Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et vastaa vieraaseen numeroon?

Lähettäjä: P.Uhelin 
Päivämäärä:   3.3.25 17:49:34

Otsikossa kysymys; miksi et vastaa vieraasta numerosta tulevaan puheluun?

Asiasta tuli ajankohtainen kun yritin tavoitella äitini siskoa jotta voitaisiin jutella äitini hautajaisista, eikä tätiä meinannut millään saada kiinni kun ei ollut tallentanut numeroani puhelimeensa...

Itsellä tapana vastata kaikkiin puheluihin ja ne joiden kanssa ei jaksa/kiinnosta keskustella voi torpata melko lyhyeen ihan ystävällisestikin.

Re: Miksi et vastaa vieraaseen numeroon?

Lähettäjä: Jerry 
Päivämäärä:   3.3.25 17:51:11

Koska ne on aina jotain kauppiaita. Muut osaa laittaa viestin perään, et hei yritin tavoitella,soitatko t. Lissu-täti

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   3.3.25 17:51:24

Koska roskapuheluja tulee paljon.
Jos odotan puhelua, vastaan. Muuten en vastaa numeroihin mitä en tiedä tai nymerottomiin puheluihin.

Laita sille viesti, että soitat.

Päivämäärä:   3.3.25 17:57:37

Oon vissiin sitten niin vanhanaikainen että oletan puheluun vastattavan ilman että pitää lähetellä viestejä että aion soittaa, voitko vastata :(

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.3.25 17:58:05

Edellinen minulle soittanut vieras numero oli poliisi. Kannatti vastata.

Ihmettelen tätä puhelinkammoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.25 18:00:03

Ei ole mitään syytä miksi vastaisin.
Ei siellä voi olla ketään muuta kuin huijari, puhelinmyyjä tai gallupkyselijä.

Haluanko jutella puhelinmyyjälle?
En halua.

Haluanko jutella huijarille?
En halua.

Haluanko jutella gallupkyselijälle?
En halua.

Nyt aloittaja sanoo että mutkumutku entä jos poliisi? No ne tulee kyllä kotiin. Entäentäentä... Entä jos lääkäri? En ole käynyt lääkärissä. No entä jos joku random sukulainen 20v takaa? No sitten tämä henkilö lähettää viestin puhelimeeni tyylillä "hei koetin tavoitella olen seppo."

Päivämäärä:   3.3.25 18:01:23

-, entäs, jos läheisesi on vaikka joutunut sairaalaan, niin sekään ei kiinnosta? Ja joo, se poliisi voi kysyä esim todistuslausuntoa tms, ei ne kotiin tule tuollaisen vuoksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.25 18:03:27

"Oon vissiin sitten niin vanhanaikainen että oletan puheluun vastattavan ilman että pitää lähetellä viestejä että aion soittaa, voitko vastata :("

Minä esim. en pysty työpisteellä vastaamaan puhelimeen enkä soittele takaisin oudoille numeroille (koska kauppiaat/gallupit jne). Silloin on kätevää kun soittaja on laittanut viestiä ja pystyn joko soittamaan takaisin tai varautumaan mahdollisesti ilmoitettuun seuraavaan soittokertaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.3.25 18:04:01

Poliisi laittaa postia jos tarvitsee todistajanlausuntoa.

Päivämäärä:   3.3.25 18:04:32

Aloittaja ei kyllä puhunut poliisista mitään, Ällö puhui :)

Mutta kukin tavallaan. Minä jatkan soittelua ja vastaamista....

Lähettäjä: sivuhuomio 
Päivämäärä:   3.3.25 18:06:31

Minulle ainakin tuli poliisiltakin vastaamattoman puhelun perään viesti, että olivat yrittäneet tavoitella (olin siis silminnäkijänä eräässä tapauksessa ja sen takia ottivat yhteyttä)

Päivämäärä:   3.3.25 18:06:46

Koska järkevät ihmiset osaa laittaa viestiä perään. En jaksa kytätä puhelinta 24/7 ja juosta sen jokaisesta inahduksesta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.3.25 18:09:15

Lankapuhelinaikaan oli ihan tavallista että joku soitti ja totesi heti että anteeksi, väärä numero. Eipä ole enää, miksiköhän?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   3.3.25 18:10:42

Onpa kiva sitten jos näiden puhelinkammoisten läheiselle sattuu jotain ja vaikka sairaala yrittää tavoitella. "Ei, en vastaa! Kyllä sieltä viestiä tulee perään jos on tarve"... ei ne mitään tekstiviestejä ala sieltä lähettelemään.

