Lähettäjä: Mitä mieltä?
Päivämäärä: 5.3.25 17:06:13
Olin viikonloppuna pikkulapsen synttäreillä. Siellä oli aikuisvieraita ja pari meitä lapsiperhettä. Kaikille oli sellaiset pahviset synttärihatut. Jopa teineillä oli lystiä niiden hattujen kanssa, mutta eräs rouva ei suostunut laittamaan hattua päähänsä, koska se on niin lapsellista (!!! Lapsen synttäreillä!!!). No, osalla niitä oli kaksin kappalein, osa piti nokkana jne.
Jäin auttamaan isäntäväkeä, ja juttelimme tuosta miten tuo kyseinen ihminen pelkää lapsellisuutta niin kovasti. Sitten rupesimme pohtimaan asiaa, ja sanoin, että jos olisi omat häät tulossa, niin niissä olisi kyllä jokin hauska teema, kuten änkkärit. Ajatelkaa, änkkärin kuvia hääasuissa, kanttori (tai joku suostuvainen) soittamassa änkkärimusiikkia ja mies ideoi, että keksittäisiin kuka vieraista on kukin hahmo ja laitettaisiin paikkakortit sellaisista kuvista ja lopulta käkätimme mahat kippuralla kun niitä ideoita vain tuli ja tuli.
Mutta joo, totta toinen puoli. En oikeasti rupeaisi laittamaan äksyn sedän korttiin rumaa lintua, mutta aivan hyvin voisin käyttää esimerkiksi änkkäri-teemaa juhlissani jollakin tavalla.
Olen ollut joulujuhlissa kesällä ja "palmujen alla" Suomen talvessa, pukeudun mielelläni naamiaisasuihin ja perheen säännöissä on pykälä "ei saa valehdella yhdelle, että on naamiaiset jos ei oikeesti ookkaan". Kaikki eivät ymmärrä eikä tarvitsekaan, mutta minulle oli yllätys, että vanhempi naisihminen pitää synttärihattuja niin lapsellisina, ettei voi sellaista laittaa edes hetkeksi päähänsä. Luulin tuollaisen ehdottomuuden olevan hieman nuorempien juttu.
|