Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Meikkaamaton Pamela

Lähettäjä: Andersson 
Päivämäärä:   3.3.25 18:50:09

Nykyään Pamela A. esiintyy ilman meikkiä. Tyyliä on kehuttu raikkaaksi ja eteeriseksi.

Olenko (ainoa) meikkitaiteilijoiden ja photoshoppauksen uhri, kun mielestäni Pamela näyttää nyt tavalliselta tädiltä? Tekisi säälistä mieli lähettää hänelle edes ripsari ja huulikiilto.

Re: Meikkaamaton Pamela

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.25 18:52:30

Mun mielestä hän näyttää todella kauniilta! Muutenkin vaikuttaa tasapainoiselta ja hyväsydämiseltä ihmiseltä <3

Lähettäjä: &#8710; 
Päivämäärä:   3.3.25 18:53:18

Mun mielestä on ikäisekseen kaunis ja freesi ilman meikkiä. Mutta tetenkään ei pidä unohtaa sitä, mikä vaikutus kauneusleikkauksilla on.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.3.25 18:53:36

Noita meikittömiä julkkiksia saisi näkyä enemmänkin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.3.25 18:55:09

Nätti nainen ikäisekseen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.3.25 18:59:26

Miksi hän ei saisi näyttää tavalliselta tädiltä? On se parempi kuin pelle miltä överimeikattuna näytti.

Päivämäärä:   3.3.25 19:01:00

Sehän just tosi söpö noin! Näyttää ihan babyfacelta nyt

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   3.3.25 19:04:52

Pamela on upea! Lisää vaan tällaista. Meikittömyyden yleistyminen olisi suotavaa. Toki saa kaikin mokomin meikatakin, jos haluaa, mutta meikkauksen ei pitäisi olla sosiaalinen normi. Hyvä että julkkikset näyttävät mallia!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.3.25 19:13:47

Hyvältä näyttää <3

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   3.3.25 19:26:40

Ajatella, että ihminen voi olla valokeilassa ilman meikkiä. Ei moni mieskään uskalla...

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.3.25 19:30:04

Upea ja rohkea nainen:)

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.3.25 19:33:27

Kyllähän siellä rapakon takana näyttelijät ym influensserit ovat järjestään niin kauneusleikattuja ja photoshopattuja, että silmä alkaa tottumaan sellaiseen ja tavallinen ihminen tuntuu vain värittömältä ja valjulta. Kyllä Pamela saa siellä arvostelua osakseen, kaikki ihmiset eivät siedä hänen vaaleita piirteitään. Surullista kyllä. Sirullista siksikin, mikä meteli tästä on noussut ylipäätään! Herranjesta, siis nainen ilman meikkiä tai hyvin nudella meikillä. Onpa kamalaa. Milloin miehille aletasn asettamaan samanlaisia paineita? No, toivottavasti ei koskaan.

Pamela on liki kuusikymppinen jo.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   3.3.25 20:17:16

”Pamela on upea! Lisää vaan tällaista. Meikittömyyden yleistyminen olisi suotavaa. Toki saa kaikin mokomin meikatakin, jos haluaa, mutta meikkauksen ei pitäisi olla sosiaalinen normi. Hyvä että julkkikset näyttävät mallia!”

Juuri näin! Oikeastiko jonkun mielestä hänellä olisi velvollisuus olla näyttämättä omalta itseltään? Mitä pahaa on siinä, että näyttää tavalliselta tädiltä? Meikkaaminen ei ole kenenkään velvollisuus, ja meikittömyys on ihan jokaisen oikeus.

Lähettäjä: Urho 
Päivämäärä:   3.3.25 20:28:14

Meikkaamattomasta Pamelasta näkyy selvästi suomalaiset sukujuuret. Kaunis, hyvin miellyttävän näköinen. Hyvä suomineidot!!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.3.25 20:36:28

Mun mielestä sata kertaa paremman näköinen noin kun hirveät pakkelit naamassa.

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   3.3.25 20:46:08

Nyt voisi sanoa, että aloitus on melkoisen toksinen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.3.25 20:48:45

Pamela <3

Lähettäjä: Tehkää perässä 
Päivämäärä:   3.3.25 20:50:37

Ehdottoman hyvä esimerkki siitä että ilman turhia kemikaaleja naamassa voi nainen aivan hyvin olla
Miksei saisi näyttää siltä mikä on?
Niin miehetkin saa.