Itse en tykkää puhua puhelimessa kun kuuloni on niin huono ja joudun aina pyytämään toistamaan asian monta kertaa ennen kuin kuulen kunnolla mistä kysymys ja toinen saa minusta ihan vajaan kuvan kun pitää toistaa asiat monta kertaa. Tosi moni alkaa puhumaan kuin idiootille tai 5-vuotiaalle (siis ihan selittämään yksinkertaisimpiakin asioita sellaisella tietynlaisella äänensävyllä ja -painolla) ja se hävettää. Vastaan silti tuntemattomiinkin numeroihin. Ei maksa vaivaa sanoa "ei kiitos" ja sulkea luuria puhelinmyyjille ja muille vastaaville. Siihen ei montaa sekuntia mene.

Lähettäjä: Nykyaika 
Päivämäärä:   3.3.25 18:13:19

Koska kauppiaat.
Äidin siskolle voi ihan laittaa viestin jossa kerrot kuka olet ja mitä asiaa.

Päivämäärä:   3.3.25 18:15:44

Esim meillä töissä ei ole puhelinta, millä voisi laittaa viestiä perään. Silti ihan asiasta soitetaan toisinaan asiakkaille.

Päivämäärä:   3.3.25 18:24:19

"entäs, jos läheisesi on vaikka joutunut sairaalaan, niin sekään ei kiinnosta? Ja joo, se poliisi voi kysyä esim todistuslausuntoa tms, ei ne kotiin tule tuollaisen vuoksi."

Minulta on itseasiassa pyydetty todistuslausunto ja hän laittoi viestin yhteystietoineen.

Päivämäärä:   3.3.25 18:34:31

"Lankapuhelinaikaan oli ihan tavallista että joku soitti ja totesi heti että anteeksi, väärä numero. Eipä ole enää, miksiköhän?"

Lankapuhelimissa kun näpyttelit tai pyöritit numerot, niin et nähnyt jos joku numero meni väärin. Kännykkään on tutut numerot tallennettu, joten näppäilyvirheitä ei tule, ja vieraatkin numerot on helppo puhelimen näytöltä tarkistaa, menikö oikein ennen kuin soittaa.

Lähettäjä: Wuhuu 
Päivämäärä:   3.3.25 18:35:32

En vastaa yleensä edes tuttaville niin miksi ihmeessä vastaisin tuntemattomalle.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.3.25 18:35:45

Koska se on aina puhelinmyyjä

Lähettäjä: △ 
Päivämäärä:   3.3.25 18:36:55

Tarviiko tätä edes kysyä? Siksi tietenkin, että roskapuheluita tulee ihmisille ihan liikaa. Numerostakin voi toki päätellä jotain - onko se perus 04-alkuinen numero, muu numero, vai tuntematon soittaja. Monet puhelimet nykyään myös tunnistavat yrityksen suoraan puhelinnumerosta, niin ei tarvitse arvuutella, että kuka soittaa.

Mitä omiin tuttuihini tulee, niin kaikki laittavat kyllä viestiä mieluummin, kuin soittavat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.3.25 18:40:13

Puhelinmyynti mennyt ihan älyttömästi. Tosin suurin osa soitoista tulee numeroista jotka tietää jo numerosta että ovat puhelinmyyjä ja voi jättää vastaamatta.

Päivämäärä:   3.3.25 18:59:14

En vastaa kun en jaksa vängätä etten tilaa mitään ja inhoan lyödä luuria korvaan mutta usein tarvii niin jätän vastaamatta.
Jos jollain asiaa, laittaa viestiä.

Lähettäjä: Minttumeloni 
Päivämäärä:   3.3.25 18:59:38

Vastaan jos odotan puhelua. Esimerkiksi tänään odotin että ilmalämpöpumpun asentaja olisi soittanut, mutta eipä soittanutkaan. Sen sijaan erehdyin vastaamaan Elisan liittymämyyjälle jonka päivittäisiä puheluja olen onnistunut välttelemään jo viikon.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.3.25 19:11:52

Ällö, sekä poliisi että lääkäri osaa tärkeässä asiassa laittaa viestin, että tavoitteli.

