Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nivelrikon hoito

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   5.3.25 14:33:10

Miksi ihmisille ei ole tarjolla erilaisia lääkkeitä nivelrikon hoitoon? On vain kipulääkkeet. Ja tietty jossain vaiheessa tekonivel (lonkka tai polvi). Näin ainakin julkisella puolella.
Koirille ja hevosille on erilaisia lääkkeitä käytössä. Niveliin voidaan injektoida muutakin kuin kortisonia.

Re: Nivelrikon hoito

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.3.25 15:15:49

Kyllä ihmistenkin niveliä piikitetään (esim. kukonhelttauute) Sitä ei vaan tarjota yleensä ensimmäisenä vaihtoehtona, eikä kaikille auta. Mun työterveyslääkäri sanoi, että kun hommaan itse aineen ni hän voi kyllä piikittää.
En ole vielä kokeillut, kun kipulääkkeillä toistaiseksi pärjään ihan hyvin. Aion kyllä kokeilla ennen leikkausta senkin, kun sen aika tulee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 15:36:19

Itse piikitin koiralta jäänyttä carthophenia, auttaa kyllä hyvin muutaman kuukauden.
Lisäähän sitä ei saanut niin tekonivel lonkkaan laitettiin 40v.
Ois ollut mukavampi saada sitä carthophenia muutama vuosi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.3.25 15:40:54

Ihmisiä hoidetaan hoitosuositusten mukaan eli hyöty-haittasuhteen tulee olla järkevä. Eläimiä hoidetaan omistajien mielenrauhan vuoksi.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   5.3.25 15:42:15

Nivelrikkoon paras lääke on hyvä lihaskunto sekä terveellinen ruokavalio eli matala-asteista tulehdusta pitää välttää. Matala-asteinen tulehdus on myrkkyä nivelrustoille (ja muullekin keholle).

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   5.3.25 15:58:31

MSM-valmisteita syövät ihmisetkin, halvempaa on mättää hevosten tuotteita.

Päivämäärä:   5.3.25 16:37:32

Hmm: Jep, varsinkin kun eläintuotteiden epäpuhtauksista mäjäyttää maksansa paskaksi.

Lähettäjä: KANSALAINEN X 
Päivämäärä:   5.3.25 16:59:22

Benetrol hyvä lihas ja nivel kipuihin Jos saa enää

Päivämäärä:   5.3.25 21:25:59

Saahan sitä, mutta dmso käyttämisessä iso syöpäriski.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   5.3.25 21:32:09

Ihmisen elinikä on huomattavasti pidempi, kuin esim koiran, koira yleensä kuolee joka tapauksessa muutama vuosi nivelrikkodiagnoosin jälkeen, joten lääkkeiden haittavaikutukset eivät ole koiralle yhtä suuria, kuin jos nivelrikkoista ihmistä lääkittäisiin jopa kymmeniä vuosia.

Eläinten lääkkeitä on myös helpompi testata koe-eläimillä, ihmislääkkeiden testaaminen onkin sitten huomattavasti vaikeampaa.

Lähettäjä: jjjj 
Päivämäärä:   6.3.25 00:35:46

Mitä lääkkeitä teille Siomessa ortopedi määrää?
minua meloxicam 15mg auttaa. On muitakin arcoxia, diclofenac mm.
Eikö hualuroni ole yksi piikitettävä aine suoraan kuluma-alueelle. Sitten olen ennaltaehkäisystä nähnyt muiden maiden ohjeita. Venytys lonkkaan ja polveen, kun sen ajoissa aloittaa. Minua auttaa myös varta vasten valmistetus kengänpohjalliset. Ja kengät ovat äärettömän tärkeät, että ne tukevat hallus valguksen kohdasta myös, se auttaa polveen ja selkään. Patja on niin tärkeä kun kivut tulevat pitkällään maaten yöllä. Pitäisi muistaa voimistuttaa lihaksia.

Mutta tabletteihin olen päätynyt.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.3.25 07:48:06

Minun nivelrikkoon auttaa kun syön Curamin valmistetta. Kannattaa googlata se ja kokemukset kans. Itse suositellut sitä monelle kun itsellä niin hyvä vaste sille.

Lähettäjä: Asetyyliboswelliin 
Päivämäärä:   6.3.25 08:07:14

Viimeisin hoitokeino josta kuulin oli Seralgin NattoC ja ArthroQ. Seralgin NattoC on uudistettu versio Seralgin -valmisteesta. Natto on japanilaisesta aamiaisruuasta eristetty entsyymi, jonka uskotaan olevan hyväksi mm. verenkiertoelimistölle, hermostolle, lihaksille sekä muille tukikudoksille. C-vitamiinilla taas esimerkiksi tehostetaan tiettyjen aineiden imeytymistä ja D-vitamiinin sekä mangaanin ohella se on osallisena tukikudosten (esim. rusto, luusto, lihaskudos) normaalin toiminnan ylläpitämisessä. Tukikudosten hyvä terveys ja toiminta ovat edellytyksiä nivelien hyvinvoinnille.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   6.3.25 16:28:31

Oisko tästä mitään iloa? Riittääkö yksi paketti molempiin polviin? Saako tuon ilman reseptiä?

https://www.yliopistonapteekki.fi/synvisc-one-8mg-ml-inj-6-ml-44680

Tuo Cartrophen kiinnostaisi myös. Saisipa sitä ihmisille...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.