Päivämäärä:   3.3.25 21:14:45

Eihän tässä ole kyse myöskään siitä, että näyttääkö hän tai joku muu kauniilta vai ei ilman meikkiä. Tai paremmalta/huonommalla/vanhemmalta mitä vaan. Kenenkään ei ole pakko meikata.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   3.3.25 21:19:35

Ihana Pamela. Onneksi hänen ei tarvitse välittää aloittajan kaltaisista pinnallisista ihmisistä. Vahva nainen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.3.25 21:46:58

Erittäin kaunis nainen ollut aina. Ennen en ole kuitenkaan häntä hirveästi ihaillut, sillä oma kauneusihanne ei ole hirveän laitettu. En esimerkiksi ole koskaan ihastellut Kim Kardashianin ulkonäköä. Joku saattaa ihastella kovinkin. Nyt kun Pamela esiintyy luonnollisena, niin ihailen häntä. Oma kauneusihanne kun on juuri tuollainen, mahdollisimman luonnollinen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.3.25 21:48:37

Ja toinen hyvä esimerkki, jonka luonnollista kauneutta ihailen, on Irina Björklund! Siinä on täydelliset kasvonpiirteet.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.3.25 23:21:34

Vain kaunis nainen näyttää kauniilta ilman meikkiä. Ei viitsitä tuomita meikkaamista koska se on monen ei-luonnonkauniin ainoa keino päästä aamuisin kotiovesta ulos.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.3.25 23:23:52

H: miten niin ainoa keino?

Päivämäärä:   3.3.25 23:36:20

No jos on ihminen, jolla on jotain vaurioita ihossa, jos on pälvikalju että ripset ja kulmat on lähtenyt, kalpeutta, arpia, tummat silmänaluset, syntymämeikki, akne jne.

Pitääkö vielä luetella syitä? Onhan se meikki helpompi kuin burkha

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.3.25 23:45:18

S, Irina Björklund on kyllä ihan superkaunis!

Lähettäjä: Tsiisus 
Päivämäärä:   4.3.25 00:14:27

Lähettäjä: H
Päivämäärä: 3.3.25 23:36:20

No jos on ihminen, jolla on jotain vaurioita ihossa, jos on pälvikalju että ripset ja kulmat on lähtenyt, kalpeutta, arpia, tummat silmänaluset, syntymämeikki, akne jne.

Pitääkö vielä luetella syitä? Onhan se meikki helpompi kuin burkha

Eihän yksikään noista luettelemistasi asioista ole mitään automaattisia rumuuden merkkejä tai varsinkaan vaadi pakollista meikillä peittämistä!

Päivämäärä:   4.3.25 00:18:45

En puhunut missään rumuudesta vaan ei-luonnonkauneudesta. Turha nyt alkaa halkomaan hiuksia, on paljon ihmisiä joille itselleen on todellakin pakollista jonkun kasvojen vian peittäminen. Jännä ettei sulla riitä empatia..

Lähettäjä: rrr 
Päivämäärä:   4.3.25 00:24:47

Miksi ylipäätään naisilla pitää olla nii paljon meikkiä? Ketä varten se meikki on laitettu?
Pamela A. on rohkea nainen kun uskaltaa maailman kuuluisimpien naisten joukossa olla ilman piirunkaan vertaa meikkiä. Rohkea nainen. Hänen rinnoistaan en tiedä, mutta ehkä hän on poistanut osan rintavärkkiä.

Lähettäjä: rrr 
Päivämäärä:   4.3.25 00:28:39

Aika tavalla kohtuuttomiin on naisten kohdalla "lisäosien" laittaminen mennyt.
Kynnet pitkät ja värikkäät. miksi?
Huulet paksunnettu ja haittaavat syödessä ja puhuessa. Miksi?
Renkaita kasvoissa näkyvästi. Miksi?
Irtoripset mahdottoman isot. Miksi?
Tukkaan lisäkkeitä. Miksi?
Kulmat maalattu mustiksi. Miksi?
Pois jätettävä jos sairaus on turmllut osaa hiuksista tai kasvoista.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   4.3.25 06:44:08

Ankea

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   4.3.25 06:58:21

Saahan arpia ym peittää vaikka millä mutta miksi tarvitsisi?
Se että ihmiset ylipäätään kokevat että heidän pitää peitellä arpiaan tai meikata jotain piiloon kertoo ehkä enemmän yhteiskunnasta, jossa iso osa peittää ulkonäön virheitä siitä pelosta, ettei kelpaa omana itsenään. Onneksi julkisuudessa on näitä rohkeita Pameloita, ehkä se rohkaisee myös muita olemaan ihan oma itsensä ilman maskeja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.25 07:14:36

"
No jos on ihminen, jolla on jotain vaurioita ihossa, jos on pälvikalju että ripset ja kulmat on lähtenyt, kalpeutta, arpia, tummat silmänaluset, syntymämeikki, akne jne." Tai ei kuka tahansa ihminen, vaan tyttö tai nainen. Heidän "pitää" "haluta" meikata jotkut annetaan ja tummat silmänaluset piiloon.

