Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastaako teidän lapsi/lapset?

Lähettäjä: Ponimama 
Päivämäärä:   4.3.25 23:41:03

Te joilla on lapsia ja varsinkin jos itse omistatte hevosia/tallin tai ratsastatte, onko lapsenne myös kiinnostunut ratsastuksesta? Onko mitään erityistä joka sai lapsenne inntostumaan hevosista?

Tässä raskausaivot jo suunnittelee ihania ratsastushetkiä tulevan tyttären kanssa, onnen päivää kun hän saa ekan ponin, ensimmäisiä kisoja .... ja sitten iskee pelko - entäs jos lapseni ei tykkääkkään hevosista?? :D On jotenkin kamala ajatus

Eli ratsastaako lapsenne? Lapsen sukupuoli? Kuinka usein ratsastaa? Haluaako omaa ponia/heppaa? Onko sinulla oma hevonen vai käytkö tunneilla?

Kertokaa kaikki, miten saan tyttäreni heppahöperöksi :D <3

Ja joku kumminkin sanoo rahasta - rahaa on, eli ei haittaa vaikka tyttöni tyhjentää koko pankkitilini, siihen tarvittaisi jo monta hevosta, mutta olisin niiiin onnellinen jos pystyisin jakamaan harrastukseni tyttöni kanssa <3

Re: Ratsastaako teidän lapsi/lapset?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   4.3.25 23:50:52

Huhheijaa, esikoinen kyllä haluaisi, mutta itsellä ei riitä jaksaminen hänen perehdyttämiseen tähän jaloon lajiin.

Kotona aikanaan neljästä lapsesta vain minä jäin heppahöperöksi, ja juuri nyt sekin höperyys on tauolla.

Lähtökohtaisesti lasta kannattaa toki kannustaa itseään kiinnostaviin lajeihin, mutta kannattaa myös tiedostaa, että on silti mahdollista, että hän ei siitä pidä. Pätee moneen muuhunkin elämänalueeseen lasten kanssa. Valmistaudu rakastamaan heitä sellaisina kuin he ovat.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.3.25 04:53:15

"Kertokaa kaikki, miten saan tyttäreni heppahöperöksi :D <3"

Ihan nätisti ehdotan, että älä yritä toteuttaa unelmiasi lapsesi kautta. Voi kiinnostua hevosista tai sitten ei, mutta oman jutun tuputtaminen toiselle ei ole hyvä asia. Anna tyttäresi valita itse. Vaihtoehtoja voit kertoa ja ehdottaa, mutta lapsesi ei ole sinun kopiosi. Mikään ei ole surullisenpaa kuin lapsi, joka harrastaa vanhempansa mieliksi jotain, mistä ei oikeastaan itse edes pidä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   5.3.25 05:43:49

Meillä tyttären "vei" toinen laji. Likka kävi tunneilla 7-vuotiasta lähtien neljä vuotta, mutta 10-vuotiaana aloitti joukkuelajin siinä rinnalla.. Kun likka oli 11v, ostin (itselleni) oman ponin, jolla likkakin kyllä meni aluksi suht säännöllisesti. Oli kumminkin jo tunneilla käydessään aina patistettava tallille lähtemiseen, vaikka sinänsä ymmärtääkseni tykkäsi käydä. Joukkuelajin reeneihin - ja peleistä nyt puhumattakaan - lähtiessämme hän odotti jo aina autossa.

Ratsastus jäi kakkoslajiksi, ja kaikkien näiden vuosien aikana hän on ratsastellut silloin tällöin. Välillä on pitempi pätkä ratsastamatta ja sitten meneekin yhtäkkiä useamman kerran viikossa. Ykköslaji jäi kyydistä, lajin piirissä on valitettavan paljon hyvin ilkeitä tai suorastaan päästään vialla olevia yksilöitä niin harrastajissa kuin taustoissakin, niin kiva laji kuin muutoin onkin. Olen tosin ymmärtänyt, että monen joukkuelajin ympärillä ja sisällä näin on. On kuulkaa hevosihmisten kateudet ja katkeruudet pientä verrattuna siihen, kun joukkueen sisällä purjopetterin asiaa ajetaan...

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   5.3.25 05:47:07

Niin, piti sanomani, että seuraavaan polveen "satsaaminen" tässä nyt seuraavaksi... Olen jo shettismarkkinoita vilkuillut sillä silmällä, kun jossain vaiheessa kumminkin vanhasta (liki 30v) seuralaissetämiesruunasta aika jättää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.