Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Irtisanouduin

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.3.25 23:11:28

Tänään tyhjän päälle. Toivottavasti jotain uutta keksin.

Re: Irtisanouduin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.3.25 23:20:07

Tässä tilanteessa ei ollut kovin fiksu veto...

Päivämäärä:   5.3.25 23:24:39

Oli niin ikävä työilmapiiri että en kestänyt olla siellä enään.

Päivämäärä:   5.3.25 23:31:04

Sairauslomaa olisin suosittanut alkuun ja siinä sitten etsimään töitä. Uusi työ on aina helpompi löytää, jos on jo töitä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.3.25 23:35:44

Minä tein saman virheen tammikuussa. Nyt kaduttaa kun mitään uutta ei ole löytynyt ja talous kuralla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 23:58:00

Onnea! Harvoin irtisanoutuminen on huono idea. Nyt sulla on aikaa toipua edellisestä ja keksiä uutta suuntaa. Pian saat levätä!

Päivämäärä:   6.3.25 00:18:30

. , kyllä se tässä työllistymistilanteessa on huono idea, ellei ole oikeasti siinä asemassa, että töitä tarjotaan normaalistikin jatkuvalla syötöllä.

Päivämäärä:   6.3.25 01:19:15

Ei ole huono idea. Mistä tiedät vaikka aloittalla olisi suuret puskurit ja maksettu koti. Ei kukaan irtisanoudu ilman syytä, aloittajalla oli varmasti syy.

Päivämäärä:   6.3.25 01:30:35

. , "Tänään tyhjän päälle. Toivottavasti jotain uutta keksin" luki heti aloituksessa, eli ilmeisesti mikään plan b ei ole ajateltuna valmiiksi. Luitko aloitusta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.25 05:04:09

Kaveri teki saman joulukuussa ja haki sen jälkeen sairauslomaa mielenterveys syistä ja on saikulla edelleen. Tulot paremmat kuin jos olisi tuöttömyyspäivärahalla eikä työkkäri hengitä niskaan, töitä ei edes halua hakea, ikää hänellä 53 ja perusduunari.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   6.3.25 05:18:02

Niin minähän.... vuosia sitten samasta syystä. Elämäni paras päätös. Perustin oman yrityksen.

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   6.3.25 14:24:03

Itse aion irtisanoutua kesällä erittäin toksisesta työpaikasta. Jätän porukan ns. liemeen kesällä kunhan olen pitänyt omat lomani! Jos vaan mielenterveys kestää sinne sakka.
Tarkoitus lähteä opiskelemaan uutta alaa, kunhan vain pääsee kouluun. Kenellekkään en ole etukäteen hiiskunut, enkä hiisku!

Lähettäjä: Upp 
Päivämäärä:   6.3.25 15:06:15

Aion kans irtisanoo itteni työpaikka on niin toksinen. Syksyllä kouluun jos pääsen

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.3.25 15:20:42

Vakituinen työ, täydet lomat, palkka lisineen nyt ollut noin 4000e/kk.
Hakemuksia vetämän pienempi palkkaisiin kesätöihin, jollaisen saatuani irtisanoudun välittömästi.
Joskus se vaan on parasta ihmiselle itselleen, vaikka tässäkin topicissa joku osaa tulla kertomaan kuinka tyhmää sellainen on.

Päivämäärä:   6.3.25 15:31:39

S, kyllä, tässä taloustilanteessa on typerää irtisanoutua tyhjän päälle, kun kilpailu paikoista on todella kovaa. Siksi kannattaisi ensin hankkia se uusi työpaikka, opiskelupaikka tai olla jokin muu suunnitelma. Jos töissä ei yksinkertaisesti pysty olla, niin sitten mennään sairauslomalle. Ja sinun ajatuksessasihan ey ole irtisanoutumassa tyhjän päälle, vaan irtisanoutuisit, kun sinulla on uusi työ. Täysin eri asia.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.3.25 15:36:13

Ällö, onko sinun tarve kuitenkin lakkaamatta käydä kommentoimassa tätä keskustelua, kun ainut pointtisi on jankuttamalla jankuttaa mielipidettäsi aloittajan tyhmyydestä?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.3.25 15:37:24

"Jos töissä ei yksinkertaisesti pysty olla, niin sitten mennään sairauslomalle."

