Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita ex-juoppoja

Lähettäjä: täällä? 
Päivämäärä:   3.3.25 19:03:13

Lopetin alkoholin käytön noin vuosi sitten. Tissuttelin mietoja päivittäin, joskus pari lasia viiniäkin. Kun terveys on muutenkin sysip*ska, laitoin korkin kiinni.

Lopettaminen oli yllättävän helppoa. En ole kovasti kaivannut alkoa; karkkia menee nyt enemmän. Missään iltatilaisuuksia en käy, enkä tiedä, miten niissä 'pärjäisin'.

Onko kohtalotovereita? Miten ja miksi lopetitte? Onko kukaan palannut siihen, että ottaa kuitenkin pari silloin tällöin?

Re: Muita ex-juoppoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.25 20:37:08

No, korkki pitäisi laittaa kiinni nyt, huomenna voi olla jo myöhäistä. Tiedä sitten miten tuo onnistuisi...

Päivämäärä:   3.3.25 20:39:57

Paljonko tissuttelit päivässä?

"En ole kovasti kaivannut alkoa; karkkia menee nyt enemmän." vaihdoit siis riippuvuutta.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   3.3.25 21:02:33

Karkkia menee kohtuullisesti, tosin joka päivä. Tarjoan itselleni myös 'vapaan' cokis lightin aamupäivisin, sitä juon ainakin puoli isoa pulloa. Illemmalla vissyä vissykoneesta. Kai ilmankin jotenkin pärjäisi, mutta miksi luopua kaikesta.

Alkoa kului ehkä 4-5 siideriä päivässä.

Lähettäjä: Raisa 
Päivämäärä:   3.3.25 22:43:19

Onnittelut! Todella hieno saavutus! Ei ole helppo juttu kun kulutus on ollut noin runsasta, hatun noston arvoinen suoritus.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   4.3.25 00:31:16

Täällä on yksi, raittiina 7v. Elämä parani huomattavasti. Join n 4-5 pvänä vkossa. Olin jo pohjalla kun marssin AA kokoukseen. Olisin muuten jo kuollut. En uskalla enää juoda yhtään, ei kyllä tee mielikään.
Joskus käyn festareilla selvin päin

Lähettäjä: uuuu 
Päivämäärä:   4.3.25 00:43:44

Hyvä Ap olet yhtä loistava kuin minäkin. Minulla meni jo konainen pullo viiniä illassa. Viikonloppuna piti hake enemmän. Joka päivä pullo alkosta. Muuten olisin juonut ylimääräiset pullot peräjälkeen.
Aloin lihoa sen juomisen myötä ja nukuin jo kello yhdeksältä, että jaksoin nousta töihin aamulla 5.30. Ei minulla ollut mitään kiinnostusta ulkomaailmaan, pyörällä ajoin alkoon ja ruokakauppaan toisinaan, toisinaan autolla.
Sitten aloin rukoilla, että se tilanne ei ole hyvä ja , että haluaisin jotain muuta sisältöä elämääni kuin pullon. Mies sanoi joskus, että voisit lopettaa, ei koskaan puuttunut ikävällä tavalla asiaan. Joskus söhelsin puheiden kanssa vieraiden ihmisten läsnäollessa ja poltin ruuan pannulla.

Päivämäärä:   4.3.25 00:52:09

Join yhä sen pullon ja joskus viikonloppuna enemmänkin, minulla ei ole koskaan ollut krapulaa. Ei kukaan minulle mitään huomautellut, mutta minua häiritsi ylipainoni nainen kun olen.
Hakeuduin ensin kirkon diakonille ja sitä tapaamista keskit jonkin aikaa, hyvä pohja se oli lopettamiselle.
Sitten sain kuntoutukseen paikan. Ja se oli elämäni tärkein päivä. Edellisenä iltana olin juonut pullollisen kuivaa sherryä. Minulla oli onneksi sen sherryn paha maku suussa. Se maku jäi minulle ikuisiksi ajoiksi aivoihin. Siitä alkoi TÄYDELLINEN raitistuminen.
Olen niin onnellinen, että pääsin siihen pitempiaikaiseen hoitoon. Tulin 20 kiloa laihtuneena sieltä ja niin onnellisena. Siitä on nyt aikaa se alkoi vuonna 2007 ja olen yhä juomaton. Ei tee mieli, vaikka meillä on aina alkoholia ja ostan tuliaisiksi.

