Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko tökerö lahja? 50v

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   5.3.25 19:17:41

Mun äiti täyttää 50v.
Just valitteli kun kaikki lempivaatteet on kuluneita, lähinnä paidat, joita käyttää arkena.

Äiti käyttää aina farkkuja ja jotain vanhoja Adidas/Bändipaitoja/Disney-kuvapaitoja. Äidillä käytössä kaikki mun vanhat teiniajan bändipaidat, kunnen ne on hiutuneet puhki ja kuuntelee Radio Cityä aina autossa. Äiti käyttää bändipaitoja myös töissä jakun alla ja on anoppinsa mukaan ihan pöljä ikiteini.
Isä lupas ostaa äidille farkut ja jonkin korusetin ja ostaa lahjakortin alusvaatekauppaan (kun pohdittiin mitä äiti tarvii).

Haalasin EMP:ltä 7kpl alennuspaitoja, mustaa/harmaata/yleisimmillä printeillä...jäisi rahaa vielä punaviinipulloon ja puutarhamultaan kotiin toimituksella.
Onko tuollainen tökerö lahja?

Tiedän, et jos annan lahjakortin, ostaa sillä muille jotain kivaa.
Jos tää on tökeröä, mitä annetaan äidille lahjaksi? Halu on ilahduttaa.

Re: Onko tökerö lahja? 50v

Päivämäärä:   5.3.25 19:21:20

Ja paidat pitää olla puuvillaa, ei mitään tekokuitua.
Farkuissa mieluisimmat on vahatut, mustat.

Päivämäärä:   5.3.25 19:24:29

Toisaalta joku älykello, joka mittaa sykkeen yms. voisi olla kiva. Nyt käyttää perinteisiä patterikelloja, joissa viisarit (rippilahjaksi saatu kultakello ja isänsä perintöä saama police ja sit joku leijona taskukello). Niin ne saattaa olla turhia.

Hei auttakaa tässä pohdinnassa. Ja antakaa vinkkejä.
Meidän äiti antaa itseltään vaatteensakin päältä, jos joku muu tarttee, niin halu olisi välillä oikeasti ilahduttaa.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   5.3.25 19:25:37

Eihän tuossa ole mitään tökeröä, vaan kuulostaa siltä että paidat menisivät tarpeeseen! Lahja olisi ainakin äitiä ajatellen hankittu, eikä mikään ajatukseton pakkohankinta.

Lähettäjä: Raitimus 
Päivämäärä:   5.3.25 19:27:51

Ihanat lahjat!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 19:29:42

Minä olen antanut vielä vanhemmalle äidilleni bändipaitoja lahjaksi!

Lähettäjä: Jatta rock 
Päivämäärä:   5.3.25 19:31:13

"Haalasin EMP:ltä 7kpl alennuspaitoja, mustaa/harmaata/yleisimmillä printeillä...jäisi rahaa vielä punaviinipulloon ja puutarhamultaan kotiin toimituksella."

Mites itse suhtautuisit viisikymppisiinsi ja tuollaiseen lahjaan

Päivämäärä:   5.3.25 19:33:50

Kuulostaa siltä, että tiedät, mistä äitisi pitää. Tuollaiset lahjat ovat parhaita! Vähempikin riittäisi minulle, ajatus on tärkein, mutta oikein hyvä lahja mielestäni. Olen melkein 50 v, en käytä bändipaitoja, mutta jotakin minunlaistani, viinipullo ja multaa kuulostaa täydelliseltä!

Päivämäärä:   5.3.25 19:54:59

" Jatta rock
Päivämäärä: 5.3.25 19:31:13

"Haalasin EMP:ltä 7kpl alennuspaitoja, mustaa/harmaata/yleisimmillä printeillä...jäisi rahaa vielä punaviinipulloon ja puutarhamultaan kotiin toimituksella."

Mites itse suhtautuisit viisikymppisiinsi ja tuollaiseen lahjaan"

Itse en käytä bändipaitoja.
Seitsemän paitaa, ajatus, että joka viikonpäivälle puhdas paita ja sit voi pestä kerralla uuteen viikkoon. Samaa sävyä ja tyyliä.

Tykkäsin itse paljon, kun äiti (yhdessä isän kanssa) osti 25v lahjaksi alushousuja, hygieniatuotteita ja oli teettänyt rannekorun hevoseni jouhista.

Äidillä on kyllä hienoja vaatteita, mutta harvemmin niitä arjessa pitää.
Äiti ei tykkäisi ökylahjasta, joku elämyslahja - on sanonut usein ettei sellaisia halua. Laittaa paljon itse ruokaa, pitopalveluyrittäjä siskoaan auttaa paljon ja siskonsa on luvannut hoitaa ruokapuolen äidin juhliin.

Lähettäjä: Miku 
Päivämäärä:   5.3.25 20:09:17

Oikein mainio lahja, kuulostaa äitisi tyyliseltä.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   5.3.25 20:16:46

Ei ole tökerö vaan ajatuksella hankittu.

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   5.3.25 20:51:32

Oikein hyvä lahja!

