Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada paistetun kananmunan koostumus

Lähettäjä: paremmaksi? 
Päivämäärä:   1.3.25 20:13:41

Olen aina ollut tosi herkkä ruuan koostumukselle, ehkä lievä autismi vaikuttaa asiaan tai sitten ei, mutta on monia ruokia mitä en yksinkertaisesti saa nieltyä koostumuksen takia.

Yksi niistä on kananmuna - paistettuna tykkään mausta varsinkin jos seassa on kasviksia, kinkkua tai juustoa, mutta en kestä kumi/hyytelömäistä koostumusta... Miten pääsee tästä eroon? Mitä (terveellistä) voisi lisätä?

Re: Miten saada paistetun kananmunan koostumus

Lähettäjä: Babypinaatti 
Päivämäärä:   1.3.25 20:34:23

Pinaattia tuoreena. Paistat pannulla voissa kokoon ja lisäät munamassan. Mulla on aina vähän kermaa joukossa ja kinkkua.
Sitten syön sen kurkun ja tomaatin kanssa.
Ihan mahtavan hyvä koostumus kun ei paista liikaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.3.25 22:42:06

Mä sekoitan munan rakenteen hyvin rikki ja sitten paistan miedolla lämmöllä kannen alla. Tulee mielestäni kuohkea eikä ollenkaan kumimainen tai hyytelömäinen. Kannattaa ehkä kokeilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.3.25 22:50:37

Vatkaa muna kunnolla haarukalla ilmavaksi, ja lisää tippa vichyä tai kuplavettä, ja paista kannen alla.
Älä käännä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.3.25 23:00:19

Siis omeletti eikä paistettu muna? Jätä löysäksi.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   1.3.25 23:01:50

Kananmunaa ei pidä paistaa, se kuuluu hauduttaa. Muna rikotaan kuumaan pannuun, mutta heti sen jälkeen lämmöt minimille ja jätetään hyytymään hitaasti rauhassa. Liian kuuma lämpö tekee kumimaisen kalvon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.3.25 23:10:22

Hanki tuoreita munia, voi olla vaikeaa.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.3.25 23:14:22

Itse sekoitan haarukalla kanamunan rakenteen, jonka jälkeen lisään maitoa ruokalusikallisten tai pari (munan koon mukaan). Paistan munat voissa kevyesti molemmin puolin. Tulee todella kuohkeaa ja pehmeää; ei tule kalvoa, vaikka pinta ruskettuisi. Lapsen kaveri sanoi, ettei ole koskaan syönyt yhtä hyviä kananmunia. Lisäksi kannattaa kokeilla, minkä firman kanamunat maistuvat sinulle parhaiten. Itse suosin luomumunia, joissa on kellanoranssi keltuainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.