Lähettäjä: Aloittaja
Päivämäärä: 26.2.25 11:21:03
Tähän asti olen aina varannut itse kaikki matkat (laivat, lennot, hotellit) ja ohjeen mukaan maksanut ne luottokortilla, koska jos joku näistä menee konkurssiin, luottokortilla maksaneen pitäisi saada rahansa takaisin luottokorttiyhtiöltä. Näin sanotaan, mutta en ole, onneksi, joutunut koskaan kokeilemaan, saako rahansa todella takaisin.
Nyt olisi edessä ensimmäinen matkatoimiston järjestämä matka. Matkatoimisto hankkii lentoliput ja hotellin ja minä maksan kaiken matkatoimistolle.
Kun kaikki yksityiskohdat oli sovittu matkatoimiston kanssa, kysyin milloin voisin tulla heisän kivijalkatoimistoonsa (sijaitsee naapurikaupungissa) maksamaan matkan kortilla. Matkatoimiston mukaan matkaa ei voi maksaa kortilla vaan ainoastaan laskulla, joka tulee sähköpostiin.
Minkälainen vastuu matkatoimistolla on, jos heidän valitsemansa lentoyhtiö tai hotelli menee konkurssiin? Saako matkan laskulla maksanut matkustaja rahansa takaisin, kuten luottokortilla maksettaessa saisi?
Onko yleistä, ettei matkatoimisto hyväksy korttimaksua vaan pitää maksaa laskulla?
|