Sairauslomaa ei kylläkään saa sillä perusteella, että "en pidä työstäni" tai "ilmapiiri on toksinen".

Päivämäärä:   6.3.25 15:41:30

Onnea, ole ylpeä itsestäsi että olet tehnyt rohkean ja viisaan päätöksen edistääksesi omaa hyvinvointiasi!!!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.3.25 15:42:26

Ja todella paha täytyy tilanteen olla, että irtisanoutuu tyhjän päälle. Joskus vaan negatiiviset fiilikset vie vallan ja ihminen tekee tällaisia päätöksiä. Kun ei vaan enää kestä nykyistä tilannetta. Aloittajan haukkuminen tyhmäksi on turhaa ja ilkeää eikä auta häntä ollenkaan.

Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti löytyy uusi, parempi työ :)

Päivämäärä:   6.3.25 15:49:45

”Jos töissä ei yksinkertaisesti pysty olla, niin sitten mennään sairauslomalle.”

Miten sinne mennään? En nuku öisin, aamuisin itken työmatkan, saatan yhtäkkiä huutaa kollegoille, kun pinna palaa ihan pienistä asioista. Unohdan työtehtäviäni ja olen hidas. Työterveydessä kun kävin juttelemassa, sain 3 psykologikäyntiä. Siinä kaikki. Mieluusti ”menisin” saikulle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.25 15:54:43

"Miten sinne mennään? En nuku öisin, aamuisin itken työmatkan, saatan yhtäkkiä huutaa kollegoille, kun pinna palaa ihan pienistä asioista. Unohdan työtehtäviäni ja olen hidas. Työterveydessä kun kävin juttelemassa, sain 3 psykologikäyntiä. Siinä kaikki. Mieluusti ”menisin” saikulle."

Kysyisin samaa. Kärsin pahasta unettomuudesta ja vihaan työtäni. Kertokaa, miten sinne saikulle pääsee?? Unettomuus ei ainakaan kelpaa syyksi, yritetty on :)

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   6.3.25 16:14:28

Ihan turhaa tuollainen aloittajan tyhmäksi haukkuminen ja tekemien valintojen kritisointi. Aloittaja tehnyt aika uhkarohkean valinnan elämässäni eikä ehkä ihan kevyin perustein, joten tuskin kaipaa kritiikkiä siitä, ettei ollut kovin järkevää.

Totta kai mitäs tuli itse tänne tällaista kertomaan ja jokaisella on oikeus kritisoida muita, mutta miksi niin tarvitsee tehdä?

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   6.3.25 16:22:39

Itselläni irtisanoutuminen vakituisesta työstä myös edessä. Allekirjoitin tänään puolen vuoden määräaikaisen sopimuksen toiseen työhön. Palkka suunnilleen sama, mutta tosiaan jatkuvuudesta ei ole mitään takeita.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   6.3.25 16:42:32

Olen viidettä viikkoa saikulla tällä hetkellä, vielä 2 vkoa jäljellä, jos en saa lisää. Keskivaikea masennus ja univaikeuksia. Aion myös irtisanoutua ja jäädä hetkeksi miehen elätettäväksi. Mikään työ ei ole terveyden arvoinen.
Aloittajalle kovasti tsemppejä, kun yhden oven painaa kiinni, niin aina avautuu uusia.

Lähettäjä: ,,,,,,,, 
Päivämäärä:   6.3.25 16:45:46

Saikulle pääsee työterveyslaitoksen lääkärin avioimalla.

Päivämäärä:   6.3.25 16:58:02

"Saikulle pääsee työterveyslaitoksen lääkärin avioimalla."

:'D Tää oli loistava!

Meidän laitoksessa neljä työterveyslääkäriä ja kaikki jo valmiiksi aviossa tai vähintään avoliitossa. Tosin aina voi yrittää.

Käykö myös ihan YLE-lääkärin avioiminen, jos tämä ottaa vastaan työterveyden asiakkaita?