En vastaa edes tuttuihin numeroihin, jollei puhelin satu olemaan kädessä. En vuorotyöläisenä pidä koskaan ääntä päällä.

Lähettäjä: :- 
Päivämäärä:   3.3.25 19:19:03

En vastaa, koska ne ovat lähes aina puhelinmyyjiä. Tarkistan kyllä numeron Googlesta tai Fonecta callerista ja soitan takaisin, jos numero olikin asiallinen.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   3.3.25 19:23:37

Vastaan tietenkin jos puhelin soi. Mitään puhelinmyyjien yms soittoja oo ollu enää vuosiin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   3.3.25 19:27:34

Siis ettekö ole pistänyt kieltoa, jos ette halua niiden myyjien takia vastata puhelimeen? On ihan äärettömän helppo! Oliko se Robinson-kielto vai mikä, maksaa tyyliin alle 50 senttiä se puhelu ja on vissiin pari vuotta voimassa. TOIMII! Uusin sen viime vuonna ja kyllä on todellaki pitänyt puhelinmyyjät loitolla.

En tykkää yhtään puhua vieraiden ihmisten kans puhelimessa, mutta vastaan silti kun puhelin soi. No, jos jostain ulkomailta soitellaan niin en vastaa. Ellei nyt sattuisi niin oudosti osuun, että soittais samasta maasta missä mies on juuri työreissulla. Jos on turha puhelu, niin sen pystyy sentään nappia painamalla katkaiseen :D

Lähettäjä: rp 
Päivämäärä:   3.3.25 19:28:12

Ap on ihan varmaan somehuora joka luulee, että hän on niin tärkeä, että vastataan,.Ihan varmaan seuraa salkkareita,tib:tä ja muita vähä älyisten ohjelmia.

Päivämäärä:   3.3.25 19:30:49

Minä en ole kenenkään lähiomainen, kukaan ei minulle sairaalasta soita. Soittavat sairaalasta ihan jollekin muulle, ja sen jonkun muun numero minulla oletettavasti on sitten tallennettuna joten hänelle kyllä vastaan tai soitan takaisin.

Nyt on työnhaku käynnissä niin vastaan kaikille. Tänäänkin on soittanut kaksi pilipalipuhelinmyyjää. Kyllä taas loppuu puhelimeen vastailu heti kun työkuviot tästä selkenevät.

Päivämäärä:   3.3.25 19:50:11

Koulutuomarina toivoisin, että tuomaria tarvitsevat joko laittaisivat viestiä tai sähköpostia.
Yleensä olen heidän soittaessaan hankalassa paikassa eikä minulla ole kalenteria mukana...

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.3.25 20:00:57

No en kovin usein ole vastaamassa puhelimeen. Eli vastaan viesteihin heti kun näen ne,mutten soittele vieraisiin numeroihin,koska erittäin usein soitettuani on ilmennyt että on joku puhelinmyyjä tms. Eli minut saa olosuhteista johtuen kiinni lähinnä viestillä. Ja jos serkku savosta laittaa viestin; serkkusi pirjo täällä hei, soittaisitko? On aika simppeli juttu soittaa. Jos minua ei ymmärrä kokeilla tavoitella viestitse, en voi mitään jos minua ei tavoita.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   3.3.25 20:06:31

Koska se tulee lhes aina kalliiksi.

Päivämäärä:   3.3.25 20:40:03

Siksi en vastaa, koska ei ole kenellekään mitään asiaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   3.3.25 20:48:21

Nykypennut pelkää puhelimeen vastaamista, kun kaikki viestintä menee viesteillä.

Jos et vastaa puheluun, koska pelkäät, olet paskat housussa oleva kakara.

Päivämäärä:   3.3.25 20:55:22

Äänipuhelu?

Lähettäjä: kanttarelli 
Päivämäärä:   3.3.25 20:57:46

Miksi vastaisin? Jos en odota kenenkään soittelevan minulle, ja silti känny hurisee, en viitsi vaivautua. Kun on muutakin hommaa ja paljon hauskempaa.

