Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 26.2.25 08:51:22
Taustana, että olen siisti ja siivoan oikeastaan päivittäin (pakko kun on kolme koiraa ja kissaa). Puoliso taas on aika sotkuinen ja ei juuri siivoa. Oman "mielenterveyden" vuoksi olen yrittänyt nyt hieman vähentää hänen sotkujensa siivoamista ja muutenkin vähentää siivoamista, pidän kämpän vain perussiistinä kun se oli ennen aina todella siisti. Mutta aikuisen ihmisen jatkuva sotkujen siivoaminen alkaa jossain vaiheessa kiristellä.
Olin vähän aikaa sitten reilun viikon ajan reissussa ja kun tulin kotiin, huomasin heti ovelta, että kämppä haisi ihan koiralle! Olen kuvitellut, että meillä ei haise koiralle/kissalle, koska siivoan usein.
Nyt alkoi epäilyttää että tottuuko hajuaistini vain hajuun kun olen tavallisesti kotona? Vai eikö puoliso ole reiluun viikkoon siivonnut yhtään ja tehnyt vain jonkun pikapaniikkisiivouksen juuri ennen kuin olen tullut kotiin, ettei paikka näytä kaatopaikalta.
Normaalisti siis päivittäin imuroin, pyyhin pinnat, tuuletan koiranpedit ja kodin tekstiilit. Kerran viikossa laitan ruokasoodaa matoille, sänkyyn, sohvaan, nojatuoleille jne raikastamaan ja imuroin puolisen tunnin päästä pois.
Ymmärrän, ettei kukaan voi tämän perusteella varmasti sanoa mitään, mutta mitä luulette?
Olen keväällä menossa vielä toiseksi viikoksi työmatkalle, mutta sekään ei auta, koska puoliso ei varmasti siivoa lomani aikana vaikka pyytäisin.
Unelmoin omasta asunnosta, jossa olisi siistiä ja raikasta aina kun menisin sinne.
|