Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhan koiran imusolmukkeet

Lähettäjä: Imusolmukesyöpä 
Päivämäärä:   5.3.25 08:06:45

Mulla on vanhahko koira jolla liberlapiikin laiton yhteydessä huomattiin noin kuukausi sitten, että toisella puolella kaulan yläosan imusolmuke oli jonkin verran turvoksissa, samoten lääkäri sanoi että jossain takapäässä samalla puolella oli myös mutta tätä en itse osannut löytää jälkeenpäin.

No olen sitten seuraillut sitä kaulan pattia ja se on kasvanut hissukseen kunnes nyt yhtäkkiä yön aikana minusta koko kaula "räjähti käsiin" siten että molempien puolien imusolmukkeet ovat oikein selvästi turvoksissa, siis tyyliin golfpallot ja jonkin verran niiden alapuolella tuntuu myös jonkinlaiset patit.

Koiralla on ihossa myös patteja mutta näistä lääkäri ainoastaan yhdestä lääkäri sanoi että tuntuu kasvaimen tyyppiseltä.

Yleisvointi on kuitenkin vielä ok ja pirteä. Askel hieman hidastunut mutta syö ja juo, maha toimii. Joskus on liikavirtsaamista. Mutta mitä tämän kanssa tekisitte, olisiko syytä viedä piikille nyt kun vielä sinne omin jaloin pystyy kävelemään, ennenkuin vointi romahtaa yhtäkkiä käsiin? Säikähdin niin noiden rauhasten yhdessä yössä räjähtämistä.

Re: Vanhan koiran imusolmukkeet

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   5.3.25 08:36:57

Kyllä mä veisin heti lääkäriin.
Oma vanhus romahti yhdessä illassa ja kasvaimiahan kuvissa löytyi, eikä mitään ollut tehtävissä.

Päivämäärä:   5.3.25 08:54:54

Kun mulla on nimenomaa vuosien syötössä käynyt kahden koiran kanssa siten, että kaikki on ollut hyvin vielä edellisenä päivänä ja sitten yksi alkoi yhtäkkiä yöllä läähättää ja luultiin että sille tuli ripuli muttei ollutkaan ja aamulla lääkäriin vietyä olikin kasvaimia täynnä. Ja toisen kanssa siten että edellispäivänä ei syönyt ja seuraavana alkoi läähätys, ja kun vietiin lääkäriin niin täynnä kasvaimia.

Niin nyt tämän kanssa sitten ajattelin että tuli edes nämä rauhaset varoituksena. Josko saataisiin kerrankin vietyä ajoissa pois ettei taas kävisi tuota samaa kauhujen skenaariota että yhtäkkiä romahtaa jonain kauniina päivänä ja kivuista kärsien joudutaan sitten viemään kun se on kamalaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 09:07:04

Voi olla mikä tahansa syöpä. Meillä oireeton viimeiseen päivään asti, tiedin kyllä 2 kuukautta että oli maksassa kasvaimia. Lopuksi turposivat imusolmukkeet. Oli kuitenkin oireeton loppuun asti jolloin sai poissaolokohtauksen, josta vielä tokeni mutta varasin heti ajan eutanasiaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.3.25 09:30:12

Verikokeisiin veisin. Tutulla meni vanhus just lymfoomaan samoilla oireilla.

Päivämäärä:   5.3.25 09:40:39

"Tutulla meni vanhus just lymfoomaan samoilla oireilla."

Kuinka nopealla aikataululla?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.3.25 09:48:46

Meillä lopetettiin pari viikkoa diagnoosin jälkeen ja oli ehdottomasti aika lähteä. Jos on edes epäily lymfoomasta, veisin piikille heti. Vanhan koiran turvonneita imusolmukkeita ja syöpäepäilyä en lähtisi tutkimaan yhtään sen enempää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.3.25 15:28:20

Lymfooma on kamala. Olen siihen 3 eläintä (en koiraa) menettänyt.

Ensimmäinen meni 10 päivässä täysin terveestä niin pahasti oireilevaksi että piti lopettaa.

Toinen, elämäni eläin, sairasti 5 kuukautta.

Viimeisin viime syksyltä meni 6 viikossa.

Jos joku hyvä puoli siinä niin ei tuota juuri mitään kipua vaan ongelma on kunnon laskussa ja lopulta hengityksen vaikeentumisessa. Mulle on sanottu että voi kotona olla kunnes oireilee ja nimenomaan siksi että ei ole kipeä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.