Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiralla sisävessa...

Lähettäjä: Normaaliako? 
Päivämäärä:   4.3.25 17:24:30

Onko oikeesti kovinkin yleistä, että pienillä koirilla on käytössä sisävessa? Siis ihan sellainen alusta tai laatikko missä käy tarpeillaan?
Kaverini otti sellaisen pikku karvapallo koiran ja sillä on eteisessä sellainen wc laatikko. Tätä käydessäni vähän ihmettelin, niin sanoi olevan ihan normaalia touhua juuri noiden ihan mini koirien kanssa. Toki koira silti pääsee ulkoilemaan ym, mutta silti olin ihmeissäni. Onko tällainen ihan oikeesti kovinkin yleistä? Kissat ymmärrän, mutta siis koiratkin...
Kaveri asuu kerrostalossa ja tämä vessa asia kuulemma helpottaa elämää paljon.

Re: Koiralla sisävessa...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 17:25:50

Miksi ymmärrät kissalla mutta et koiralla?

Lähettäjä: pls 
Päivämäärä:   4.3.25 17:42:01

"Miksi ymmärrät kissalla mutta et koiralla?"

Niinpä! Onko se jotenkin enemmän oikein, että koirat pääsevät tarpeilleen vain, kun omistaja vie? Eikö tuo ole paljon parempi, että koira voi käydä laatikolla, jos tarve tulee...
Enemmän ihmettelen, miksi nämä koirien vessat ovat niin harvinaisia.

Lähettäjä: hmph 
Päivämäärä:   4.3.25 17:47:18

Meillä koira oppi käyttämään kissojen laatikkoa. Oli sellainen isompi muovilaatikko käytössä, aloin ihmetellä kun löytyi niin isoja pissapaakkuja ja sitten sattumalta näin kun koira kävi siellä. Nätisti tähtäsi. Ei häirinnyt kissoja. Ollut huojentava juttu, jos vaikka kotiintulo viivästyy jostain syystä, tietää ettei koiralla rakko halkea vaan käy siellä laatikolla jos tarvitsee.

Ei vaan ollut ikinä tullut mieleenkään että koira voisi näin tehdä!

Päivämäärä:   4.3.25 17:52:24

Itse sisävessassa ei ole mitään haittaa mielestäni, mutta JOS sitä käytetään korvikkeena ulospääsylle, niin se on pahasta. Hyvinvoiva koira tarvitsee lajityypillistä elämää eli nenän käyttöä, liikuntaa jne.

Minulla on useita alle 3kg koiria ja me ei tarvita sisävessaa.

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   4.3.25 17:55:14

Mulla on pieni koira ja asun kerrostalossa. Hankin heti pentuaikana sellaisen kaukalo vessan, mikä on helppo pitää siistinä. Helpotti tosi paljon kun pentu sai siihen tehdä tarpeensa aikaisin aamulla ja myöhään illalla ja muutenkin tarpeen mukaan. Pentu tuli vielä talviaikaan, niin aika hankalaa olisi ilman tuota ollut. Sitä paitsi kovilla pakkasilla ym helpottaa kovasti, kun ei ole välttämättä mentävä ulos joka tarpeille. Silti pääsee meidänkin koira ulkoilemaan ja tapaamaan kavereita ja muutenkin on kaikessa touhussa mukana.
Muutenkin on kiva kun tietää, että koiralla on tuttu ja luvallinen paikka käydä asioilla jos hätä yksin ollessa pääsee yllättämään.

Turhaa siis on ihmetellä, pikemminkin saisi enemmänkin ihmiset käyttää näitä. Nimenomaan pienillä koirilla.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.3.25 17:57:06

En oo koskaan tajunnut miksei koiralla voisi olla

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   4.3.25 18:02:45

Kaverin karvattomalla koiralla on aina ollut vessa eikä kovilla pakkasilla juuri ulkona käykään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.3.25 18:03:44

Pienillä koirilla on niin pieni rakko että olisi kidutusta pitää sellaista pissahädässä lähes 10h (työpäivä matkoineen).

Siksi sisävessa. Pääsee kyllä lenkille myös.

Lähettäjä: EHkö 
Päivämäärä:   4.3.25 18:05:34

Koirat olisi hyvä opettaa laatikolle tai tarpeille tiettyyn paikkaan sisätiloissa.

Ajattele jos olet töissä ja koiralle iskee ripuli

- koira joka tietää sallitun paikan sisällä tehdä tarpeet käy siellä - helppo siivota.

- Koira joka oppinut että tarpeet tehdään vain ulos, stressaa - ja lopuksi ripuloi olohuoneen matolle, tosi kiva siivota :)))

Päivämäärä:   4.3.25 18:07:50

Oma pikkukoira pienestä asti itse hoksasi käydä öisin lattialla olevassa kukka-alustassa jos tuli hätä. Se kukka-alusta ei siinä ollut siis koiraa varten, hän itse päätteli että se saa olla yövessa.

Meillä on iso aidattu metsäinen piha, koirat pääsee ulos vielä just ennen mun nukkumaanmenoa ja heti aamulla ja päivällä monta kertaa plus lenkit mutta niinpä vain tällä yhdellä on edelleen oma yövessa jossa hän silloin tällöin käy.

On mun mielestä aina ollutkin jotenkin inhottavaa että koira ei saa edes päättää milloin virtsaa vaan ihminen päättää senkin. Ei kai noissa koirien sisävessoissa ole muuta ongelmaa kuin mielikuva siitä että eikö koira sitten pääse ulos lainkaan.

Lähettäjä: Heippa 
Päivämäärä:   4.3.25 20:19:29

Tuohan on oikeasti hyvä idea! Itsekin kerrostalossa asuvana voisin hyvinkin toimia just noin jos koiran hommaisin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   4.3.25 20:35:24

Onko muuten joku muu lemmikki tai kotieläin kuin koira, jonka tulisi tehdä isot ja pikkuhädät vain silloin kun omistajalle sopii?

Ihan hyvä ratkaisu tuollainen sisävessa, eteenkin koiran kannalta.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   4.3.25 20:37:02

Onhan se tosiaan järjetöntä että koira on ainoa ihmisen pitämä eläin, joka ei saa tehdä tarpeitaan silloin kun haluaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.