Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Reppureissaajat - pyykinpesu, hikoilu

Lähettäjä: Reissari 
Päivämäärä:   1.3.25 10:53:26

Miten te muut reppureissaajat ootte ratkaisseet pyykkiasioita?

Tähän asti mukaan on riittänyt pikkuinen purkki pesuainetta ja oon kevyesti pessyt paitoja ja alushousuja. Nyt keski-ikä on iskenyt ja hikoilu on ihan älytöntä! Kotona pesen koneessa, miel 60°, pesuainetta ja reippaasti pyykkietikkaa. Kesällä edessä parin viikon junailu Euroopassa ja nyt mietityttää miten saan reissussa paidat puhtaaksi.

Re: Reppureissaajat - pyykinpesu, hikoilu

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.3.25 10:55:58

Ota useampi paita ja vie kerralla itsepalvelupesulaan.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   1.3.25 10:56:00

Aika monissa hostelleissa ja toisaalta ihan pitkin kaupunkeja on itsepalvelupesuloita, joissa voi pestä koneella.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   1.3.25 11:41:47

Itsepalvelupesulassa olen pessyt, todella käteviä. Monesta niistä saa ostaa pesuaineenkin samalla, joskin hajusteita näissä pesuaineissa on yleensä runsaasti.

Itse olen pyrkinyt pakkaamaan tuollaisille reissuille mukaan vain sellaista vaatetta, jotka voi pestä samassa koneellisessa - ja siis jotka ylipäätään kestävät hyvin konepesua ja rumpukuivausta. Helpottaa pyykkihuoltoa huomattavasti. Kaarituellisia rintaliivejä olen pessyt käsin hotellilla, mutta esim. urheiluliivit menevät pesupussissa hyvin muun pyykin joukossa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.3.25 11:43:11

Euroopassakin myydään sekä pyykkiaineita että t-paitoja.

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   1.3.25 12:36:07

Euroopassakin on kesällä lämmin niin ohuehkot paidat kuivaa yössä. Pesen aina pikkarit kun käyn suihkussa, yleensä joka ilta siis. Jos ei vettä ole tarjolla joka ilta ni pistän pöksyt pussiin muhimaan ja pesen vaikka 3 päivön päästä. Dödö on kiva kaveri, vaikka hikoilisikin. Pari viikkoa menee niin noosaan.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   1.3.25 13:16:24

Merinovillaisia tpaitoja ja toppeja. 100% silkkiä olevia pitkähihaisia, jotka voi huljauttaa illalla ja ovat aamulla kuivia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.3.25 13:38:37

juu ja bambua.
alusvaatteita myöten hyvät materiaalit niin helppo pestä vaikka joka ilta ja on varmasti aamulla kuivia.
hyvän materiaalin vetää kosteanakin päälle jos pakko.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.