Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työ vuokrafirman kautta

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   6.3.25 11:58:37

Työ vuokrafirman kautta, uhka vai mahdollisuus? Plussat ja miinukset?
Mahdollisesti huomioitavat asiat?

Re: Työ vuokrafirman kautta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.25 12:02:45

Tulet huijatuksi ja tilisi tyhjennetään. Vai mitä kuvittelet tapahtuvan?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   6.3.25 12:47:22

Mun nykyinen työ alkoi vuokrafirman listoilla. Ekat puoli vuotta Eezylle, sitten siirto firman omalle listalle vakkariksi. Suurin ero on ollut siinä, että Eezyllä palkka tuli kahdesti kuussa, nyt kerran...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.3.25 13:11:37

Kannattaa lukea vuokratyölaki etu- ja takaperin. Kumman usein firmat eivät vaivaudu mainitsemaan, että jos vuoro perutaan, on siitä maksettava palkka joko osittain tai kokonaan ja tarjottava vastaavaa tilalle.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   6.3.25 14:18:05

Ihan tavallinen työsuhde vuokrafirman kanssa tehtävä sopimus on. Käytännössä eri alojen vuokrafirmoissa eri toimintatapoja ja joidenkin kanssa saa olla tarkkana lisistä, ylitöistä ja lomista. Joskus jopa palkanmaksusta. Isommat toimijat yleensä ovat luotettavampia, tämä on oma tuntuma.

Olen tehnyt vuokrafirmojen kautta töitä toimihenkilönä sekä duunarina. Vakkaripaikka aina ollut tarjolla ennen pitkää eli kantsii fundeerata etukäteen haluatko jatkaa vakkarina jossain. Itse olen kieltäytynyt kerran vakkarityöstä kun olin lähdössä opiskelemaan. Miinuksena aina atyön epävarmuus, itsestä tämä on suurin miinus. Seuraavana palkka, vuokriksena saat aina huonompaa palkkaa. Jollain saattaa olla tietyltä alalta toinen kokemus mutta yleensä näin. Jos olet töissä paikassa jossa maksetaan esimerkiksi tuotantopalkkioita niin vuokriksena et biitä saa. Vuositasolle siirrettynä bonareista tulee useampi satanen palkkaeroa kuussa. Tämäkin yksi iso miinus. Muuten en itse ymmärrä miksi vuoratyötä haukutaan niin paljon. Helppo tapa päästä äkkiä töihin, varsinkin jos ei liikoja valikoi töitä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.3.25 14:20:07

Jahas, ihan samalla tavalla Staffpoint jättää kertomatta työntekijöille siitä, että perutusta vuorosta kuuluu saada palkka. Nämä on itse selvitettävä ja vaadittava.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   6.3.25 14:23:31

^^ Jatkan vielä että työpaikasta riippuen voi törmätä erilaisiin rajoituksiin. Vuokratyöntekijä ei saa käyttää työskentelypaikan työterveyshuoltoa (koska työnantaja eli vuokrafirma järjestää sellaisen), ei voi osallistua harrastekerhojen toimintaan tai vastaavaan, ei voi liittyä työpaikan kassaan (näitä vielä jonkun verran on) eikä saa käyttää työskentelypaikan kuntosalia. Osa on ihan itsestäänselviä mutta esimerkiksi kuntosalin rajottamista en ymmärrä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.