Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kondylooma kokemuksia?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.3.25 20:01:02

Älä lue jos oksettaa, kiitos.

Kaipailisin kokemuksia kondyloomasta. Olen selaillut vanhat foorumit jo läpi ja ne ei kauheasti lohduta.
Ensimmäinen seksitauti minulla ja asia ahdistaa todella paljon vaikka tiedän sen olevan yleinen.
Ensimmäisen syylän huomasin tammikuun alussa jo eli noin 2kk sitten, niitä on jäädytetty sp-polilla nyt yhteensä 3 kertaa 3 viikon välein. Joka kerta polilla käydessä niitä on jouduttu jäädyttämään useita, ja joka kerta niitä on aina tullut useita lisää. Osa aiemmin jäädytetyistä on onneksi hävinnyt mutta sitkeämmät eivät ole edes pienentyneet 3 jäädytyksen jälkeen.

3 viikon päästä on uusi aika taas. Nyt viikko sitten jäädyteltiin taas ja nyt kun katsoin (kyllä seuraan tilannetta jatkuvasti), niin niitä on tässä ajassa tullut taas lisää! Miten kauan tämä voi kestää vai onko tämä nyt loppuelämän ongelma kun näyttää siltä että tämä vaan jatkuu?
En halua odottaa taas viikkoja jäädyttämiseen koska tämä oikeasti ahdistaa ja paljon, niin kävin äsken apteekista hakemassa itsehoitokynän syylien poistoon. Sen joka toimii hapolla. Laitoin sitä itse peilin avulla, joo kirveli kyllä eikä ole tarkoitettu genitaalialueelle mutta en vaan kestä tätä tilannetta enää.

Parilla tutulla ollut myös kondylooma ja molemmilla ne hävisivät kokonaan jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen. Miten kauan teillä on kestänyt tämä h*lvetti? Montako kertaa piti hoitaa? Onko tässä mitään toivoa enää?

Re: Kondylooma kokemuksia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.25 20:19:05

Mä sain semmosen siihen tarkoitetun liuoksen jota pienellä muoviliuskalla peilin avulla levittelin. Kutina oli poissa melkein heti ja rakkulat kai kahdessa viikossa. Ehdin kärsiä kutinasta ja rakkuloista tosin vain muutaman päivän ennenku menin lääkäriin ja sain liuoksen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 20:47:10

Mä sain vuosia sitten rasvaa jota piti laittaa vaan muutoskohtiin. Sehän tietenkin levisi siellä ja pissaaminen kirveli niin saakelisti sitä käytettäessä. Muutokset kuitenkin lähti ja ovat pysyneet poissa sen jälkeen eli oletettavasti keho on itse nujertanut viruksen.

Voisitko kysyä lääkäriltä reseptin itsehoitoon jos sitä ei ole kokeiltu vielä? Tuntuu hurjalta että joudut käymään polilla useasti kun vaivaa voisi hoitaa itsekkin.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   4.3.25 20:58:55

Olethan kiltti ja kerrot seksikumppaneillesi. Kiitos.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 21:01:30

Voiskohan tuo jatkuva ahdistus pitkittää taistelua syyliä vastaan.. Mitä nuista ahdistumaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.3.25 21:02:28

Mulla oli joku 10 vuotta sitten, kotona hoidin itse lääkkeellä. Se kyllä uusi aika monta kertaa ja lopulta tuli suunnilleen vuoden välein yks näppy. Mutta nyt, olen ollut 4 vuotta ilman näpyn näppyä. Kyllä se siitä, menee valitettavasti vain aikaa joillakin. Itselläni löytyi vielä myöhemmin korkean riskin hpv, siitä olin enemmän huolissani, mutta senkin voitin.

Päivämäärä:   4.3.25 21:15:14

Lähettäjä.
Päivämäärä4.3.25 20:47:10

Mä sain vuosia sitten rasvaa jota piti laittaa vaan muutoskohtiin. Sehän tietenkin levisi siellä ja pissaaminen kirveli niin saakelisti sitä käytettäessä. Muutokset kuitenkin lähti ja ovat pysyneet poissa sen jälkeen eli oletettavasti keho on itse nujertanut viruksen.

Voisitko kysyä lääkäriltä reseptin itsehoitoon jos sitä ei ole kokeiltu vielä? Tuntuu hurjalta että joudut käymään polilla useasti kun vaivaa voisi hoitaa itsekkin.

^ joo mä ajattelin pyytää kyllä seuraavaksi sen, tulee valtiollekkin kalliiksi koko ajan hoitaa polilla…

Päivämäärä:   4.3.25 21:17:19

LähettäjäAidan
Päivämäärä4.3.25 20:58:55

Olethan kiltti ja kerrot seksikumppaneillesi. Kiitos.

^ miten tämä liittyy aloitukseeni? Vaikka asia ei kirjoitukseeni mitenkään liity, niin tiedoksesi että minulla on vakituinen parisuhde ja miehelle kerrottu ensimmäisenä joten asia on kunnossa.

Päivämäärä:   4.3.25 21:19:11

Lähettäjä.
Päivämäärä4.3.25 21:01:30

Voiskohan tuo jatkuva ahdistus pitkittää taistelua syyliä vastaan.. Mitä nuista ahdistumaan.

^ varmasti vaikuttaa… loppuvuodesta olin tosi kipeä koronan jälkitautien kanssa eli vastustuskyky laski reippaasti ja sen jälkeen räjähti tämäkin käsiin. Nyt taas kipeänä. Normaalisti en siis ole kipeänä juuri koskaan.
Tämä stressaaminen ei ainakaan helpota tilannetta, pitäisi yrittää rauhoittua :(

Päivämäärä:   4.3.25 21:20:33

Lähettäjä...
Päivämäärä4.3.25 21:02:28

Mulla oli joku 10 vuotta sitten, kotona hoidin itse lääkkeellä. Se kyllä uusi aika monta kertaa ja lopulta tuli suunnilleen vuoden välein yks näppy. Mutta nyt, olen ollut 4 vuotta ilman näpyn näppyä. Kyllä se siitä, menee valitettavasti vain aikaa joillakin. Itselläni löytyi vielä myöhemmin korkean riskin hpv, siitä olin enemmän huolissani, mutta senkin voitin.

^ saitko polilta reseptilääkkeen? Kiitos kokemuksesi jakamisesta, hyvä että hpv myös hoitui pois!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.