Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko suihkun latläm vie sähköä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.25 16:35:56

Tarvitsisin arvion, paljonko suihkussa oleva lattialämmitys tekisi lisää sähkölaskuun. Asunto on muuten kaukolämmössä, mutta suihkussa erikseen sähköllä. Suihkuhuoneen koko 2,8 m x 1,6 m. En ole varma onko saunassakin kun siellä on patteri, sen koko on noin 1,5 m x 1,5 m. Lähinnä haen toteutuneita sähkönkulutuslukemia, jos on vastaava ollut. Jos on merkitystä, tämä on laitettu joskus ysärillä, ja on toisessa kerroksessa.

Kaikki muu sähkönkäyttö on tavanomaista kodinkoneiden kuluttamaa: pyykkikone, tiskikone, jääkaappi, pieni arkkupakastin, televisio, valaistus, ruuanlaitto, näistä ei ole aiemmin yli 30e laskuja tullut. Omakotitalossa asuessa suihkun lattialämmitys vei valtavia määriä sähköä, mutta en tiedä oliko siellä jokin vika siinä.

Re: Paljonko suihkun latläm vie sähköä?

Lähettäjä: Texx 
Päivämäärä:   25.2.25 16:39:31

Ja puolen vuoden päästä 5 euron säästö tehnyt 5000 kosteusvaurion.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   25.2.25 16:48:11

Meillä on saunassa ja pesuhuoneessa lattialämmitys ja edellinen sähkölasku oli 20e kalliimpi. On siellä patteritki eikä lämmitys ole täysillä niin riittää lämpö ihan hyvin. Yleensä sähkölasku ollu 50e, nyt siis 72e.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.25 17:08:53

17euroa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.25 17:09:23

2-300

Päivämäärä:   25.2.25 17:47:14

Meillä on vajaa 90 neliöinen rivari kaukolämmössä, mutta lattialämmitys löytyy keittiöstä, eteisestä, wc:stä sekä kylppäristä. Pidetään pienellä käytännössä kiinni kaikkialla muualla paitsi kylppärissä.

Sähköä menee yhteensä noin 200kwh/kk.

Päivämäärä:   25.2.25 17:50:25

”Sähköä menee yhteensä noin 200kwh/kk.”

Tai itse asiassa tarkempi tutkiskelu sanoo, että viime vuonna meillä kului keskimäärin 173khw/kk. Kesäkuukausina luonnollisesti vähemmän.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.2.25 18:53:45

Mun kylppärissä on 3,6m2 ja äkkipäätä voin sen verran kertoa, että jos lattia tuntuu jalan alla lämpimältä, saappaat ja villasukat kuivuu nopeasti ja kissa viihtyy siellä nukkumassa oikosenaan, sähköä taitaa mennä peräti 80kWh/kk enemmän verrattuna siihen että siellä on vaan kivan lämmintä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.2.25 18:55:12

Miten on mahdollista että olen 40 vuotta asunut vanhoissa omakotitaloissa ilman ensimmäistäkään kosteusvaurioo vaikkei oo koskaan ollu lattialämmitystä missään huoneessa, ainoastaan puulämmitys? Mutta netin mukaan kosteusvaurio tulee sillä sekunnilla kun lattialämmityksen laittaa pois päältä, pienentää tehoa tai ei asenna ollenkaan, ei ymmärrä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.25 19:04:53

Mä en muista että mulla olis lattialämmitys edellisessä kämpässä mitenkään merkittävästi nostanut sähkön hintaa. En siis huomannut mitään eroa. Toki kylppäri oli käytännössä postimerkin kokoinen.

Käytin kyllä lattialämmitystä niin, että laitoin sen päälle suihkun jälkeen, mutta kytkin sitten pois, kun kylppäri oli kokonaan kuiva. Ja kesällä en sitä juuri käyttänyt.

Vähän ihmetyttää nuo kosteusvauriojutut. Onko kaikissa asunnoissa, joissa ei ole lattialämmitystä, kosteusvaurioita? :D Koska kaikissa kylppäreissähän tuota ei todellakaan ole, ei ole minullakaan nykyisessä kämpässä.

Lähettäjä: Minttumeloni 
Päivämäärä:   25.2.25 20:42:49

Meillä on isohko kylpyhuone, neliömäärältään noin 7 m2. Jos lattialämmitys pidetään päällä 24/7 niin että lattia ei tunnu kylmältä jalan alla, niin sähköä menee noin 6-7 kWh päivässä.

Päivämäärä:   25.2.25 21:48:33

Mulle tehtiin kylppäriremontti kerrostaloon niin lämmitystä ei vaadittu ja urakoitsijakin oli sitä mieltä että ei mitään kosteusvahinkoa estä. Ei laitettuja 15v meni ja muutin pois.

Lähettäjä: Lapa 
Päivämäärä:   25.2.25 22:16:52

Jos tohon laittaa Devi lämpökaapelimaton 4m2 joka siihen juuri mahtuu niin teho on 600W siitä sitten laskemaan jos/kun sähkön kWh hinta on tiedossa

Lähettäjä: Lapa 
Päivämäärä:   25.2.25 22:20:45

Ja kun siinä on termostaatti niin se {lattialämmitys) ei tietenkään ole päällä 24/7

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.