Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pätkäpaasto

Lähettäjä: Yllättävän vaikeaa 
Päivämäärä:   5.3.25 18:47:26

Toimiiko esim. 14/10 vai pitääkö se olla Max 16/8 ?

Re: Pätkäpaasto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 18:51:30

Kokeile.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.3.25 19:28:30

Minun rytmeihini ja ihan pysyväksi elämäntavakseni on sopinut tuo 10/14. Painoa ei ole pudonnut paljoa, kun ylipainoa ei ole, mutta vatsani kiittää tuosta 14h syömättömyydestäni.
Syön siis runsaan aamiaisen klo 6-7 välillä, lounaan ja välipaloja. Illalla syön jotain kevyesti 16-17 välillä.

Ainoastaan kyläillessä, matkoilla yms. voin syödä myös myöhemmin, mutta koetan silloinkin syödä kevyesti.

Lähettäjä: Kolu 
Päivämäärä:   6.3.25 06:31:58

Pitääkö olla ajallisesti koko aika samalla paastolla vai voiko välillä vaihdella 14/10, 16/8 ?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.3.25 07:57:36

12/12 toimii kans hyvin. Siitä helppo halutessaan pidentää kun tuohon tottuu. Minä menny tuolla vuosia, eikä turvota.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.3.25 08:42:18

Pääsääntöisesti noudatan 16/8, mutta tästä lipsun viikonloppuisin ja kyläillessä sekä matkoilla. Paino pudonnut vuodessa 10kg.

Lähettäjä: Yllättävän vaikeaa 
Päivämäärä:   6.3.25 09:50:24

No toi 12/ 12 nyt luulis olevan helppo nakki jos tuo oikeasti toimii...

Lähettäjä: Illusia 
Päivämäärä:   6.3.25 11:18:57

Niin no siis eihän mikään pätkäpaasto toimi, jos sen syömisajan syö kuin hevonen. Itse olin pitkään 10/14 pätkäpaastolla, mutta ei tippunut grammaakaan (päin vastoin). Nyt syön ihan normi ateriarytmin mukaan (migreenin takia), mutta alle 1600 kcal päivässä. Hyvin lähtee painoa.

Päivämäärä:   6.3.25 11:28:56

Mikä sen tavoite paastolla on?
- painonpudotus
- yleinen hyväolo
- vatsan hyvinvointi

Riippuu ihan täysin mitä paastolla haet; mitä syöt kun, et paastoa; ja minkälainen syömisrytmi sopii juuri sinulle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.3.25 11:31:38

Aloitin nyt uudelleen 8/16. Olin reilun vuoden pois siltä ja paino hiipinyt tasaisesti ylöspäin. Aiemmin kun noudatin sitä ei ensimmäiseen pariin viikkoon tapahtunut yhtään mitään, mutta sen jälkeen paino tippui puoli kiloa viikossa. Lähtöpaino oli pari kiloa normaalipainon yläpuolella tuolloin.

Päivämäärä:   6.3.25 11:34:12

Illusia: jos ihminen ei tunne kylläisyyttä ja jokainen ruokailu menee ahmimiseksi, niin kyllä se vaan osaltaan auttaa. Siinä jää helposti jo kaksi ruokailua väliin vuorokaudessa plus napostelut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.