Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Perheessä auttaminen

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   4.3.25 18:43:53

Autatko perheessä toisianne? Vanhemmat? Lapset vanhempia? Vanhemmat lapsia? Jääkö tästä kiitollisuuden velkaa tai haluaako muut jopa rahallista korvausta? Onko vastavuoroisuutta?

Olen tuttava perhettä seurannut, lapsia kyllä kyysitään harrastuksiin jne mutta jos heidän tarvii edes osallistua kotitöihin on vastaus aina sama "mitä maksat". Perheen isään tulleet.. Häneltä kun pyytää että heittäisi päivä heinät hevosille tai korjaisi hevoskopin nokkapyörän niin lupaa ja lupaa mutta ei tee ennenkuin siitä ennakkoon jotain maksaa tai jotenkin huomioi..

Re: Perheessä auttaminen

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   4.3.25 18:46:39

Huono kasvatus. Ei ole opetettu, että kotityöt kuuluu kaikille perheenjäsenille ilman erillistä korvausta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.3.25 18:59:06

Kyllä minut on kasvatettu auttamaan ihan pyyteettä. Samoin olen oman lapseni kasvattanut.
Äitini on aina auttanut kun on tarvinnut, ja minä taas autan häntä. Hän on ollut iso tuki lapsen hoitamisessa ja kasvattamisessa (olen ollut totaaliyyhoo aina), ja minä kyllä kasaan hänelle huonekalut ja kävin esim. kaupassa ja laitoin ruokaa, kun hän toipui leikkauksesta.

Ihan itsestään selvä asia minulle, että autetaan puolin ja toisin. Lapsellekin riittää, että pyytää auttamaan jossain vaikka kotityössä, ni vaikka sieltä tuleekin välillä teinijurputusta yleensä vastaukseksi, tulee homma kuitenkin hetkessä hoidettua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 18:59:15

Ei ole lasten vika ettei heille ole opetettu parempaa. Sanoit että isäänsä tulleet, eli käytösmalli on tullut sieltä ja he kokevat sen täysin normaaliksi.

Päivämäärä:   4.3.25 19:09:32

Jos isä toistaa tuota, mitä maksat ja lapsi kuulee sen, se on sitten siinä.

Päivämäärä:   4.3.25 19:17:33

Meillä autetaan aina veloituksetta.
Äiti ja isä ovat tosi paljon auttaneet meitä lapsia ja meistä lapsista kaikki paitsi yksi auttavat takaisin.

Tämä yksi sisarus on muuten sellainen joka on "ottanut" eniten mutta ei palauta vastapalveluksia.
Päinvastoin, hän pyytää aina rahaa ja myös hänen puolisonsa pyytää rahaa.

Hän siis käyttää ilmaiseksi toisten autoja, mökkejä ja muut hoitavat hänen lapsiaan ei sadoin vaan puhutaan varmaan parista tuhannesta hoitotunnista ilmaiseksi ja toki ruokkivat nämä.

Jos taas häneltä pyydetään että ottaisi vaikka isän koiran hoitoon, tulee heti että maksaa tietyn määrän per päivä ja ruoat päälle. Pahaa tekee. Varsinkin vanhemmat auttaneet tätä hänen puolisoakin paljon mutta tämä puoliso ei voinut edes valmiiksi kerättyä kauppakassia vanhemmilleni noutaa ilman että otti parikymppiä hakupalkkaa. Aikuinen ihminen. Vanhemmat tietty ylikiltteja ja ihmeissään selvästi mutta kohteliaita eivätkä mitään sano.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.