Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Finnairin istumapaikan valinta 49e

Lähettäjä: Udelias 
Päivämäärä:   3.3.25 17:14:04

Lensin just persiilleni kun valitsin istumapiakkaa lennolle - hinta nykyään 49e??? Siis riippumatta siitä minkä paikan valitsee :D

Siis jos Finnairia muutenkin mollataan huonoksi halpalentoyhtiöksi niin tässä yksi syy lisää. Ennen valitsin mieleiseni paikan kun se maksoi 19e mutta kuka hullu maksaa tommosta hintaa??

Re: Finnairin istumapaikan valinta 49e

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.25 17:16:22

Ihan älytöntähän tuo onkin. Kukaan hullu ei maksa kahden tunnin lennolle. Itse maksoin just 13h lennolle, silloin on jo vähän merkitystä. Jo puolet paikoista oli jo varattu, pitkille lennoille nähtävästi moni varaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.3.25 17:17:27

En ole ikinä istumapaikkaa valinnut, paitsi joskus bisnesluokassa, kun paikan valinta ei maksa ekstraa. Mitä väliä sillä on? Finnair sentään laittaa saman varauksen alla olevat istumapaikat pääsääntöisesti vierekkäin. Esimerkiksi Ryanair taas laittaa ne aina eri puolille konetta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.25 17:17:45

Ei meillä ole ollut tapana valita erikseen istumapaikkaa. Aina on päästy koko porukka samaan riviin istumaan, se, onko se rivi 3 vai 33 ei merkitse ainakaan meille mitään, kuten ei suurimmalle osalle muitakaan. Jos sen haluaa valita, ni sitten siitä pitää maksaakin. Se kun on kuitenkin ihan vapaaehtoista.

Päivämäärä:   3.3.25 17:19:35

No mulle on se väli, että nautin ikkunapaikasta ja sieltä näkyvistä maisemista, mutta en tommosta kiskurihintaa suostu kumminkaan maksamaan.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   3.3.25 17:20:04

Ihan periaatteesta en maksa istumapaikoista, sen takia niiden hinnat nousevat koko ajan, kun porukka maksaa ihan turhasta.

Voidaan se muutaman tunnin lento kyllä istua erikseen miehen kanssa, ihan sama. Minä vielä ehdottomasti haluaisin käytäväpaikan, mies ikkunapaikan, niin hankalaa olisi muutenkin päättää miten istutaan. Ilmaiseksi tuppaa saamaan aina juuri sen käytäväpaikan, win-win.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.3.25 17:21:49

Milloin lento on? Eikö tuo ole sitä kalliimpi mitä lähempänä lento on? Mulle ainakin näytti 19€ hintaa Espanjan lennolle, kun ostin lennot tammikuussa ja lähtö huhtikuussa. En viitsinyt maksaa.

Tähän asti oon muutenkin saanut aina vaihdettua paikan ilmaiseksi, siis myös sen jälkeen kun muutos tehtiin, ettei enää pitäisi olla maksutonta. En tiedä miksi, oliko siellä joku virhe järjestelmässä vai mistä johtui. Sen kerran kun sijoittavat mut ja lapset eri riveille, maksan paikasta ja sen jälkeen en enää lennä Finnairilla mihinkään. Muuten en maksa ihan periaatteesta, ellei lennon hinta ole todella edullinen muuten.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.3.25 17:22:43

En suostu maksamaan minäkäään. Ärsyttää ne jatkuvat mainokset paikan varaamisesta. Lentoyhtiöstä riippumatta aina ollaan päästy vierekkäin. Vaikka en minä pahaksi pistäisi, jos laittaisivat noi alle kouluikäiset muiden viereen. :D