Päivämäärä:   3.3.25 21:03:08

Tuossa tilanteessa kantarelli voisi sulkea luurinsa ja pistää sen päälle vain silloin, kun tietää jonkun tutun soittavan hänelle.

Lähettäjä: Osaan seuloa 
Päivämäärä:   3.3.25 21:04:28

En vastaa noihin tietynalkuisiin. Tiedän ne tosi hyvin.
Tänään vastasin vieraaseen numeroon koska siinäpä luki myös Häme. Tosi fiksua.

Päivämäärä:   3.3.25 21:08:15

"En vastaa noihin tietynalkuisiin. Tiedän ne tosi hyvin."

Uteliaisuuttani, mitä nuo tietyn alkuiset ovat?

Päivämäärä:   3.3.25 21:11:51

>040
>041
>044
>045
>046
>050

Päivämäärä:   3.3.25 21:15:43

Nyt lensi kaakaot nenästä.
Pelkäät siis suomalaisten operaattoreiden numeroita.
Suurella todennäköisyydellä myös oma numerosi alkaa jollakin noista.

Vitun tyhmää sakkia tämäkin maa elättää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.3.25 21:15:50

Minulla 95% myyjistä jää puhelimen seulaan. Näen, että joku häirikkönumero on soittanut, mutta puhelin ei soi. Ne puhelinmyyjät jotka tulevat läpi saavat ilmoituksen "ei kiinnosta heippa". Ja puhelu poikki.

Päivämäärä:   3.3.25 21:17:13

Unohdit muuten nelinumeroiset.
0400
0500
0450
0440

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.25 21:18:11

:D : Teen paljon puhelintyötä ja kyllä nämä huonokuuloiset aina mainitsee, että kuulo on huono, voinko puhua kovempaa. Kannattaa sinunkin tehdä näin niin pääsee soittajakin helpommalla, kun ei tarvitse toistella samaa asiaa ja jää tuo mielikuvan saaminen pois, kun reippaasti heti kertoo, että "hei, mulla on kuulo heikko, voinko puhua kovempaa?". Niin asia on sillä selvä.

Muutoin itsekin ihmettelen ihmisten puhelinkammoa. Tai hölmöyttä. Itsellä on salainen numero, sitä ei ole puhelinmyyjillä ja, jos joku erehtyykin soittamaan jonkun kampanjan takia, kun joskus olen tilannut jotain niin saa kyllä katua ja menen ja poistatan kaikki rekisteritiedot ko. yritykseltä. Rehellisesti sanoen viimeiseen 10 vuoteen on puhelinmyyjä soittanut varmaan sen 5 kertaa.
Huijauspuheluja tulee joskus ja jouluna, mutta nehän tunnistaa jo siitä, että ei ole suomalainen numero. Näihin en vastaa.
Sitten norminumeroista tulevat soitot. Niitä tulee joskus. Vastaan aina, jos tilanne vain sallii. Ihan jo mielenkiinnostakin, että kuka soittelee ja millä asialla. Viimeksi oli väärä numero ja kielimuuri, kun suomenruottalainen ruottia väänsi. Sanoni takas selvällä suomella, että väärä numero. Kyllä se siitä tokeni ja lopetti. Ei ole koskaan mitään hirmu erikoista soittaneet. Hevosten ostajat joskus onkii numeron tutun kautta. Jokusen kerran poliisi soittanut, muutoin ihan normisoittoja.

Päivämäärä:   3.3.25 21:19:18

Sama asia:
>040-0xxxxxx
>044-0xxxxxx
>045-0xxxxxx
>050-0xxxxxx

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.3.25 21:20:34

Koska ei kiinnosta jos en odota puhelua. On parempaakin tekemistä.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   3.3.25 21:24:18

...: mainitsen kyllä huonosta kuulosta, mutta jostain syystä monet silti heittää homman niin että kuulossani ei olisi vikaa, vaan ymmärryksessä. En tiedä miksi. Ei toki kaikki näin toimi, mutta yllättävän moni. Varsinkin kun virallisia asioita hoitaa, on todella raskasta kun minua puhutellaan kuin vajaaälyistä.

Päivämäärä:   3.3.25 21:43:08

-,

Ei ole.
Suuntanumero .

