Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vauva ei kiinnittynyt

Lähettäjä: (?) 
Päivämäärä:   26.2.25 10:43:06

Onko tämä ihan normaalia rv 40+5 ja vauva on niin ylhäällä että en pysty juuri syömään iman että tuntuu että räjähdän kahtia. Pylly on siis aivan kylkiluissa kiinni, supistuksen aikana (minulla ollut supistelua koko raskauden lukemattomia kertoja päivässä) tuntuu että kylkiluut katkeaa.

Tästä huolimatta vauva on ollut pää alaspäin jo pitkään, ja liikkeet (on tosi kova ja vahva liikkumaan) on tuntuneet myös ihan tuolla alhaalla rakossa pitkään, mutta mahtuu siellä nyrkkineen heilumaan ja pyörimään ympyrää (todella kivuliasta), eli kiinnittynyt ei ole.

Vatsa on kummallisen muotoinen, tosiaan peppu pönöttää tuossa ylhäällä ja alaspäin vatsa litistyy.

Onko tämä ihan normaalia?

Re: Vauva ei kiinnittynyt

Päivämäärä:   26.2.25 10:44:05

(Niin siis ylhäällä kylkikaaressa, siinä korkeimmassa kohdassa, heti rintojen alla)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.2.25 10:46:07

Oletko kysynyt neuvolasta?

Päivämäärä:   26.2.25 10:47:41

Viime neuvolasta nyt jo pari viikkoa, en sillon osannut asiaa vielä kummastella eikä tuo sanonut mitään (muuta kun että pää alaspäin on, kuten tosiaan jo pitkään).

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.2.25 10:49:08

Soita, hyvä ihminen. Siellä on ammattilaisia, toisin kuin täällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.2.25 10:51:16

Onko ensimmäinen raskaus? Varsinkin uudelleensynnyttäjällä vauva saattaa kiinnittyä vasta synnytyksen aikana.

Päivämäärä:   26.2.25 10:58:29

Pitää ehkä soittaa. Neuvola ollut niin turhuuksien turhuus että ei ihan ensimmäisenä ole mielessä soittaa sinne. Siellä ne arpoo ihan siinä missä minäkin ja käskee soittaa/mennä sairaalaan jos tuntuu siltä.

Päivämäärä:   26.2.25 11:00:16

Ei ole ensimmäinen, mutta ensimmäisestä 11v, joten kai fysiologisesti jokseenkin ensisynnyttäjäksi minut jo lasketaan.

Esikoinen oli syntynyt jo tässä kohtaa (39+1)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.2.25 11:00:38

Normaalia, ei mullakaa ollut.

Päivämäärä:   26.2.25 11:02:31

Soita suoraan synnärille. Niin täälläkin kaikki tekee kun on lopussa vaikeaa. Tai ainakin äitipolille.

Päivämäärä:   26.2.25 11:03:53

En enää muista miten tuon ensimmäisen kohdalla oli laskeutumisen suhteen, tai osasinko sellaista edes miettiä. Tämä raskaus ollut täynnä vaivoja ja kipuja, kun ensimmäisessä ei mitään.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   26.2.25 11:07:40

Omani laskeutui kunnolla vasta synnytyksen aikana.

Päivämäärä:   26.2.25 11:07:45

Niin varmaan voisi soittaa. Muutenkin tosiaan on paljon kipuja ja vaivoja (vauva tutkittu kuitenkin 2vk sitten ja kaikki hyvin), mutta en varsinaisesti toivo käynnistystäkään, ensimmäinen käynnistettiin (lapsivesien tihkumisen vuoksi), synnytys kesti ensimmäisen käynnistyspillerin saamisen jälkeen 2h, supistukset olivat todella rajuja enkä saanut kivunlievitystä. Mielelläni siis toivoisin lähtevän luonnollisesti tällä kertaa, mutta mietin vaikuttaako tämä nyt jotenkin huonolta, ja pitääkö ottaa jotakin huomioon kun vauva on noin ylhäällä? Tai onko merkki jostain ongelmista ettei pääse alemmas (tämäkin tulee mieleen siis lähinnä yhdessä vatsakipujen kanssa, joita minulla ollut kovasti)

Päivämäärä:   26.2.25 11:08:59

Joten siis hieman pelkään, että jos menen sinne valittamaan, alkavat käynnistämiseen. Muuten tietysti toivoisin jo syntyvän mutta tuota käynnistystä kammoan.

Lähettäjä: () 
Päivämäärä:   26.2.25 11:46:04

Ei täällä vatvominen auta mitään, eikä pelkääminen. Olet nyt vastuussa myös vauvan hyvinvoinnista, joten soita ennemmin turhaan kuin liian myöhään.

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   26.2.25 12:45:51

No et ole ensisynnyttäjä,vaikka 11v edellisestä. Eli tila on täysin normaali. Se muksu voi heittää vielä ennen maailmaan saapumista voltin siel kyydissä. Terkuin 2 lasta.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   26.2.25 13:04:18

Ootko varma ettei ole perätilassa? Mulla perätilavauva tuntui tosi inhottavalta, kun pää painoi vatsalaukkua ja kylkiluita. Istuminen esim. autossa oli ihan tuskaa, oli pakko laittaa takakenoon istuntuinta. Liikkeet tuntui paljon nimenomaan alhaalla kun pääsi potkimaan siihen suuntaan. Ja neuvolassa joka kerta sanoivat että rt on. Mä epäilin itse asiaa, mutta koska oli esikoinen kyseessä, niin ajattelin, että kai ne tietää. Viimeisessä lääkäriin ultrassa vasta selvisi. Toki sullahan se on jo ollut.

Päivämäärä:   26.2.25 13:09:30

Mulla on kaksi synnytystä takana toinen käynnistetty ja toinen luonnollisesti käynnistynyt. Molemmissa rajut supistukset ja nopea synnytys, että ei se käynnistys välttämättä vaikuta synnytyksen kulkuun.

Päivämäärä:   26.2.25 13:10:48

Olen mä suhteellisen varma. Kuulostaa kyllä samalta nuo tuntemukset mutta tätä on tosiaan ultrattu useasti eri syistä ja viimeksi kaksi viikkoa sitten, pää ollut jo pari kuukautta alaspäin ultrassa. Jalat myös ihan tuntee tuossa kylkiluissa ja kyljissä. Voimaa vaan tuntuu olevan käsissä siinä missä jaloissakin ja pään sijaan vatsalaukkua painaa peppu

Päivämäärä:   26.2.25 13:12:53

Piste: joo näin varmasti voi olla, enkä tiedä johtuiko siitä pilleristä, mutta olen vaan lukenut tuosta kyseisestä lääkkeestä vastaavia kokemuksia paljon.

Päivämäärä:   26.2.25 14:02:56

Mulla laskeutunut vasta synnytyksen aikana. Toisella kerralla syntyi varmaan tunti laskeutumisen jälkeen. Että ihan normaalia, ettei ole kiinnittynyt. Jospa hän siellä nyt valmistautuu syntymään ja sillä vähän erilaiset liikkeet.

Lähettäjä: 5lasta 
Päivämäärä:   26.2.25 14:05:23

Meniain kyllä äitipolille, että tarkistavat tilanteen. Onko kaikki hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.