Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä hankitte kaninne heinät?

Lähettäjä: kani 
Päivämäärä:   25.2.25 21:13:58

Te joilla on kaneja ja ette voi hyödyntää tallilla olevaa heinää, niin mistä hankitte heinät kaneillenne? Ja mitä pellettiä syötätte?

Re: Mistä hankitte kaninne heinät?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.2.25 21:18:59

Ruokakaupasta. Toisinaan tuon tallilta. Kilohinta kovs verrattuna mitä hevosen heinä maksaa

Lähettäjä: kani 
Päivämäärä:   25.2.25 21:21:12

??, eikö ruokakaupan heinä köy melko kalliiksi? Ainakin ite oon nähny ruokakaupoissa vaan jotain kilon pusseja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.2.25 21:21:58

Silloin kun oli pupuja niin Puuilosta ja eläinkaupasta. Perus ruokamarketin heinä oli liian usein homeessa tai muuten vaan niin höttöistä ettei se ainakaan hampaille hyvä ollut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.25 21:26:56

Hankkijalta tilaan 3 paalia kerrallaan. Prohay kaninheinä. On toimistusmaksuineenkin tasan 50% halvempaa kuin marketin osku-heinä mitä ennen syötiin ja hyvälaatuista. Ainoa haitta on että sormet kärsii kun paalissa heinät niin tiukassa.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   25.2.25 21:41:01

Hankkijan pro heinää ( puran terassille klapisäkkiin) ja Peten koiratarvikkeesta (tulee ilman postikuluja) kotimaista luonnonheinää. Kanit tykkää kun on eri tyyppisiä heiniä tarjolla.
Lisäksi oli pikkupaaliheinää hevostallilta, mutta se pölisi ja välillä haisi homerlta vaikkei hometta näkynytkään.
Itse olen kuivannut apilaa ja voikukanlehtä joita sekoitan hieman heinän sekaan.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   25.2.25 21:50:20

Kaneja +/-10kpl ja poikaset päälle, kuivaheinää menee sellainen 350/400kg kaudessa.
Suoraan viljelijältä haen peräkärryllisen kerrallaan varastoon, säilyttävät minulle tilatut (ja maksetut) paalit jolloin kotona vain käyttövara.
Varmistan saatavuuden ja tilaan tarpeen mukaan aina huhti/toukokuussa ennakkoon, pienihän tuo määrä viljelijälle on. Kun maksaa kaikki paalit kerralla, ei ole ollut ongelmaa saatavuuden kanssa :)

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   25.2.25 23:25:02

Itse hän pikkupaaleja lähi tuottajalta, löytyi ihan sattumalta.
Pienille kaneille saa kätevästi Puuilo/petenkoiratarvike (voi tilata Peteltä kotiin)
Meillä kanit syö lehmien pellettiä Primo 2.
Ennen söi kanin ykkösherkkua mutta saatavuus katosi, niin tuli vaihdettua tuohon.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   25.2.25 23:39:05

Ostan heinäntuottajalta suoraan, menee kolme-neljä pyöröä kuivaheinää vuodessa joten ei ole järkeä ostaa yhtään pienempiä pakkauksia.

Pellettinä Primo hieho kasvaville ja Primo kasvatus 2 joutilaille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.