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   6.3.25 18:33:12

"Lähettäjä: S
Päivämäärä: 6.3.25 15:36:13

Ällö, onko sinun tarve kuitenkin lakkaamatta käydä kommentoimassa tätä keskustelua, kun ainut pointtisi on jankuttamalla jankuttaa mielipidettäsi aloittajan tyhmyydestä?"

Meidän muiden on ensin kysyttävä Ällön mielipide ennenkuin teemme elämässä mitään ratkaisuja.
Voihan aloittajalla olla runsaasti säästöjä...

Lähettäjä: Visentti 
Päivämäärä:   6.3.25 18:36:32

Minäkin irtisanouduin 3 viikkoa sitten.
Sain eilen uuden työpaikan, alkaa maanantaina :)

Lähettäjä: Zenda 
Päivämäärä:   6.3.25 19:13:12

Tein saman jokunen kk sitten. Oli elämäni paras päätös! Vaikka pelotti kyllä, kun ihan tyhjän päälle heittäydyin myös. Olisin varmasti hajottanut itseni hengiltä entisessä työpaikassani, meno siellä oli yhtä hel*ettiä ja paheni vain. Koin, että minun oli pakko ottaa riski ja päästävä vaan pois. Uusi työpaikka löytyi nopeasti ja elämänlaatu on nykyään aivan uskomattoman paljon parempi sen myötä. Oikeasti tuntuu, että olen taas elossa enkä vaan kidu. Tsemppiä aloittajalle!!

Päivämäärä:   6.3.25 20:42:26

Itse tein saman vuosi sitten. Meni monta kuukautta, että löysin uuden työn, mutta löysinkin sitten unelmatyöpaikan enkä voisi olla onnellisempi nykyään! Eipä olisi elämä muuttunut parempaan, jos en olisi uskaltanut hypätä tyhjän päälle.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.3.25 20:50:32

Kerrankin olen Ällön kanssa samaa mieltä!

Päivämäärä:   6.3.25 22:04:00

Kiitos tsemppistä ensi viikolla menen työpaikka haastatteluun toivottavasti tärppää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.3.25 13:41:00

Järin pitkälle ajateltua ei irtisanoutuminen ollut, jos jatkosuunnitelmaa ei ole ja maailmantilanne, kasvava työttömyys jne on nyt paha ongelma. Koittaisin sinnitellä ja katella muuta ensin, mutta jos on tehty jo, niin eipä siinä voi mitään. Toivotaan, että eka kirjoittaja löytää töitä.

Päivämäärä:   7.3.25 14:56:32

S ja Erakkorapu, lukekaapa ne kirjoittamani tekstit uudelleen. En ole missään haukkunut aloittajaa tyhmäksi. Sanoin tekoa typeräksi. Jokainen ihminen tekee joskus tyhmiä tai ajattelemattomia tekoja, mutta ei se ihmisestä itsestään tee tyhmää! Ja kyllä, minäkin teen typeriä tekoja. Nuorena enemmän kuin nykyään, mutta ajattelemattomia tekoja kaikki tyynni.

On todella suuri ero sanoa ihmistä tyhmäksi tai jotain yksittäistä tekoa huonoksi ideaksi.

Päivämäärä:   7.3.25 21:52:22

Ällö, totta joo. Mutta mitä kuvittelit saavuttavasi sillä, että kerroit aloittajan toimineen tyhmästi? Huonon mielen aloittajalle?

Varsinkin kun ei tiedetä yhtään taustoja tai syitä aloittajan ratkaisulle.

Päivämäärä:   7.3.25 21:58:32

Aloittaja aloitti tänne keskustelun ja silloin voi saada myös kritiikkiä. Ei kaikkea tarvitse hymistellä. Johan tässä minukain osa teilasi, mm sinä Erakkorapu, vaikken ketään ole haukkunut. Aina altistaa kommenttinsa kritiikille, jos wen julkisesti esittää.

Päivämäärä:   7.3.25 22:19:50

Parempi työttömänä kuin energiat vievässä työpaikassa, mikäli siis talous työttömänä olemisen kestää.

