Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Julkisten raskauden, en saa olla töissä rauhassa

Lähettäjä: Hohhoi 
Päivämäärä:   1.3.25 11:16:04

Julkistin työpaikalla olevani raskaana. Viikkoja 15 ja mahaa ei voi enää peitellä. Moni otti asian iloisesti vastaan, mutta ikävä kyllä olen osalle vanhemmista naisista kuin yleistä riistaa. Kyselevät raskausvaivoista, yrittävät selitellä mahaa, jakelevat ruokaveuvoja, pelottelevag synnytyksestä ja siitä miten parisuhde-elämä kuihtuu lapsen saannin jälkeen, kommentoivat painonnousua, mahani muotoa ja kokoa, kritisoivat kävelylenkkejä ja myös sitä että olen väsyneempi. En saa edes taukotilassa tai lounastaulolla olla hetkeäkään rauhassa ilman, että joku kommentoi jostakin. Tätä harrastaa neljä yli 50-vuotiasta naista. Ovat muutenkin sellaisia työpaikan tyrannosauruksia, jotka eivät usko ketään tai mitään. Aika monta kuukautta pitäisi vielä jaksaa töissä, mitähän tästä tulee...

Re: Julkisten raskauden, en saa olla töissä rauhassa

Lähettäjä: Rx 
Päivämäärä:   1.3.25 11:17:57

Ihan reippaasti vaan sanot ettet halua töissä puhua raskaudesta ja vaihdat puheenaihetta. On ihan tervettä oppia vetämään omat rajansa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   1.3.25 11:20:29

Jos ei ystävällinen puhe mene perille niin sitten saa sanoa rumasti ja samalla mitalla. Varottaisin esihenkilöä ensin että alan vittuileen kun rivät vaikene. Kommentoi heidän painoa ja mahaa jne.

Itse en osin tuosta syystä kertonut kuin joskus 24 viikolla. Oli ensimmäinen niin ei onneksi mahakaan paljastanut mitään ja pystyin urheilemaan.

Lähettäjä: Öliö 
Päivämäärä:   1.3.25 11:32:59

Olen pahoillani :(. Raskaana olevat naiset ja pienten äidit ovat yleistä riistää, jota on kiva jahdata sotahuutojen kera.

Minä julkaisin ensimmäisen raskauden muistaakseni myös viikolla 24-25. Silloin oli talvi niin se vähäinen mahan kasvu oli helppoa peittää toppiksilla. Voi jee sitä huudon määrää, mikä siitä alkoi. Oli ihan ok, että skippasin joulupöydässä graavilohen, kun kukaan ei tiennyt minun olevan raskaana. Sen jälkeen se ei ollutkaan ok. Aivan kaikkea tekemistäni vahdittiin ja minua nimiteltiin hysteerikoksi. Porkkanatkin olisi pitänyt ruveta syömään multineen etten olisi toisten naisten mielestä hysteerikko. Kerran piruilin anopilleni niin pahasti takaisin, että rupesi itkemään, mutta silti jatkoi kyykyttämistäni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.