Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada lisää itseluottamusta

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   4.3.25 18:14:19

Minusta on tullut ärsyttävä nössykkä arkajalka. En tiedä milloin muutuin tämmöiseksi, mutta olen tosi epävarma itsestäni ja toiminnastani. Olen todella kriittinen ja vaativa itseäni kohtaan. Esimerkiksi töissä tämän huomaa. En ole kovin sosiaalinen, enkä luota itseeni ollenkaan.

Miten pääsisin tästä eroon ja muuttuisin rohkeaksi, itsevarmaksi ja sosiaaliseksi?

Re: Miten saada lisää itseluottamusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 18:26:34

Ala olla hellempi itsellesi nyt alkuun. Huomaa kun puhut itsellesi ilkeästi ja lopeta se. Yritä puhua itsellesi kuin puhuisit läheisellesi.

Mieti mistä se ääni (inner critic voi olla hyödyllinen tiedohakutermi) on tullut. Kenen ääni se on? Minun on äitini.

Noilla pääsee jo pitkälle. Armollisuus itselle avaa ovia kehitykselle.

Re: Miten saada lisää itseluottamusta

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   4.3.25 18:29:23

Oletko kokeillut kalentereita tai työkirjoja näihin teemoihin? Siis kun nykyään on erilaisia tehtäväkirjoja mitä voi itse täyttää ja kirjoitella auki asioita. Esim mielikirja.fi on yksi uusi, en ole sitä itse kokeillut. Tämmöisten avulla saa suht nopeasti erilaisia solmuja auki jos ei varsinaisesti terapiaan halua mennä.

Kannattaa tsekata ehkä myös tunnelukko-kirjat ja vaikka Brene Brownin kirjat, niistä voisi löytyä mietittävää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.