Lähettäjä: Maija
Päivämäärä: 5.3.25 22:37:45
Mm, onko sinusta posketonta vaatia tehtävää, jota voi suorittaa sujuvasti?
Olen ollut muutamilla Suskin tunneilla ja yksi esimerkki toimimattomasta tehtävästä oli sellainen, jossa piti yksi kerrallaan nostaa laukka, laukata laukkavoltti, sitten uraa pitkin kaksi sivua ja lopuksi taas laukkavoltti. Tämä oli kuulemma niin raskas tehtävä, että teimme sen vain pari kertaa ja vain yksi sai suorittaa kerrallaan. Normaalisti menisimme tätä tehtävää ihan nonstoppina ja niin, että tulisi toistoja toistoja toistoja. Terve hevonen jaksaa kyllä mennä useamman voltin tunnin aikana (ja koska ei oltu laukkaverrytelty alle, olisi voitu vaikka aloittaa isommilla ympyröillä ja pienentää vähitellen). Nyt jäi vähän auki mikä oli tehtävän tarkoitus.
Olen myös ollut hänen tunnilla, jossa käännyttiin radan poikki ja nostettiin laukka keskihalkaisilla ja siirryttiin takaisin käyntiin. Tämä tehtävä toimi jo huomattavasti paremmin, mutta olisi ollut tehokkaampaa, jos päässä olisi saanut kääntyä molempiin suuntiin ja myös uralla (tai uran vieressä) olisi tehty nostot ja siirtymät takaisin käyntiin. Meillä on myös niin iso maneesi, että radan poikki olisi voinut mennä eri kohdista ("rinnakkain") ja valita itse siirtymäpaikat, jos hevoset alkavat ennakoida laukannostoa tai käyntiin siirtymistä.
Mutta Suski on mukava ihminen ja menen avoimin mielin hänen tunneille jatkossakin.
|