Päivämäärä:   4.3.25 07:17:43

H: joo ei, arpia EI tarvitse peittää. Eikä mitään muutakaan erikoisempaa, vitiligoa tai alopeciaa tai mitä vaan. Meidän muiden täytyy opetella käyttäytymään. Saa peittää jos haluaa, saa vaikka korostaa isojen luomien muotoa, jossain joskus näin kuvan vitiligo-ihmisen meikistä niin että valkoiset ihoalueet oli vedetty glitterillä! Oli upean näköinen <3 Mutta ikinä, EI IKINÄ pitäisi ajatella että olisi "pakko" meikata jotain piiloon tai peittää jotain. Kannetaan ylpeydellä elämän jälkiä, oli ne mitä vaan.

Päivämäärä:   4.3.25 07:18:04

Annetaan = aknet.

Ja saahan sitä meikata, jos oikeasti haluaa. On julmaa ja väärin, että joku kokee pakkoa meikata, jotta pääsee ovesta ulos.

Lähettäjä: Kaunis 
Päivämäärä:   4.3.25 07:34:53

Pamela on kyllä kaunis ja on ihan mukava vaihtelua välillä nähdä luonnollisiakin ihmisiä tai esim. malleissa iso ja tai iäkkäämpia naisia ja miehiä. Ja oma suosikkini on luonnolliset harmaat hiukset joillakin julkkiksilla. Todella kauniit!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.3.25 08:12:42

Mielestäni hän on aina ollut nätti, mutta nyt luonnollisempana suorastaan kaunis. Ja tuntuu paljon onnellisemmalta kun saa ja uskaltaa viimein tehdä omat päätöksensä ja elää itselleen. Tosin sitä varten joutui mm. antamaan potkut agentilleenkin.

Päivämäärä:   4.3.25 08:17:49

" H: joo ei, arpia EI tarvitse peittää. Eikä mitään muutakaan erikoisempaa, vitiligoa tai alopeciaa tai mitä vaan. Meidän muiden täytyy opetella käyttäytymään. Saa peittää jos haluaa, saa vaikka korostaa isojen luomien muotoa, jossain joskus näin kuvan vitiligo-ihmisen meikistä niin että valkoiset ihoalueet oli vedetty glitterillä! Oli upean näköinen <3 Mutta ikinä, EI IKINÄ pitäisi ajatella että olisi "pakko" meikata jotain piiloon tai peittää jotain. Kannetaan ylpeydellä elämän jälkiä, oli ne mitä vaan. "

Ymmärsit nyt väärin. Eihän kenenkään ole pakko meikata siksi että ympäristö sitä vaatisi tai pakottaisi. Vaan koska häpeilee itseään ja haluaa näyttää edes vähän normaalilta ja meikki auttaa tähän. Meikki parantaa itsetuntoa ja ihminen uskaltaa tehdä asioita ja poistua kotoaan.
Ihan yhtä ymmärrettävää kuin että hiuksensa syöpähoidoissa menettänyt haluaa käyttää peruukkia. Ei sitä auta ulkopuoliset hurskastelijat sanoisi että : ei sun tartte käyttää, ei me pidetä sua rumana" kun ei kyse ole ollenkaan siitä.

Ja meikkiähön se glitterikin on, vielä raskaampaa meikkiä kuin tavallinen meikkivoide. Mikä siitä tekee parempaa meikkiä?

Päivämäärä:   4.3.25 08:25:13

Lähettäjä.
Päivämäärä4.3.25 07:18:04
Annetaan = aknet.
Ja saahan sitä meikata, jos oikeasti haluaa. On julmaa ja väärin, että joku kokee pakkoa meikata, jotta pääsee ovesta ulos.
//
Se on surullista, miten kaukainen tämä maailma sinulle on näköjään kun et voi ymmärtää. Ajattelepa jos omaan naamaasi ilmestyisi yhtäkkiä musta silmä, akne, ripset lähtisi ja otsaan mansikkaluomi. Et yhtään kokisi itseäsi poikkeavan näköiseksi vaan ihan kuin ei mitään lampsisit maanantaina työpaikalle asiakaspalveluhommiin lainkaan häpeilemättä.
Sun pitäs opettaa tuota rautaista itsetuntoa meille muillekin.