Lähettäjä: fb 
Päivämäärä:   5.3.25 21:15:34

Kuulostaa juuri äidillesi sopivalta lahjalta. Itse ottaisin riemumielin 50v lahjaksi kokoelman lempibändieni paitoja/huppareita.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   5.3.25 21:45:39

Hyvä lahja. Itselle kelpaisi oikein hyvin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.3.25 22:11:03

Vielä jos löytyisi joku harvinaisempi äidin nuoruusaikoihin liittyvän bändin pukine, aito ja alkuperäinen. Millä keikoilla hän kävi, tai oliko kavereissa soittajia? Tuli vaan mieleen kun mulla on tyylikäs Thee Ultra Bimboos-paita, ei sellaista enää mistään kaupasta saa.

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   5.3.25 22:19:55

Kyllä äitinä arvostaisin itsekin tuollaista lahjaa. <3 Minä pukeudun paljon muuhunkin kuin bändipaitoihin, mutta silti niitä on aika kokoelma, ja käytän ne puhki. Ja muutenkin arvostan lahjoja, jotka on ajatuksella annettu, eikä sillä lahjan tahallisella arvolla ole mitään väliä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.25 00:52:47

Parhaat lahjat tulee tarpeeseen ja menee käyttöön. En ymmärrä miksi 50v lahjan pitäisi olla tyyliin joku kallis vitriiniin laitettava hökötys, johon on vielä usein jossain muodossa kaiverrettu se 50v... Ei kukaan sellaisella mitään tee, turhaa materiaa johon käytetään luonnonvaroja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.3.25 01:02:12

Hyvä lahja ja ajatuksella mietitty sitä, mistä äiti pitää. Mun mies oli viimeksi tänään David Bowie-paidassa, ikää kohta 48 v. Ei elämä lopu siihen, että täyttää 50 v, vaan hyvin voi pitää bändipaitoja tmv.

Lähettäjä: Jaana Järvenheimo 
Päivämäärä:   6.3.25 08:41:37

Kuulostaa mietityltä lahjalta.

Itsekin eilen olin duunissa konttorilla, ja päällä Kissin bändipaita neuletakin alla. Ikää itellä niukin alle 50.

Miettikääs sitä, ennenvanhaan sitä viiskybäset sai kävelykepin ja keinutuolin. Voi luoja.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.3.25 08:46:04

Miksi vaikka 100 vuotias ei saisi pitää bändipaitoja jos niistä tykkää? Lahja kuulostaa todella hyvältä, juuri saajalleen sopivalta!

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.3.25 08:49:47

Alkuperäinen lahja-ajatus kuulostaa hyvältä, kun ilmeisesti on sitä mistä äitisi tykkää. Ellei sitten käytä niitä sinun vanhoja bändipaitoja vain siksi, ettei viitsi uusiakaan (tavallisia) paitoja ostaa, kun kaapit kuitenkin on noita paitoja täynnä?

"Toisaalta joku älykello, joka mittaa sykkeen yms. voisi olla kiva. Nyt käyttää perinteisiä patterikelloja, joissa viisarit (rippilahjaksi saatu kultakello ja isänsä perintöä saama police ja sit joku leijona taskukello). Niin ne saattaa olla turhia."

Itse olen viisikymppinen enkä ymmärrä ollenkaan, miksi kellolla tai millään pitää jatkuvasti sykkeitä mitata. Tai jotain unen laatua, stressihän siitä tulisi. Tavallisella viisarikellolla mennään. Eli itselleni tuo ei resonoisi, toki äitisi voi olla toista mieltä.

Päivämäärä:   6.3.25 08:50:26

Jaana Järvenheimo: Niinpä. Ja joo, olivat raihnaisempia mutta silti. Viiri, pöytäkello, kävelykeppi ja kiikkustuoli. Ehkä viltti. Huumoriveikot ostivat kävelykepin soittokellolla ja pullotelineellä... juhlatkin olivat hieman erilaisia kuin nykyään :')

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   6.3.25 08:58:54

Sinä tunnet äitisi parhaiten, itselleni juurikin punaviinipullo ja puutarhamulta kotiinkuljetuksella kuulostaa aivan loistavalta lahjalta.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   6.3.25 11:15:14

Hyvältä kuulostavat lahjat, anna mennä vaan <3 miekin olen melkein viisikymppinen, enkä ymmärrä tuota älykello-villitystä. Tiedän kyllä aamulla herätessäni, olenko nukkunut hyvin vai huonosti (tässä iässä yleensä huonosti...) ja lenkkeillä osaan ilman syke- ja matkamittareita.

Olen yhden älykellon saanut lahjaksi ja se löytyy tällä hetkellä tyttäreni ranteesta. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. On eri asia, jos asianosainen tarvitsisi sykemittaria tms. terveydellisistä tai treenillisistä syistä. Silloin hän varmasti myös huokailisi ääneen, että sellainen olisi kiva ;)

Lähettäjä: Kellokas 
Päivämäärä:   6.3.25 11:34:51

Kolmastäti//Älykelloa voi käyttää muuhunkin. Itse käytän älykelloa töissä, jotta näen kuka yrittää minua tavoitella. Puhelimessa en voi pitää ääniä ja aina käden ulottuvissa joten näen älykellosta, jos lapsi soittaa tai on laittanut viestiä yms. Pystyn myös kellollani vastaamaan puheluihin ja viesteihin. Mihinkään muuhun en älykelloa oikeastaan käytä. Kätevä mielestäni autossa ja kaupassakin, kun näkee kuka yrittää tavoitella eikä tarvitse kaivaa puhelinta laukun pohjalta.

Aloittaja//Ei kuulosta törkeröltä lahjalta vaan tunnut tuntevan äitisi ja varmasti ilahtuu lahjasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.