Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Neuvola lääkäri

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   3.3.25 23:35:32

Mitä teidän 10-18vk neuvolalääkärin tarkastuksessa tehtiin? Luin netistä että mahdollisesti sisätutkimus, mutta ei ilmeisesti aina.

Re: Neuvola lääkäri

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   4.3.25 01:27:44

Juteltiin, ei sisätutkimusta, koska en kokenut tarvetta. Eipä tuossa hirveästi tehdä, ihan tavalliset tutkimukset (verenpaine, pissa, tarvittaessa hb) tekee terkka jo ennen lääkäriä. Minulle lääkäri sanoi suoraan, että jos ei mitään vaivoja ole niin ihan turha käynti. Oli kyllä "tuttu" lääkäri aiemman raskauden ja lasten osalta, tuskin nyt niin suoraan olisi sanonut uudelle asiakkaalle.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   4.3.25 05:36:14

Ei tehty sisätutkimusta. Käynti kesti 10 minuuttia, koska mulla ei ollu mitään häikkää, valitettavaa tai kysyttävää. Juteltiin jakamisesta ja miten on mennyt. Kuunneltiin vauvan sydänäänet muistaakseni ultralla.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   4.3.25 07:51:39

Juteltiin yleisellä tasolla, tehtiin ultra kämäsellä laitteella, koska halusin kuulla sydänäänet, naurettiin ja heitettiin läppää. Kesti puoli tuntia, ilman naurua olis varmaan ollut jokin 10 min juttu. Tämä eräässä kaukaisessa Laphan kunnassa, jossa ei ollut sillei ruuhkaksi asiakkaita 

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.3.25 07:52:47

No ihan turhaan mitään sisätutkimusta on tehdä. Eikä tehtykään. Ei raskaus ole sairaus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 08:04:48

Juteltiin ja kuunteli vauvan sydänäänet. Eli yhtä hyvin olisi voinut puhelimitse hoitaa sen käynnin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.