Lähettäjä: Sinna 
Päivämäärä:   3.3.25 17:26:02

Lennän lapseni (11 v) kanssa enkä viitsi maksaa lyhyille (noin 2-4 tunnin) lennoille istumapaikoista lisämaksua koska lapsi pärjää jo hyvin lennon ajan itsekseen. Joka kerta meillä on ollut paikat peräkkäisiltä riveiltä, mutta kun lentokoneen henkilökunta on huomannut lapsen istuvan eri rivillä kuin minä ovat halunneet järjästää meille vierekkäiset paikat. Todennököisesti hätätilanteiden varalle. En vain ymmärrä, että jos ostan kaksi lentolippua (minulle ja lapselle) miksei paikkoja voi automaattisesti laittaa vierekkäin. Kai ohjelman saisi muokattua sellaiseksi, että lapsi olisi hänen kanssaan samalla varauksella olevan aikuisen kanssa vierekkäin. Viimeksikin lapsen vieressä olisi istunut tuntemattoman pariskunnan nainen ja tämän naisen mies minun vieressäni. Paikat kuitenkin muutettiin henkilökunnan toimesta koneessa niin, että pariskunta istui vierekkäin ja minä lapseni vieressä.
Turhaa maksaa lisähintaa kun hoituu näinkin ja minulle on sama missä kohtaa konetta istun.

Päivämäärä:   3.3.25 17:28:23

"Eikö tuo ole sitä kalliimpi mitä lähempänä lento on?"

Ei oo kyl oman kokemukseni mukaan ollut. Oon aina fiiliksen mukaan varannut paikan pari viikkoa - pari päivää ennen lähtöä. Muutama vuosi sitten maksoi 25e, sittemmin 19e.

Välttelen kyllä Finskin käyttöä muutenkin, nyttenkin vain paluumatka Finskillä kun menomatkaan löytyi muu vaihtoehto. Tammikuun reissun tein kokonaisuudessaan eri yhtiöllä, siellä paikka maksoi hiluja ja ruoka 12e. Mutta pakkohan tolla on jonkun verran lentää kun vaihtoehdot usein vähissä.

Päivämäärä:   3.3.25 17:30:32

"Ihan periaatteesta en maksa istumapaikoista, sen takia niiden hinnat nousevat koko ajan, kun porukka maksaa ihan turhasta."

Sama. Voin hyvin istua yksikseni, en tarvitse ketään viereen.

Päivämäärä:   3.3.25 17:34:32

Joo, hauskaa olisi kun omat 8v ja 11v sijoitettaisiin johonkin muualle istumaan ja mun viereen sitten jonkun muun päiväkoti-ikäiset lapset. Varsinkin 8v saisi tästä sen verran ison paniikin, että onnea vaan sille vieruskaverille. Toisaalta mä taas en todellakaan paapo muiden lapsia, joten siinähän suoriutuvat. XD

Ei tosiaan ole omalle kohdalle osunut tämä matkaseurueiden tai varausten hajottaminen, mutta sen kerran kun osuu lasten kanssa lentäessä, niin loppuu lentäminen Finnairilla. Aivan käsittämättötöntä toimintaa eikä ole kyse kuin rahastamisesta. Lapset saa kyllä saman varauksen aikuisten kanssa istumaan, jos niin halutaan. Sen ymmärrän, että täydessä koneessa aikuiset voi joskus joutua erilleen ja se pitää hyväksyä. Sitten taas jos kone on puoli tyhjä ja silti paikat on eri puolella konetta, niin kyse on taas rahastuksesta, ei mistään muusta.

Päivämäärä:   3.3.25 17:36:27

"Ei oo kyl oman kokemukseni mukaan ollut. Oon aina fiiliksen mukaan varannut paikan pari viikkoa - pari päivää ennen lähtöä. Muutama vuosi sitten maksoi 25e, sittemmin 19e."

Just kävin kattoo, niin nyt maksaa 28€ kun varatessa oli 19€. Että kyllä siinä selkeästi joku korotus tulee, kun matka lähenee.

Päivämäärä:   3.3.25 17:36:36

S, yleensä voi myös lasten kohdalla neuvotella tilanteesta. En ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa vieruskaveri ei suostu vaihtamaan paikkaa, jos vaihtoehto on se, että lapsi on toisella puolella konetta ja vanhempi toisella.

Päivämäärä:   3.3.25 17:40:03

"Just kävin kattoo, niin nyt maksaa 28€ kun varatessa oli 19€. Että kyllä siinä selkeästi joku korotus tulee, kun matka lähenee."

Ookoo, saattaapi olla joku uusi "ominaisuus" siis tuo hinnan nouseminen.