Päivämäärä:   4.3.25 08:40:06

Hmm: noista muista ei ole kokemusta, mutta aknea tai mustaa silmää en ole älynnyt hävetä. Anteeksi siitä. En myöskään lampsi töihin, vaikka työskentelystäni onkin mukava käyttää halventavia termejä :).

Päivämäärä:   4.3.25 08:40:12

Kenenkään ei pitäisi hävetä itseään.

Tuo glitter esimerkki liittyi siihen, että sitä omaa ainutlaatuisuutta on lupa JUHLIA. Voi iloita siitä miltä naama näyttää, vaikkei olisi samanlainen kuin kaikilla muilla. Sama koskee just jotain värikkäitä luomia, mitä niitä peittämään, voi vaikka lisätä väriä sen sijaan.

Ja toki syöpähoidossa saa käyttää peruukkia, kuka vaan voi käyttää peruukkia, eikä siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Suvussa on ollut syöpiä joten voi tulla minullekin eteen. Ja jos niin käy niin hommaan räikeimmät pinkit ja violetit peruukit ja bailaan niiden kanssa niin kauan kuin hiusten kasvussa on ongelmaa. Tai sitten kerään kokoelman erilaisia turbaaneja ja hattuja. Ei siinä ole mitään hävettävää jos hiukset lähtee syövän takia. Voi tapahtua ihan kelle tahansa.

Tämä on se pointti: meikkaa tai älä meikkaa, käytä peruukkeja tai älä käytä, mutta älä tee sitä häpeän takia. Tai nolostelun takia. Tai siksi että apua kauheeta mitä ihmiset aattelee. Se on niiden muiden ihmisten ongelma jos eivät kestä.

Päivämäärä:   4.3.25 08:44:05

Jus: juuri noin! Miksi minä häpeilisin tai peittelisin aknea? Miten sen voi edes peittää, ellei ole teatterimaskeeraaja? Ja joo, olen viallinen kun en ymmärrä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.3.25 08:45:32

Niin, siihen tottuu yllättävän nopeasti, että se heteromiehen katsetta miellyttäminen olisi optimi.

Itseäni häiritsi joskus kun eräs tuttu menestyvä kouluratsastaja ei koskaan käyttänyt ripsiväriä ja oli vähän "valjun" näköinen, vaikka onkin kaunis. Koronan aikaan luovuin itsekin ripsarista ja nyt en huomaa oikein eroa. Joskus harvoin laitan ripsiväriä töihin ja tapahtumiin, en näytä mielestäni mitenkään erityisen hyvältä. Huomaan että miehet tykkäävät, mutta minua ei enää kiinnosta pätkääkään saada niitä ihailevia mieskatseita. Mieluiten ja eniten omissa nahoisani olen sporttisena, hieman päivettyneenä ja raikkaana!

Mutta aloittaja: miettisin miksi asia triggeröi siinä määrin että lähettäisit tuntemattomalle ihmiselle ripsiväriä ja huulikiiltoa. Kaipaisitko kuitenkin itsekin luonnollisuutta tai sitä että et laittautuisi miellyttäksesii miehiä.

Päivämäärä:   4.3.25 08:51:51

Kyse on siitä, että haluaisi edes joskus näyttää terveeltä ja normaalilta. Siksi laitetaan meikki ja päälle peruukki. Ja kaikille työpaikoille eo todellakaan voi saapua huolittelematta vaikka olisi kaunotar.

Mutta sinä ymmärrät vasta kun itse elät sitä elämää. Sitä ennen kykenet näköjään vain hurskastella.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   4.3.25 08:56:54

LähettäjäMä
Päivämäärä4.3.25 08:45:32
Kaipaisitko kuitenkin itsekin luonnollisuutta tai sitä että et laittautuisi miellyttäksesii miehiä.

Miten laittautuminen liittyy miehiin? Näin voi ajatella vain ihminen, joka on kaunis ilman meikkiäkin ja meikki tarkoittaa että vedetään eyelinerit ja kirkkaanpunainen huulipuna miesten viekoittelemiseksi. Sinulla on sporttinen olemus ja päivettynyt iho. On ihmisiä, joilla iho on esimerkiksi vitivalkoinen kuin vampyyrilla ja niin ohut, että verisuonet kuultavat naamassa läpi. Kai hänelle edes soisit meikkivoiteen käytön ja ymmärtäisit, että sitä ei ole laitettu miesten viekoittelutarkoituksessa?