Itse jätin juuri yhden työhaastattelun käymättä, kun alkoi tuntua siltä ettei se ole kuitenkaan minulle sopiva paikka vaan homma olisi liian stressaavaa. Toista paikkaa on minulle vähän pedattu, mutta se ei ole vielä julkisessa haussa eikä mikään ole varmaa. Saa nähdä miten käy, jos se ei nappaa niin tyhjän päälle sitä jään minäkin kun nykyisestä firmasta loppuu työt.

Päivämäärä:   8.3.25 08:51:16

"Aloittaja aloitti tänne keskustelun ja silloin voi saada myös kritiikkiä. Ei kaikkea tarvitse hymistellä."

Totta kai voi saada ja antaa kritiikkiä, en vain tajua miksi sitä pitää antaa kun tehty jo mikä tehty, eli kriittinen palaute tässä tilanteessa ei aiheuta muuta kuin korkeintaan pahaa mieltä.

Jos aloittaja olisi kysynyt, onko järkevää irtisanoutua, niin silloin hän kysyisi mielipiteitä ja toiminnan kritisointi voisi kantaa hedelmää, mutta kun irtisanoutuminen on jo tehnyt, niin en näe mitään järkeä todeta toiselle ihmiselle siinä kohtaa, että teitpäs tyhmästi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   8.3.25 09:51:00

Onko Ällö muuttanut mieltään? Etkö ole täällä aina ollut kertomassa, että töitä riittää töitä haluavalle (ainakin jos on hyvä)?

Joka tapauksessa aloittajalle sanoisin, että onneksi olkoon, mikäli olet juuri päässyt eroon kamalasta työpaikasta. Taloudellisesti irtisanoutuminen ei välttämättä ole paras mahdollinen idea, mutta terveys edellä se on mentävä. Onnea työnhakuun!

Lähettäjä: ,,,,,,,, 
Päivämäärä:   8.3.25 16:51:03

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 6.3.25 05:04:09

Kaveri teki saman joulukuussa ja haki sen jälkeen sairauslomaa mielenterveys syistä ja on saikulla edelleen. Tulot paremmat kuin jos olisi tuöttömyyspäivärahalla eikä työkkäri hengitä niskaan, töitä ei edes halua hakea, ikää hänellä 53 ja perusduunari."

Ei kai sairauslomaa saa, ellei ole työsuhteessa.

Päivämäärä:   8.3.25 17:24:02

X, töitä kyllä saa, mutta ei välttämättä niitä, mitä haluaa. En toki tiedä, minkä alan työntekijä ap on, mutta edes matalapalkkaisesta tunnetulta alalta en nyt irtisanoutuisi. Työttömänä minun ei varmasti kolmen alan ammattitutkinnon omaavana tarvitsisi olla, mutta se suunnitelma jatkoon minulla on aina ollut. Ja joo, olen myös myrkyllisessä työympäristössä

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   8.3.25 18:46:50

Miksei sairauspäivärahaa saa yhtä lailla ilman tysuhdetra, tietenkin. Miksi sairaan pitöisi hakea töitä

Lähettäjä: kiva 
Päivämäärä:   8.3.25 18:51:24

Ällö tietää kaiken ja osaa kaiken, sehän mukavaa.
Ja joo, en ole kateellinen.

Päivämäärä:   8.3.25 18:56:53

kiva, katsos peiliin. Juurihan sanoin, että jokainen tekee joskus harkitsemattomia päätöksiä, minä myös. :D

Lähettäjä: kiva 
Päivämäärä:   8.3.25 19:20:15

Tiedän mitä sieltä näkyy, mulla ei vaan ole ylemmyyskompleksia niinkuin sinulla.
Silti et tajua miten sun päteminen ärsyttää meitä muita.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   12.3.25 08:25:32

Mitä typerää on tässä rohkeudessa?
"Tyhjän päälle"-tulkinta on huomionkalastelua. Ei sillä saanut myötätubtoa täältäkään; ihmiset pelkäävät tuollaista, mitä eivät itse uskalla tehdä.
Aloittajalla on varmasti ideoita, kykyjä ja voimaa vaikka mihin uuteen, kunhan karistaa edelliset pettymykset niskastaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.