Päivämäärä:   3.3.25 17:43:37

Niinjoo mulla on kesäkuulle myös bookkaus Finnairille ja paikan valitseminen maksaisi 29e.. No silti se 19e on aikalailla kipuraja mitä viitsii maksaa ja jatkossa pitää entistä useammin katsella muita yhtiöitä kun tää ei nyt ollut ensimmäinen kokemani huonous Finnairilla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.25 18:15:44

Viime kesänä maksoin 9€/suunta paikasta, mutta nyt näyttää tuon 49€ niin jää ostamatta vaikka pitkä lento edessä.

Päivämäärä:   3.3.25 18:31:06

"S, yleensä voi myös lasten kohdalla neuvotella tilanteesta. En ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa vieruskaveri ei suostu vaihtamaan paikkaa, jos vaihtoehto on se, että lapsi on toisella puolella konetta ja vanhempi toisella."

Ihan varmasti voi, ei siitä olekaan kyse. Kenelläkään muulla ei kuitenkaan ole velvollisuutta sitä paikkaansa vaihtaa, varsinkaan jos on maksanut siitä paikasta, jonka on halunnut. Varsinkin kun on kyse lentoyhtiön huonosta palvelusta. En välttämättä vaihtaisi itsekään, koska jokaisella on mahdollisuus ostaa haluamansa paikat. Niinhän itsekin teen jos tuo tilanne kohdalle osuu ja sen jälkeen äänestän jaloillani.

Kaverin perheelle on pari vuotta sitten käynyt niin, että seurue oli levällään eri puolilla konetta. Yksi istui koneen takaosassa ja 2 paikkaa oli parin rivin päässä toisistaan käytävän eri puolilla. 5v lapsi istui siis ilman vanhempia. Vaihtoa kysyttiin lentoemäntien toimesta, mutta kukaan ei ollut halukas vaihtamaan. Paitsi sitten kun äiti yritti tunnin verran sieltä parin rivin päästä rauhoitella itkevää lasta. Tässä ei sinänsä ollut kyse lentoyhtiön toiminnasta, koska lennot oli varattu vain vuorokautta ennen lähtöä ja siksi vain hajapaikkoja jäljellä. Edes ostamalla ei enää olisi tilannetta muuttanut. Silti esimerkki siitä, että ei se vaihtaminenkaan aina onnistu. Omiani en tuohon tilanteeseen haluaisi, joten ennemmin maksan sen yhden kerran ja jatkossa käytän muita yhtiöitä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.3.25 19:22:57

Kyllä busines-luokassakin maksaa istumapaikan varaus! 54-92e!!!

Päivämäärä:   3.3.25 19:24:34

X, ei maksa, jos lähtöselvityksessä tekee. Valitsin tammikuussa paikat lähtöselvitystä tehdessä ja hinta oli 0 e.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.3.25 19:41:58

S, juuri tuota tarkoitan, että kun pienet lapset siellä sohlaavat ja säätävät ilman vanhempia, niin eiköhän sitä vaihtohalukkuutta löydy niiltä naapuripenkeissä istuvilta. Kun tuolle meidän kaksi vuotiaalle lentoemäntä törkkäisi mustikkamehun käteen, niin saattaisi äkkiä naapureilta löytyä se vaihtohalukkuus. Kun istuvat meidän kanssa, niin käyttäytyvät kunnolla (me vahditaan ja tarvittaessa komennetaan), mutta naapurin ollessa ventovieras, joka ei jaksa puuttua, niin veikkaan, että meno saattaisi yltyä aika villiksi.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.3.25 19:51:13

Ällö; Ok, tota en tiennyt! Ollaan lähdössä huhtikuussa lomalle busines-luokassa ja katsoin just et jos etukäteen varaa niin maksaa ton verran.

Päivämäärä:   3.3.25 19:57:28

X, toki riski on, että joku on jo varannut haluamasi paikan. En usko, että systeemi on muuttunut, tammikuun puolivälissä sai tosiaan maksutta varata omansa lähtöselvitystä tehdessä. Varasin meille vierekkäiset paikat, vaikka eipä tuolla suurempaa merkitystä lie.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.