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   3.3.25 21:46:45

Siis puhelin ei ole sitä varten, että saisin tietyn henkilön kiinni ja asiani heti selväksi. En lähetä tekstiviestiä kuin äärimmäsessä tilanteessa, enkä halua niitä saadakaan. Ja vastaan tuntemattomiinkin puheluihin; osaan lopettaa puhelun lyhyestikin, mutta samasta asiasta en tarvitse montaa yhteydenottoa.

Päivämäärä:   3.3.25 21:48:59

Tekstiviestillä vain ilmoitetaan jokin asia.
Jos tarvitsee keskustella, niin soitetaan.
Nykyvelliperseet vaan pelkää, kun täytyy oikeasti puhua.

Päivämäärä:   3.3.25 21:50:22

poliisi

hyvä että kuo9l

Päivämäärä:   3.3.25 21:58:08

Minulla ei ole koskaan ääniä päällä omassa puhelimessani enkä siis yleensä vastaa jos ei satu juuri olemaan luuri kourassa. Soittelen ihmisille paljonkin töiden puolesta ja laitan kyllä aina viestin perään jos tulee luuria tai ei vastata. Huijaripuheluita tulee niin järkyttäviä määriä, etten ihmettele yhtään miksei luuriin vastata. Puhelin ilmoittaa kyllä jos on kokeiltu tavoitella sairaalasta, poliisista tai muista viranomaistahoista. En myöskään soita takaisin jos en löydä Fonecta/googlesta kuka on yrittänyt soittaa.
En edes ole "nykyajan penska". Opettele näpyttämään viesti perään jos sinulle ei puhelimeen vastata. Menee 20s.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   3.3.25 22:00:15

RemonttiRiku ei vissiin ole yrittäjä :) näet, kun olen työmaalla, teen töitä, en vastaile kysymyksiin. Asiakkaille on sanottu että perjantai on päivä jolloin varataan tapaamiset ja voi saada kiinni. Jos tätä ei ymmärrä, niin senkun soittelee muina päivinä... viestillä se asia selviää mulle ilman arpomista ja vastata voin viestiin vaikka ratista pikaisesti ja tästä kaikesta jää mustaa valkoiselle. Niin tämä dementoitunut paikasta toiseen juokseva yrittäjä kykenee hoitamaan sopimansa. No, mutta jos asiakas ei sitä palvelua halua, senkun yrittää soitella. Et jos olen velliperse niin töitä on kyllä silti riittänyt kun olen siitä huolimatta hyvä työssäni. Vapaa-aikanani taas säästän aikani hevosilleni ja lapsilleni, en kuuntele jaarittelua.

Lähettäjä: Osaan seuloa 
Päivämäärä:   3.3.25 22:04:27

040923..
040924..
Näitä riittää mustalla listalla
Yleensä lukee kyllä että on mahdollinen häirikkönumero

Päivämäärä:   3.3.25 22:05:51

"RemonttiRiku ei vissiin ole yrittäjä :)"

Remontti Riku on ollut yksityisyrittäjä jo vuodesta 1997 ja vastaa jokaiseen puheluun, koska usein siellä on asiakas tai muu vastaava, jos täytyy jotain sopia, niin puhelimitse sovitaan, että pistää spostia.
Ei ole vaikeaa.

Päivämäärä:   3.3.25 22:11:12

Kuten niin moni jo sanoikin, niin lähes aina soittaja on joku kauppias. Vastaan aina lankanumeroihin, ne usein on jotain viranomaisia. Tarkistan myös aina numerohaulla kuka soittaja oli - jos se oli pankista, sairaalasta tms, niin se tieto löytyy kyllä ja silloin soitan takaisin. Jos taas numero selviää kaupustelupuheluksi, estän puhelinnumeron.

Päivämäärä:   3.3.25 22:13:57

"Vastaan aina lankanumeroihin, ne usein on jotain viranomaisia. Tarkistan myös aina numerohaulla kuka soittaja oli"

Siis mitä?
Vastaat aina, muta silti tarkistat kuka soittaja oli?
Eiköhän se selviä jo vastaamalla.