Päivämäärä:   4.3.25 08:57:11

Jatkahan sinä hurskasteluasi, lyllerrä vaikka töihin välillä jos jaksat. Kannattaa pitää huoli siitä, että työpaikalla on samat säännöt kaikille, ettei vain käy niin, että vain naisten on ehostettava itseään luonnollisesti.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   4.3.25 09:08:45

Olen (huonossa mielessä) hieman samannäköinen kuin Pamela - suomalaisen väritön. Olen myös samaa ikäluokkaa. Normaalisti ulkonäköni ei kiinnosta ketään, mutta itse olen näkevinäni ison eron, jos laittaudun 'edes' vähän.

En koe meikkaamista miesten miellyttämisenä, vaan jonkinlaisena länsimaisen kauneusihanteen edessä kumartamisena. Juuri naisethan huomaavat pienetkin erot, ei niinkään miehet. Työelämässä olen tottunut tiettyihin pukeutumiskoodeihin, ja meikki kuuluu samaan pakettiin.

Sen verran rohkea olen itsekin, että käyn lähikaupassa ja virastoissa ilman meikkiä. Saan aivan samaa kohtelua. Mutta jos tulisi kutsu isoon juhlaan (ei tarvitsisi edes Oscar-juhlan parrasvaloja), kyllä, hyvänen aika, ottaisin irti vanhasta naamastani sen mitä meikillä saa. Ehkä Pamela on jo niin kokenut upeuden ja näyttävyyden, että hän voi rauhassa olla muutakin kuin paras versio itsestään (siis länsimaisen kauneusihanteen paras versio).

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.3.25 09:13:39

Aiemmin ei näyttänyt yhtään miltään, nyt näyttää hyvältä. Aidolta naiselta.

Lähettäjä: Paloauto 
Päivämäärä:   4.3.25 09:15:48

Mä meikkaan siksi, että mun kasvot ovat aina punaiset ja vielä punaisemmiksi muuttuu kun siitä joku mainitsee. Mä saan meikillä normaalinväriset kasvot, kadehdin melkein heitä kenellä kalpeat kasvot. Pitäisikö mun liikkua kaikkialla naama punaisena ja kuulla jatkuvaa pilkkaa vain siksi, että luonnonkauneus on niin aitoa? minussa ei ole mitään kaunista.

Päivämäärä:   4.3.25 09:19:06

Paloauto: pointti on se, että sä saat meikata, jos sä itse haluut. Mutta eihän painostetaan toisia samaan. Ei sanota, että akne pitäisi peittää tai punaisuus on rumaa. Minäkin punastelen ja siitäkin olen saanut kuulla, tytöiltä ja naisilta. Ja auta armias kun erehdyn sanomaan jotain yhtä törkeää takaisin...

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   4.3.25 09:35:26

Sairasta että meikkaaminen demonisoidaan ja joku ulkopuolinen määrittelee voiko meikata vai ei. Ihan hirveää rajoittuneisuutta ja suvaitsemattomuutta erilaisuutta kohtaan. Meikki on monen pelastus ja arjen mahdollistaja.

Päivämäärä:   4.3.25 09:38:21

Se että meikkaamisesta tehdään paha asia saadaan vielä huonompaan valoon ja häpeämään itseään entisestään, jotka joutuvat joka päivä sen tekemään.

Lähettäjä: Pampam 
Päivämäärä:   4.3.25 09:46:45

Minusta Pamelassa kiinnostavinta ei ole hänen meikkinsä tai meikkaamattomuutensa vaan se, millainen hän on ihmisenä ja millaisia haastatteluja antaa. Hänellä on ollut kiinnostava, vaikeakin, elämä, mutta on persoonana ihanan valoisa, empaattinen ja jalat maassa.

Päivämäärä:   4.3.25 09:57:13

Mua harmittaa ja surettaa se, kuinka moni täällä kokee että pitäisi käyttäytyä joidenkin teennäisten normien vuoksi tietyllä tavalla.

Akne on itse asiassa hyvä esimerkki, viime vuonna deittailin miestä jolla oli paha aikuisiän akne. Miehillä ei normien mukaisesti ole mahdollisuutta peitellä asiaa mitenkään. Pussailun ohessa kysyin, että onko kasvojen iho kosketusarka, ihan vaan ettei satuta toista jos iho on ärsyyntynyt. Mutta kai minun olisi sitten pitänyt moittia ja haukkua että yäk, aknea, onpa ällöä. Takuuvarmasti hänkin kuitenkin hoitaa ihoaan niillä konsteilla mitä on käytettävissä, kaikille vaan ei löydy apua vaikka mitä tekisi. En mä sille miehelle sanonu että joo kyllä sun pitäis meikata kun ei aknen kanssa saa kulkea julkisilla paikoilla.

