Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ole laiska enkä saamaton, mutta olen.

Lähettäjä: Minä pieni 
Päivämäärä:   28.2.25 12:51:54

Minä olen se, joka jättää nostamatta hiuspompulan, kun se tippuu lipaston taakse tai joskus vaikka lattialle.
Minä olen se, joka voi katsella ulkoa kantautuneita havusia ja hiekkaa eteisessä, ärsyyntyä siitä ettäniitä siinä on, mutta imuroida ne vasta päivien kuluttua.
Minä olen se, joka innostuu tuhansista leivontaohjeista, eikä toteuta niistä ensimmäistäkään, paitsi ani harvoin.
Minä olen se, joka innostuu uudesta harrastuksesta tai ideasta, tuntien vain kuinka se sammuu hetken kuluttua
Minä olen se, joka keskeytti imuroinnin tullakseen kirjoittamaan tämän.

En haluaisi olla laiska ja saamaton enkä sitä tarkoituksella ole.
Haluaisin olla ja jaksaa tehdä asioita ja varsinkin pitkäjänteisesti.
Haluaisin osata sitä ja tätä mutta tuntuu etten oikein mitään.

Minä olen se, jonka kaapit on aina hyrrskyn myrskyn sekaisin. Ja se taas kuormittaa ajatuksiani ja tuntuu ettei mikään ole selkeää.
Välillä tsemppaan ja siivoan kaapit järjestykseen, huomatakseni vain, että ne ovat taas pian epäjärjestyksessä.

En usko että minulla on ADHD, mutta välillä tuntuu että jokin minulla on ja pidättelee.
En muista olenko ollut aina tällainen? En ehkä näin pahasti ainakaan.

Re: En ole laiska enkä saamaton, mutta olen.

Päivämäärä:   28.2.25 12:52:46

Mutta työssäni olen hyvä. Siinä olen aina ollut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.25 12:56:06

Tervetuloa kerhoon.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   28.2.25 12:57:11

Toi teksti vois olla ihan mun näppäimistöltä.
Lisäisin siihen vielä sen että jos en näe jotain asiaa x en myöskään muista tehdä sitä. Saatan aamulla sanoa että vaihdan tänään lakanat mutta muistan sen vasta illalla kun menen nukkumaan ja näen ne lakanat.
Ajattelen ruokaa tehdessä että siivoan keittiön kaapit ja muistan sen vasta kun seuraavan kerran menen tekemään ruokaa ja näen ne kaaoksessa olevat kaapit.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   28.2.25 13:03:26

Sehän on hyvä, että ajatus liikkuu. Ja myös hyvä, ettei tuhlaa aikaa mihinkään leipomiseen, kun sitten tulisi vain mässäiltyä. Kodin jatkuva kiillottaminen on myös turhaa.

Omalla toimialallani pitää tietää vähän kaikesta ja innostua tarpeen tullen vaikka mistä ja kenestä.

Jos aloittajasta tuntuu, ettei mistään tule valmista, sitten pitää vain jonkin aikaa oikein keskittyä siihen, että tekee asioita loppuun. Se ei vaadi ylimaallista mielenhallintaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.2.25 13:10:31

Mä olen ihan samanlainen, 40v, puhelinaddikti. En usko että minullakaan on tarkkaavaisuushäiriötä, mutta ajatus katkeilee enkä oikein saa aikaiseksi ennenkuin on pakko. Esimerkiksi hiekkaa eteisessä, imuroin sitten kun sitä hiekkaa on enemmän ja se todella ärsyttää. Muutenhan joutuisin imuroimaan useammin.

Minulla on auttanut kovasti pienten listojen teko. Kirjoitan siis viikon mittaan asioita lapulle, mitkä päätän tehdä viikonloppuna. Saatan toki ryhtyä toimeen jo aikaisemminkin. Tuntuu kivalta viivata asioita listalta yli.

Ja kun se on kirjoitettu ylös, sen voi tavallaan päästään unohtaa eikä se vie tilaa sieltä "pitäis muistaa tehdä"-osastosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.25 13:11:28

Toivottavasti ette kuormita elämässänne sitten ihmisiä, jotka eivät halua elää kaaoksessa ja p**kassa ja kaada vastuuta toisten niskaan olettaen täyttä ymmärrystä persoonaanne kohtaan ja tietenkin ilman kritiikkiä.