Päivämäärä:   3.3.25 22:15:00

Asiakkaille on sanottu että perjantai on päivä jolloin varataan tapaamiset

lukeeko tämä helposti löydettävissä kirjallisella vai onko nettisivustollasi puutteita?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   3.3.25 22:15:14

Inhoan tätä nykyajan vaatimusta että pitäisi olla jatkuvasti tavoitettavissa. Oma puhelin on aina äänettömällä koska haluan olla rauhassa vapaa-ajalla. Töissä oma puhelin on kaapissa. Silloin toki pidän äänet päällä ja seuraan muutenkin tarkemmin jos odotan jotain puhelua, mutta muuten ei kiinnosta. Puhelin onkin yleensä sisällä vaikka touhuaisinkin koko illan ulkona.

Päivämäärä:   3.3.25 22:22:57

Osan tämän viestiketjun vastaajista kannattaa varmaan hävittää puhelimet ihan kokonaan jos sen kanssa eläminen on noin vaikeaa.

Mä todellatodella toivon, että näiltä vastaamattomilta apinoilta menee oikeasti tärkeät puhelut ohi.

Mulla on salainen numero, ei tarvitse vastailla millekään kauppiaille tai muillekaan huijareille. Sen sijaan monesti puhelimella on tullut paljonkin tärkeitä puheluita niistä tuntemattomista numeroista, aika monta työtarjousta olisi mennyt ohi, jos olisin jättänyt vastaamatta.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   3.3.25 22:36:55

Kovasti tuntuu teitä harmittavan muiden puhelimeen vastaamattomuus. Mitä se teitä noin harmittaa? Minä olen tavoiteltuani laittanut viestin perään, jos siihenkään ei vastaa, en minä sille mitään voi. Itse vastaan viestiin ihmisille. Vapaa-aikanani, kuten sanottua, en vastaile asiakkaille. Mulla on perhe ja omat harrastukset.
Eli RemonttiRikulle soittaminen on ajanhukkaa, koska joutuu kuitenkin kirjottelemaan sähköposteja. Itse olen hoitanut muuten esim. rakennushommat ensisijaisesti säpolla ja viesteillä. Erinomaisesti tuli viime vuonnakin rakennettua yks tönö. En tainnut soittaa yhtäkään puhelua. Puoliso taisi soittaa vastaavalle pari kertaa.

Päivämäärä:   3.3.25 22:46:17

Aika pätevä rakentaja on sinulla olut, kun pelkän spostin kautta on sinulle tönön rakentanut.

Päivämäärä:   3.3.25 22:47:56

Pätevämpi kuin Riku?

Päivämäärä:   3.3.25 22:49:00

Niinpä.
Pätevämpi kuin Riku ja kysymysmerkki.

Päivämäärä:   3.3.25 22:49:58

En jaksa. Muuta tekemistä

Lähettäjä: Fin 
Päivämäärä:   3.3.25 22:56:58

Mulle tulee hirveästi puhelinmyyntisoittoja. Ehkä 1 puhelu 30 puhelusta on tarpeellinen.

Päivämäärä:   3.3.25 22:58:10

Se, ettei ole luuri kasvanut käteen kiinni, ei tarkoita, että pelkäisi puhelimessa puhumista.
Mitenköhän nämä muiden kännykän käytöstä ahdistujat olisivat selvinneet lankapuhelinaikaan? Silloin oli ihan tavallista, ettei ihmisiä tavoittanut koska tahansa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.3.25 23:09:54

* onko sulla kaikki ihan kunnossa? Ei ole täysjärkisen puuhaa kiihkoilla muiden ihmisten puheluista.

Päivämäärä:   3.3.25 23:10:02

Nämä puheluita pelkäävät kertovat, että täytyy ilmoittaa etukäteen, jos haluaa soittaa.
Muuten sieltä voi soittaa vaikka mikä mörkö.
Menee yöunet. Maha tulee kipeäksi ja muutenkin ahdistaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.3.25 23:11:33

Jos soittajalla on oikeaa asiaa niin laittaa tekstiviestin perään tai jättää vastaajaan viestin.

Päivämäärä:   3.3.25 23:15:44

"Jos soittajalla on oikeaa asiaa niin laittaa tekstiviestin perään tai jättää vastaajaan viestin."

Eli et uskalla vastata, vaan sinulle täytyy ilmoittaa erikseen, jos sinulle haluaa soittaa.
Velliperse pentu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.25 23:21:29

Minulle tulee välillä 40 puhelinmyyjien soittoa päivässä. Puhelin ilmoittaa, että "Epäillään häirikkösoittajaksi". Otin tavaksi blokata nämä sitä mukaan kuin tuli, kunnes eräänä päivänä blokkasin terveyskeskuksen numeron, josta olin odottanut kuukauden ajanvarausta. Puhelin siis varoitti heidänkin numerostaan.