Päivämäärä:   4.3.25 00:58:58

Silloinen sherryn maku suussa on yhä mielessä. En tiedä osaisinko olla juomatta, mutta en edes ole yrittänyt kokeilla. Poikki mikä poikki.
Minulla juominen oli sielullista tunsin itseni niin almmuudentuntoiseksi, enkä osannut puolustautua sanoilla. Sittemmin itsetunto on parempi, mutta hyvä se ei ole vieläkään.
Juoputtelua on myös sellainen soluihin saakka menevä juominen, joka on ehkä vaikeampi asia. Siinä jokainen solu huutaa lisää alkoholia.
Olen juomaton ja osaanolla nauruhumalassa, joskus naurattaa pienetkin asiat ihan hirveästi.

Lopettaminen kannattaa aina, ihan aina ja toivon, että joku eds ajattelisi, että lopettamisen pitää olla täydellistä heti, ei vähentäminen ole riittävä.
Miksi oikeastaan pitäisi juoda? Miksi, kun on niin hyvä olo kun ei juo.

Lähettäjä: kevytversio 
Päivämäärä:   4.3.25 01:04:31

Jos lopettaminen oli noin helppoa, niin et ollut mikään oikea juoppo.

Päivämäärä:   4.3.25 01:09:14

Minulla juoputteun lopettamisen jälkeen ei ollut himo-ongelmia. Suon kaikenlaista hyvää ja herkullista suuhunpantavaa itselleni. Jos tekee mieli cocista niin juon. Nyt ei suklaa ole maistunut, lakritsi kyllä. Erilaisia syömiseen liittyviä haluja on , mutta kun en itseltäni kiellä niin täme sujuu hyvin. En ole koskaan polttanut.
Alkoholin haju on epämiellyttävä.
Alkoholia ei tarvitse juhlissa ja bileissä juoda. Minulla appelaiinimehua tai samanväristä muuta juotavaa kuin toisilla. Ei haittaa vaikka ei ole skumppalasi tai snpsi tai viinilasi kädessä. Eikä kukaan edes ihmettele vaikka olisi suuret bileet.

Päivämäärä:   4.3.25 01:29:58

Kyllä minä olin niin riippuvainen, että laskin tunnit miten nopeasti voin mennä autolla töihin. Sitä jatkuvaa joka ikinen päivä juomista oli kestänyt 20 vuotta, naiselle aika paljon. Join myös korkeampi prosenttisiakin. Halusin päästä alkoholista eroon. Hölmöilin myös, mistä en itse niin tarkaan muistanut.
Kuntoutuksrssa oli henkilöitä, jotka olivat suoneet kaiken omaisuutensa ja votkaa vaikka kolme pulloa päivässä. Jotkut haluaa selvitä juomisesta.
Tosin on ruumillinen riippuvuus ja se on kun jokainen solu huutaa alkoholia. Säästöpossunkin olivat jotkut tyhjentäneet ja pulloja keränneet. Salaa takapihan kautta kulkeneet pullot kilisten kotiin. Ikääkuin salassa. Mäitä kertomuksia oli kuntoutuksessa melkoisesti.

Päivämäärä:   4.3.25 01:33:06

Kevytversio: Jos lopettaminen oli noin helppoa, niin et ollut mikään oikea juoppo.

Ei lopettamisen tarvitse olla vaikeaa ja tuskallista. Jos ei juo niin ei sitten juo. Näin minä päätin, että kerrasta pikki sherryn maku suussa. Alkoholistin ei pidä ruveta mielitekoihin, minulla alkoholi ei ole mieliteko, että kokeilisin .

Päivämäärä:   4.3.25 05:58:34

Mä join kans joka ilta, enempi ja vähempi. Sitten olin kk juomatta. Olin etukäteen päättänyt että perjantaina juon kun kk täyttyy.
Ostin erilaisia juomia ja illalla kotona ei maistunut. Saunassa join yhden oluen, se oli hyvää. Mutta toista en avannut.
Ne oluet ja viinit kesti vuoden, join joskus saunassa yhden tai ruokaa laittaessa lasin viiniä. En joka viikko.
Enää ei tee mieli sitä oloa ja elämää mihin ei muuta mahdu.
Päivän kohokohta on nykyään aamukahvi terassilla, ei ensimmäinen viinilasi töiden jälkeen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.