstä kun olin lähdössä opiskelemaan. Miinuksena aina atyön epävarmuus, itsestä tämä on suurin miinus. Seuraavana palkka, vuokriksena saat aina huonompaa palkkaa. Jollain saattaa olla tietyltä alalta toinen kokemus mutta yleensä näin. Jos olet töissä paikassa jossa maksetaan esimerkiksi tuotantopalkkioita niin vuokriksena et biitä saa. Vuositasolle siirrettynä bonareista tulee useampi satanen palkkaeroa kuussa. Tämäkin yksi iso miinus. Muuten en itse ymmärrä miksi vuoratyötä haukutaan niin paljon. Helppo tapa päästä äkkiä töihin, varsinkin jos ei liikoja valikoi töitä.
|