Nykyään vastaan ja lyön heti luurin korvaan, jos on puhelinmyyjä ja tällä taktiikalla puhelut on vähentynyt siihen, että kerran viikossa soitellaan. Ilmeisesti protokolla on koittaa soittaa monesta eri numerosta kunnes vastataan.

Päivämäärä:   3.3.25 23:32:32

"Minulle tulee välillä 40 puhelinmyyjien soittoa päivässä."

Puhelinmyyjä saa soittaa klo. 9:00 - 20.30. Välisenä aikana, jollei muuten ole sovittu. Kuitenkin lopettavat ilta kuuteen.
Eli sinulle tulee 11.5 tunnin aikana 40 puhelua puhelinmyyjiltä. Eli pauttiarallaa 3 ja puoli puhelua tunnissa. Eli noin vartin/20 minuutin välein soittavat.
En jaksa uskoa tuota.

Lähettäjä: karhu 
Päivämäärä:   4.3.25 00:57:13

Koska aurinkopaneelit, kattoremontti, viemärisukitus, lehtitilaus, vitamiinit...

Esimerkki elävästä elämästä muutaman päivän takaa. Minulla on ollut telemarkkinointikielto jo hyvän aikaa. Sain pari puhelua samasta numerosta lyhyin väliajoin. Googletin numeron eikä siitä ollut mitään mainintoja erilaisissa kukasoitti-palveluissa, joten soitin takaisin heti kun ehdin (kyllä, en jo työnkään puolesta pysty muutenkaan vastaamaan puheluihin minä tahansa hetkenä 24/7)

Toisessa päässä: "Ai, kiva kun soitit takaisin! Me tehdään viemärikuvauksia juuri tässä teidän alueella, ja..." KLIK.

Näitä vastaan kun saataisiin jonkinmoinen laki niin huvittaisi taas ruveta vastailemaan niihin tuntemattomiinkin. Sellaista tarvitaan kipeästi. Tosin nykyään on kyllä niin paljon niin hyviä viestipalveluita olemassa että jos ihminen ei viimeistään siinä vaiheessa kun ei puhelulla toista tavoita osaa/tajua/halua laittaa viestiä "Hei! Tavoittelin sinua asiassa X...." niin kyse on omasta asenneongelmasta.

Päivämäärä:   4.3.25 03:41:01

"Koska ne on aina jotain kauppiaita. Muut osaa laittaa viestin perään, et hei yritin tavoitella,soitatko t. Lissu-täti"

Tämähän se. Henkilökohtaiseen numeroon tulevista puheluista 98% on jotain kauppiaita, enkä jaksa käyttää aikaani turhuuksiin. Siksi en vastaa. Työpuhelimeen vastaan tietysti ja soitan itsekin paljon töiden takia, ja vastaamattomille laitan viestin perään. He soittavat lähes järjestään parin minuutin sisällä takaisin, kun näkevät tahon joka tavoitteli. En koe minkäänlaiseksi ongelmaksi viestin laittamista, päinvastoin, se antaa asiakkaallekin mahdollisuuden järjestää itsensä rauhalliseen tilaan jossa voi puhua vapaasti.

Päivämäärä:   4.3.25 05:00:16

"Eli et uskalla vastata, vaan sinulle täytyy ilmoittaa erikseen, jos sinulle haluaa soittaa.
Velliperse pentu."

Minä olen K:n kanssa kyllä samaa mieltä tuosta viestin laitosta. Vellipersepennunko se minusta tekeekin kun tuhlaa työaikaa puheluihin vastaamiseen?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   4.3.25 05:12:11

"Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 3.3.25 19:27:34

Siis ettekö ole pistänyt kieltoa, jos ette halua niiden myyjien takia vastata puhelimeen? On ihan äärettömän helppo! Oliko se Robinson-kielto vai mikä, maksaa tyyliin alle 50 senttiä se puhelu ja on vissiin pari vuotta voimassa. TOIMII! Uusin sen viime vuonna ja kyllä on todellaki pitänyt puhelinmyyjät loitolla."