Toistan vielä: meikkaamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta älä herran tähden tee sitä häpeän takia. Meikkaa jos haluat juhlia itseäsi, meikkaa jos se tekee sinut iloiseksi, meikkaa jos koet itsesi itsevarmaksi. Mutta jos joku arvostelee meikkaamatonta naamaa niin se on sen haukkujan ongelma, ei sinun. Sinä saat olla just sellainen kuin olet.

Paloauto: myös minulla punoittaa kasvot ja tulee sellaista läikikästä punoitusta kaulaan ja pitkin rintakehää. Totesin jo lukiossa ettei meikki peitä sitä ilmiötä, näyttää vaan omituiselta jos posket on meikkivoiteen peitossa vaaleana ja kaula hehkuu tulipunaisena. Tämä punastusongelma on omanlaisensa ilmiö kun puhuu julkisesti tai videoidaan joku esitys, mutta olen todennut, että se on sitten katsojan vika jos ei tajua, että joillain ihmisillä on tällainen punehtumisilmiö. Minä en ala sitä mitenkään peittelemään. Jos ihminen ei ymmärrä tavallista ihmiskehoon liittyvää asiaa niin se on sitten heidän ongelmansa, ei minun.

Päivämäärä:   4.3.25 09:57:43

Kylläpä meikkaaminen ja meikkaamattomuus herättää tunteita. Jos vikojen piiloon meikkaaminen ei olisi normi yhteiskunnassa ja kaikki näyttäytyisivät avoimesti vikoineen päivineen, niin ne "viat" normalisoituisivat pian. Jostain kumman syystä meikkaamisen vaatimus koskee vain naisia, miesten ei tarvitse piilotella nk. kauneusvirheitään.

Minusta on kauhean surullista, jos joku ei pääse ovesta ulos ilman meikkiä. Olen itse ollut siinä tilanteessa nuorempana ja kyllähän siihen liittyi paljon ulkonäköön liittyvää huonoa itsetuntoa ja yleistä riittämättömyydestä tunnetta. En haluaisi kenenkään kärsivän sellaisesta itseinhosta. Nykyään minua ei suoraan sanottuna pätkääkään kiinnosta, vaikka joku pitäisi minua rumana. Liikun kaupungilla avoimesti ilman meikkiä aknearpieni kanssa. Toivon omalta osaltani nimenomaan normalisoivani aknen ja aknearpien olemassaoloa tällä meikittömyydelläni. Ehkä se järkyttää joitakuita, mutta näille ihmisille tekeekin oikein hyvää vähän järkyttyä. Jos taas voin toimia edes yhdelle ihmiselle esimerkkinä, että aknearpia ei tarvitse piilotella ja hävetä, niin olen enemmän kuin tyytyväinen.

Päivämäärä:   4.3.25 10:15:38

Minä en ainakaan missään tapauksessa demonisoi meikkaamista! Sehän se juuri on pointti että kukin saa tehdä ihan miten haluaa, eikä syyt kuulu kenellekään muulle. Meikkaan itsekin, ja tykkään siitä. Meikkaan näyttääkseni freesimmältä ja vähemmän uupuneelta. Ei minua kiinnosta, mitä muut naamastani ajattelevat, ihan omaksi ilokseni meikkaan.

Nyt on kyllä ilmassa ollut meikin vähenemistä, kun olen löytänyt hyvän itseruskettavan, jolla saan sen hehkun naamalle, jota meikillä usein haen. Saa nähdä, päädymme vielä kokonaan meikittömäksi. Vielä se tuntuu epätodennäköiseltä mutta kuka tietää?

Päivämäärä:   4.3.25 10:15:39

Hienoa että on näin hyväitsetuntoisia kauniita ihmisiä.

Mutta se ei auta, että syyllistätte niitä ketkä ei ole, kertomalla heidän olevan surullisia ja säälittäviä.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   4.3.25 10:32:56

Tämäkin ketju osoitti jälleen, että nainen on naiselle susi, on kyse sitten ulkonäöstä vai vaikka lasten kasvatuksesta. Siisti ja huoliteltu ihminen on lopulta ihan muuta kuin meikattu.