Yritin asua kerran laiskan ja saamattoman kanssa ja ero tuli suht sukkelaan..Ja ylläri ylläri, tyyppi on ihan varma nykyään siitä, että on ADHD ja käyttää sitä keppihevosena.
Hukkukoon schaibaansa ja hortoilkoon miten tykkää.

Päivämäärä:   28.2.25 13:16:49

Ihan samanlainen olen. Siivoaminen olisi (on) tappavan tylsää. Netissä loputtomiin mielenkiintoista, kymmeniäkin sivuja yhtä aikaa päällä läppärilla ja telkkarista se omasta mielestä mielenkiintosin ohjelma päällä. Yksinollessa tarvitsen sen mölinän ja ne ihmiset ruudussa, vaikka ei olisi mitään mielenkiintoistakaan........ ja en ilkeä kertoa, mihin se on pahimmillaan johtanut,,,, koska minähän olen perusluoteeltani perfektionisti.

Päivämäärä:   28.2.25 13:25:56

.. ja tietty tsiljoona asiaa rullaa päässä, etten tiedä, mihin olen menossa, mistä tulossa ja miksi ja mitä ne muut asiat olivat, mitä piti tehdä, mikä unohtui matkalla tekemään joku juttu, kun mennessä tuli joku muu, tuo täytyy tehdä juttu vastaan..

Päivämäärä:   28.2.25 13:27:10

.. mutta nythän on kahvitauko eikä mitään pakko tehdä stressiä

Päivämäärä:   28.2.25 14:13:43

"Lisäisin siihen vielä sen että jos en näe jotain asiaa x en myöskään muista tehdä sitä. Saatan aamulla sanoa että vaihdan tänään lakanat mutta muistan sen vasta illalla kun menen nukkumaan ja näen ne lakanat."
Sama täällä ja se toistuu usein :D

Päivämäärä:   28.2.25 14:14:29

"Minulla on auttanut kovasti pienten listojen teko."
Nyt kun sanot niin minäkin tein sitä jonkin aikaa .. kunnes se jäi. :)

Päivämäärä:   28.2.25 14:16:55

"Toivottavasti ette kuormita elämässänne sitten ihmisiä, jotka eivät halua elää kaaoksessa ja p**kassa ja kaada vastuuta toisten niskaan olettaen"

En todellakaan.
Ja siis mulla on 3 pitkää avosuhdetta elämässäni eikä se ole ollut tällaista.
Homma on nyt jotenkin pahentunut.
Tai en edes muista onko se sitten ollut aikaisemminkin tällaista, tuskin koska en ole koskaan riidellyt esim
Kotitöistä eikä todellakaan ole johtunut siitä että mies olisi tehnyt kaiken.

Päivämäärä:   28.2.25 14:17:21

Avosuhdetta eli avioliittoa :D

Päivämäärä:   28.2.25 14:17:40

Ei avio vaan avo, apua :D

Päivämäärä:   28.2.25 15:07:50

Ihanaa kun on muitakin samanlaisia kuin minä.

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   28.2.25 15:50:09

Lopetin juuri suhteen tuollaiseen. Se oli yhtä @!#$ä. Odottelua, jahkailua, epävarmuutta, syytöksiä ja säntäilyä just nyt kun ei voi tietää 5min eteen päin. Sittenbkun silmään osuu joku ja juttu välähtää aivoihin asti....nii joko nyt pannaan?

Päivämäärä:   28.2.25 17:11:21

Tulikohan nti:nvastaus oikeaan aiheeseen? :)

Päivämäärä:   28.2.25 17:45:52

Uskon, että osui. Nti varmaankin seurusteli jonkun ADHD:n kanssa, ja uskon myös, että koko tämän ketjun kerholla todellakin on ADHD.

Päivämäärä:   28.2.25 18:06:50

Ei tuosta hänen vastauksesta kyllä omaan parisuhteeseen löydy vastaavaa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.