Hankkikaa se kielto! Voitte jättää vastaamatta paljon vähempään määrään puheluita, kun on se kielto. Se nimittäin ihan oikeasti, todellakin, toimii.

Päivämäärä:   4.3.25 06:30:33

Teepä, Riku, hetki yötöitä ja vouhkaa sitten, että PUHELIMEEN ON VASTATTAVA, tai on puhelinkammoinen...

Lähettäjä: Ei kiitos 
Päivämäärä:   4.3.25 06:41:43

En vastaa tuntemattomiin numeroihin, ellen odota puhelua. Työaikana puhelin on äänettömällä ja töiden jälkeen en pidä puhelinta mukana, en ole sen kanssa naimisissa. Olen onnistunut selviämään hengissä lankapuhelinajaatakin, enkä silloinkaan istunut puhelimen vieressä.
Kannattaa kokeilla.
Yksikään läheinen ei ole joutunut sairaalaan tai kuollut tietämättäni ja poliisi ja tk ja muutama virosto on vinkannut viestillä, että on tavoiteltu.

Joillekin se puhelin vaan on niin tärkeä.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   4.3.25 06:51:05

"Lähettäjä: *Remontti Riku *
Päivämäärä: 3.3.25 23:10:02

Nämä puheluita pelkäävät kertovat, että täytyy ilmoittaa etukäteen, jos haluaa soittaa.
Muuten sieltä voi soittaa vaikka mikä mörkö.
Menee yöunet. Maha tulee kipeäksi ja muutenkin ahdistaa."

Mulle kannattaa päivisin kertoa etukäteen sähköpostilla/whatsappilla jos haluaa soittaa, niin menen ulos puhumaan. Tallissa on niin huono kuuluvuus, että puhelin putoaa usein verkosta ja en edes tiedä jos joku soittaa.

Päivämäärä:   4.3.25 06:54:03

"Teepä, Riku, hetki yötöitä ja vouhkaa sitten, että PUHELIMEEN ON VASTATTAVA, tai on puhelinkammoinen..."

Miten tuo liittyy aiheeseen?
Juttu oli näistä, jotka pelkäävät vastata numeroon, jota eivät tunnista.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   4.3.25 06:57:57

Minä työskentelen yksityisellä lääkäriasemalla ja yritän tavoitella asiakkaita lähes päivittäin milloin mistäkin syystä ja aina ihan asiasta vaikkei asiakas etukäteen ole tietoinen siitä, että häntä tullaan meiltä päin tavoittelemaan. En siis kauppaa mitään tai huvikseni soittele kysselläkseni kuulumisia. Asiakkaat eivät tosiaan odota soittoani, mutta kiva, että suurin osa kuitenkin yleensä vastaa.

Itse vastaan käytännössä aina, jos se vain soiton aikana olevassa tilanteessa on mahdollista. Puhelinmyyjille ja vastaaville sanon heti alkuun kiitos ei ja lyön luurit korvaan. Ei tarvi jäädä kuuntelemaan tai juttelemaan ihan vain kohteliaisuuttaan.

Lähettäjä: Hjuva 
Päivämäärä:   4.3.25 06:59:34

ähettäjäÄllö
Päivämäärä3.3.25 18:01:23

-, entäs, jos läheisesi on vaikka joutunut sairaalaan, niin sekään ei kiinnosta? Ja joo, se poliisi voi kysyä esim todistuslausuntoa tms, ei ne kotiin tule tuollaisen vuoksi.

En ole kenenkään läheiseni ”hätä” kontakti, joten tieto tulisi muuta kautta. Jos poliisille täytyy antaa todistuslausunto, yleensä on tapahtunut jotain, että tiedät sinuun oltavan yhteydessä.
Vastaan ainoastaan silloin oudompaan numeroon jos tiedän odottaa. Esim. Olen käynyt lääkärillä tai odotan uutta kontrolliaikaa, jos olen laittanut työhakemusta jne.
Muutoinkaan työaikana en voi enkä pysty vastata yhteenkään omaan puheluun.
Ei ole kyllä mitään pelkoa vastailla vieraille puheluun, ei vaan kiinnosta.
Minulle tärkeät ihmiset laittavat viestiä perään jos ei laita niin voin elää asian kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.