Minusta Pamela on meikittä kaunis, mutta makuja on monia. Joku pitää kauniina aivan toisenlaista vartalotyyppiä, hiustenväriä tai kasvonpiirteitä. Ehkä hänen kaltaisiaan julkisuuden esimerkkejä tarvitaan, että jokainen "uskaltaa" laittautua juuri sen verran kuin itse haluaa. Pamela on täysin kelvollinen ja edustava punaisella matolla ilman meikkiäkin - niin kuin moni muukin, jos vain pukeutuminen on tilaisuuden mukainen.

Meikatkaa tai olkaa meikkaamatta, mitä se kellekään kuuluu. Ainakin mattimeikäläisten elämässä suurempi merkitys on asuvalinnalla ja siistillä olemuksella. Työhaastatteluun ei mennä pieruverkkareissa tai sotaveteraanien juhliin punaisessa napapaidassa - näin kärjistettyinä esimerkkeinä.

Minä olen vähän jäävi tähän sanomaan mitään, kun en ole koskaan oikein oppinut meikkaamaan tai laittamaan hiuksia. Aika naturellina siis menen silloinkin, kun olen "meikannut". Tyttäreni taas on tätä meikkitutoriaali-sukupolvea ja osaa sekä tykkää meikata.

Itse katselen vähän kateellisena näiden meikkitaitureiden lookkeja tai ihmisiä, jotka ovat aina mintissä meikki ja hiukset laitettuina tilanteesta riippumatta. Mutta katselen yhtä lailla kateellisena monia meikittömiä, joka ovat minun silmääni kauniita.

Päivämäärä:   4.3.25 10:49:56

Tässä ei säälitä ketään. Sanotaan vaan ettei tarvitse meikata. Ilman meikkiä voi mennä punaiselle matolle, häihin, linnanjuhliin, baariin, lähikauppaan, seksibileisiin tai bingoiltaan. Ei. Tarvitse. Meikata. Kenenkään.

Tällä ei ole mitään tekemistä kauneuden kanssa. Kauneus ylipäätään on täysin satunnainen asia, sen verran kannattaa kaikkien naisten lukea kulttuurihistoriaa että ymmärtää kauneuden määritelmän muuttuneen eri aikoina ja eri kulttuureissa. Monenlaiset kasvot ovat olleet kauniita, esim just yhteen aikaan oli nimenomaan muotia nyppiä kulmakarvat kokonaan niin että sai korkeamman otsan. Sellainen tosi vaalea, läpikuultava iho näkyvine suonineen oli kauneuden korkein huippu, taidettiin jopa feikata niitä vesisuonia että näyttäisi hienommalta. Joten oli se oma peilikuva ihan mitä hyvänsä niin takuuvarmasti edustaa jonkun maailmanhistorian kauden täydellistä naisihannetta.

Lähettäjä: Sylvia 
Päivämäärä:   4.3.25 10:58:31

Ihan superhienoa, että uskaltaa olla oma itsensä. Miksi ihmisen tarvitsisi ulkonäöllään miellyttää muita? Tätä on syytä pohtia ja miettiä omia arvojaan, jos oikeasti häiritsee se ettei joku muu halua miellyttää muiden ihmisten silmää kaikin keinoin. Sitä paitsi, jos julkisuudessa näkyisi enemmän meikittömyyttä ja aitoutta, siihenkin silmä tottuisi ja erilaiset asiat alkaisivat näyttää hyviltä. Onhan tästä muodin muutokset hyvänä esimerkkinä, kun eri vuosikymmenillä ihan erilaiset lookit on kollektiivisesti miellyttäneet ihmisten silmää :D olisi hienoa, jos kauneusihanteita ajettaisiin luonnollisempaan suuntaan ja sallittaisiin erilaisuutta enemmän.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.3.25 11:10:59

Mikä sinä olet määrittelemään kenen tarvitsee meikata ja kenen ei. Ihmisellä on vain yksi elämä ja rumakin haluaa elää sen näyttäen edes siedettävältä. Ymmärrätkö ei se ole mitään kauneusihanteiden perässä juoksemista, jos iho on sellainen että pelästyttää muut meikkaamattomalla olemuksellaan tai aiheuttaa inhontunteita. Eikä kenenkään ruman elämäntehtävä ole elää opetuskappaleena normaalinnäköisille, että oppivat olemaan tuijottamatta, arvostelematta tai oppivat hallitsemaan inhon paljastavia mikroilmeitään.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   4.3.25 11:24:10

"Hienoa että on näin hyväitsetuntoisia kauniita ihmisiä."

