Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten uskallatte kulkea metsässä ?

Lähettäjä: Susi 
Päivämäärä:   2.3.25 11:32:22

Mä oon ennen rakastanut lenkkeillä koirien kanssa metsässä, mutta nyt kun on nähnyt paljon näitä julkaisuja somessa susista ja kuinka ne kyörää koiria. Oon alkanut pelkään mennä sinne metsään ! Voin mennä yksin ilman koiria kyllä, mutta koiria en enää uskaltaisi ottaa.

Re: Miten uskallatte kulkea metsässä ?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.3.25 11:33:57

Paljon turvallisempaa siellä on liikkua kuin kaupungissa. Niitä susiakin olen kohdannut, eivätkä ole koirani niille maistuneet. Kyllä ne ihmistä väistää. Irtokoiria sen sijaan olen joutunut omien koirieni kurkuista irrottamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.3.25 11:35:56

Sudet ei ole koskaan olleet ongelma, karhut on enemmän säikytelleet eikä niistäkään ole koskaan ollut mitään harmia. Enemmän pelkään eksymistä kun tykkään harhailla sienien perässä :D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.3.25 11:37:55

Hyvin uskallan.

Lähettäjä: Jerry 
Päivämäärä:   2.3.25 15:48:38

Hyvin uskallan. Paljon täälläkin susia mutta en ole itse edes siltikään nähnyt. Ei siitä pelkäämisestä mitään tule.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.3.25 15:56:42

Aloittajan kannattaa miettiä tilastoja. Suurempi todennäköisyys sinulla on jäädä auton alle, saada sydänkohtaus, tippua tuolilta tai tulla raiskatuksi kuin joutua suden syömäksi. Samoin koirillasi. Ja varmastikin pidät koirat muiden mailla kiinni, kuten kuuluu?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.3.25 16:01:59

Normaalisti metsän petoeläimet väistää ihmistä.
Mutta hirvilehmä saattaa hyökätä, jos menet sen ja vasan väliin.

Nyt onkin paha juttu, kun jengi luulee suden olevan sama sesse kuin naapurin sussari.

Sorsaemo käy myös kimppuun, jos menet sen poikasia härkkimään.

Päivämäärä:   2.3.25 16:02:25

Poronhoitoalueella uskaltaa.

Päivämäärä:   2.3.25 16:05:53

metsässä ei pelota. siellä ne käyttäytyy niin kuin kuuluu.
pihassa se on eri asia. ei täyspäinen pihaan tule.
asian voisi rinnastaa näin. en pelkää ihmisiä mutta jos kotiini tunkeutuu joku vieras takuula pelottaa ja joo. siitähän se vihakin kumpuaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.3.25 16:14:01

Turvallisempaa siellä on kuin kajöjngisss jossa voit jäädä auton alle, saada puukosta tai nyrkistä ohikulkijalta, joutua ryöstetyksi.
Lähes päivittäin saa lukea kun joku pahoinpidelty tuntemattoman toimesta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.3.25 16:14:59

Pyssy on mukana ja sudelta lähtee henki jos päälle koittaa. Otan mielelläni tuomion ja sakot siitä, säästyyhän ainakin oma ja koiran henki.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.3.25 17:31:14

Hyvin. Ei ole ollut ongelmia susien kanssa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.25 17:40:46

Susia en ole pelännyt koskaan vaikka lähellä on. Enemmän metsässä jännittää irtokoirat. Paljon vaarallisempia kuin susi.

Lähettäjä: Sutta päin 
Päivämäärä:   2.3.25 19:27:07

Onneksi ei ole enää koiraa.
Mielestäni on vaarattomampaa liikkua ilman koiraa metsässä.
Tänään viimeksi vaihdoin suuntaa lenkillä kun mies huomasi kuusi sutta jotka olivat tulossa sinne päin mihin piti mennä.
En halua kohdata yksin mitään laumaa metsässä. Ei ole kokemusta. Yhden vielä pelottaisin helposti mutta puuhun kai pitäisi mennä jos minut piirittäisivät.
Joo en halua ajatella. Haluan olla susilta ihan rauhassa ja lenkkeillä niinkuin ennenkin. Harva täällä enää uskaltaa ja sitten jotkut taas sanovat että ei tarvitse pelätä.Yleensä sanoja on se joka haluaa niitä nähdä jostain kyttäyskopista tai ajoneuvosta eikä yksin jalkaisin metsässä.
No välillä pelkään ja välillä en, riippuu kuinka monta on lähettyvillä menossa.
Onneks tuo mies traktorin kanssa on turvana ja aina jossain menossa. Tietotoimisto pelaa kun on monta silmää kylälläkin jotka tarkkkailee tilannetta riistakameroinkin. Tiedetään susien menot ja tulot ja kokoonpanot melko tarkkaan. Tieto luo tiettyä turvaa.
Edelleen sanon että tämä on täysin uusi tilanne jota ei voi verrata mihinkään aikaisempaan kokemukseen. Saa nähdä mitä tästäkin seuraa kun peurakanta hupenee ja sudet vaan lisääntyvät vailla mitään ihmisen taholta tulevaa uhkaa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   2.3.25 19:56:50