Mä en ole kaunis tai edes nätti muuten kuin pilkkopimeässä ja riittävän kaukaa katseltuna eikä itsetunnossakaan ole kehumista, mutta en silti koe tarvetta meikata. Käytän sen ajan ja rahan mieluummin johonkin kivaan.

Päivämäärä:   4.3.25 11:28:24

Ei Pamelan tarvitsekaan meikata, kun on rahaa faceliftiin, rasvansiirtoon, sculptraan, botoxiin, hampaidenvalkaisuun jne. Luuleeko joku että se luonnostaan tuolta näyttäisi ilman hoitoja?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.3.25 11:53:01

Ollaanpa täällä ärhäköitä!
Moni luulee, ettei meikkaa miehiä varten mutta se voi paljastua syyksi kun tutkiskelee asiaa syvällisesti itsessään. Ainakin monella tutulla on käynyt näin.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   4.3.25 13:32:45

Yhtä kiihkeää vastustusta kuin Pamelan meikittömyys on aiheuttanut, kohtaa myös naisten ihokarvoista puhuttaessa. Aivan siis silmitöntä raivoa somessa, kun joku nainen esiintyy niin, että kainalokarvat näkyvät. Siis mikä skandaali! Ihmisellä kasvaa ihokarvat!! Se on kuitenkin aivan täysin kulttuurisidonnainen asia, miten niihin suhtaudutaan.

Päivämäärä:   4.3.25 13:46:25

Minä en edes uskaltanut aloittaa ihokarvoista. Ajelen kyllä omaksi ja miehenikin iloksi karvoja aivan vapaaehtoisesti, mutta jos en jaksa/halua/ennätä, niin voivat rehottaa kauankin ja käyn ihan normaalisti kylpylöissä ja kaupungilla. Juhliin en mene täysillä karvoilla, ellei ole pitkät housut jalassa.

(Ja kyllä, mieskin ajelee omiaa mutta emme kumpikaan välitä, jos muutama viikko menee ajelemattakin joskus)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.3.25 15:53:32

"Minusta Pamelassa kiinnostavinta ei ole hänen meikkinsä tai meikkaamattomuutensa vaan se, millainen hän on ihmisenä ja millaisia haastatteluja antaa. Hänellä on ollut kiinnostava, vaikeakin, elämä, mutta on persoonana ihanan valoisa, empaattinen ja jalat maassa."

Silloin aikoinaan viimeisen päälle laitettuna Pamela pamautti telkkarissa "ketä pitää panna että eläinkokeet loppuisi?!"
Puolustaa eläinten oikeuksia ja osaa nauraa itselleen.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   18.3.25 11:57:37

Up

Päivämäärä:   18.3.25 14:19:41

Jos naiset meikkaavat, pukeutuvat, elävät ja hengittävät miellyttääkseen miehiä, mitä varten lesbot laittautuvat? Tai meikkaavat miehet? En usko heidän kalastelevan randomin Peran huomiota ja läähätystä.

Päivämäärä:   18.3.25 15:16:29

Hienoa edistystä. Vieläkin välillä törmää, yleensä naisen esittämänä, mielipiteeseen, että meikkaaminen on jonkinlainen velvollisuus muita kohtaan. Niin käsittämätön mielipide, että epäilen näiden ihmisten elävän jossain itselleni täysin vieraassa todellisuudessa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.3.25 20:26:01

Pamelalle pisteet kasvissyönnistä!

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   18.3.25 22:18:16

Mikähän supersankari mä sitten oon kun en ole aikuisena juuri meikkiä käyttänyt. Kun kerran on niin cool ja rohkeaa olla ilman meikkiä.. ei kun tällainen tavallinen suomalaisnainen kun menee tuolla ilman meikkiä niin saa osakseen arvostelua, jotta harmaahapsihan siellä kipittää... omasta mielestäni kaikki ihmiset ovat ihan ilman meikkiä ja filttereitä kauneimmillaan. Eikä kukaan meikkiä tarvitse. Vaikka aika moni sanoo meikkaavansa itseään varten jne..

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.3.25 22:45:21

Minusta meikit rumentaa ihmistä. Kauniimpia ilman meikkiä olevat.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   18.3.25 22:51:38

Pamela oli kansikuvatyttö ja aina kovissa meikeissä.
Julkisuuteen pääsi nussimalla Hugh Hefneriä ja siten Playboyn keskiaukeamalla oliko kolmesti. En tiedä. En ole lukenut yhtään Playboita.
Siitä Baywatch ja perään rumpalin siipaksi.
Suurin julkisuus tuli, kun heidän kotivideot vuosi julkisuuteen.

Eli tisseillä ja meikillä pärjää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.