On vähän liian kesyjä susia nurkissa niin käyn koiran kans vaan valosalla mettälenkillä, hämärässä lyhyttäkin lyhyemmän lenkin tiellä ja kyllä pelottaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.3.25 20:00:01

Koirien kanssa liikkuessa metsässä käärmeet ja maa-ampiaiset herättää jonkinlaista huolta (pelko on ehkä vähän vahva sana), mutta sudet ei. Luotan todennäköisyyksiin.

Päivämäärä:   2.3.25 22:43:21

Ihmisiä kannattaa pelätä, ei susia. Mieluummin kuljen pimeässä metsässä kuin kaupungissa. Metsässä on turvallisempaa.

Lähettäjä: AnticiS 
Päivämäärä:   2.3.25 23:04:57

En uskallakaan, pöllöjä metsästäjiä on metsät täynnä.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   2.3.25 23:08:37

Susirikkaalla seudulla eletään, mutta ei ole sudet pelottaneet. Vielä. Jotkut metsästäjät näkevät paljon vaivaa, jotta sudet "kesyyntyvät".

Kyyt on suuri uhka koirille. Käärmeitä kun ei edes piha-aidat estä. Keväästä syksyyn kyitä näkee viikoittain. "Parhaimmillaan" on lenkkitiellä ollut 4 kyytä 500 metrin matkalla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.3.25 23:38:24

"Mahtaa olla hankalaa elämää noin pelokkaan elämä. Jokaiselle koiranulkoilutukselle pitää ottaa ase mukaan, ettei susi vaan hyökkää."

Ei nyt jokaiselle ulkoilutukselle sentään mutta metsään kyllä. Ei se susia varten pelkästään mukana ole. Metsästysaikana ihan metsästysaseet mukana, muulloin mm supeja varten. Kyllä siinä yksi susikin menee jos päälle koittaa. Höhläähän se olisi vierestä katsella kun susi syö omaa koiraa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.3.25 23:43:55

"Mahtaa olla hankalaa elämää noin pelokkaan elämä."

Samaa mantraa ovat cityvihreät toitottaneet toistakymmentä vuotta .
Nyt on Tukholmassa, Lontoossa, Berliinissä, Pariisissa sotilaat kadulla pelkäämässä, mutta cityvihreä ei anna pelolle valtaa.
Oli syynä sitten maahanmuutto tai susi.
Ei saa antaa pelolle valtaa.

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   3.3.25 10:24:17

Mä en pelkää mitään metsässä. Kaupungissa kyllä...

Näin keski-ikäisenä naisena liikun luonnossa yksin. Vaellan Lapissa ja viikonloppuisin retkeilen muualla. Yövyn riippumatossa. Metsässä on susia, karhuja, ahmoja...olen siellä heidän metsässään vain kyläilemässä. Tämän ikäisessä naisessa on sen verran sitkeetä lihaa, etteivät pedot ilmeisesti pidä mua houkuttelevana.

Viikko sitten olin eräässä saaressa laavulla yötä, aamulla meni susilauma jäällä ohi.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   3.3.25 11:17:28

Kolmen koiran kanssa käyn kuten aina olen tehnyt. Huutelen koiria tasaisin väliajoin jos ovat irti, ihan vaan ääntä pitääkseni. Koirat kyllä pysyvät lähelläni ilman huuteluakin.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   3.3.25 12:32:12

Mä asun Espoossa ja lenkkeilen jonkin verran Nuuksiossa sekä Veikkolan ja Kirkkonummen metsissä enkä ole pelännyt susia millään muotoa. Näillä alueilla liikkuu kumminkin aika paljon ihmisiä niin kyllä ne sudet väistää, eivät ne ehdoin tahdoin tule lähikontaktiin vaikka onkin koiria mukana. Koirat luonnollisesti kytkettyinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.