Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oliko äideillä ikävä vauvaa, kun se vietiin

Lähettäjä: ...vauvalaan? 
Päivämäärä:   25.2.25 13:41:48

Miltä se tuntui, kun vauva synnytyksen jälkeen vietiin eri osastolle ja tuotiin kellon mukaan imetettäväksi ja taas pois?

Re: Oliko äideillä ikävä vauvaa, kun se vietiin

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   25.2.25 13:50:43

Mun esikoinen syntyi 2008 ja vietiin salista suoraan teholle. Ite pääsin kotiin aiemmin ku vauva ja ekat pari päivää mun vointi oli normaali eikä haitannut että vauva on sairaalassa kunnes viidentenä päivänä yhtäkkiä nousi maito rintoihin ja muutuin äidiksi. Kauhea ikävä vauvaa ja saatin samana päivänä vauva kotiinkin. Pari päivää meni ihan vaan vauva sylissä ja vieressä. Kuopus vietiin kans heti teholle, näin vauvan 6 tunnin päästä kun itkien menin teholle vauvaa etsimään. Side vauvaan muodostu siis paljon aiemmin ku esikoisen kans.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.25 13:59:32

Ei ollut, oli mukava nukkua hyvin välillä. Seuraavan vauvan kanssa oli jo kauheaa kun vauvat oli vieressä, vaikka oma nukkui tyytyväisenä, kaksi muuta huoneessa olevaa karjui ja rääkyi vuorossa, olis tehnyt mieli kärrätä ne pois.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.2.25 14:09:21

No ei todellakaan kun pitää tietty levätäkin ja tietää että vauvalla siellä kaikki hyvin. Toisen äidin vauva oli yötä samassa huoneessa ja valvotti minuakin niin olin tosi väsynyt . Oman vauvan syöttämiset jaksaa mutta sitten kun saisi nukkua niin toinen valvottaa.

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   25.2.25 14:37:45

Minulla eri tilanne, eli vauva vietiin parin päivän ikäisenä teholle, ja olihan se hirveää. En tosin olisi antanut vauvaa edes synnytyssalissa kätilölle ja kätilö oli tilanteen tasalla ja antoi vauvan isälle ja pyysi isän sijaan hoitajan taluttamaan minua. Sitten kun vauva oli teholla, niin en nukkunut lainkaan vaikka yrittivät mitä. Teholla nukahtelin pätkiä nojatuolissa ja kun sain vauvan takaisin niin kyllä nukuin :D. Yksi hoitaja sanoi, että voi ottaa vauvan jotta saan levätä :D

Anopillani oli aivan päinvastainen kokemus. Hänestä oli ihanaa levätä muiden äitien kanssa ja häntä oikein pelotti lähteä vauvan kanssa sairaalasta ja hän on muutenkin hieman erilainen, esimerkiksi jyrkän imetysvastainen.

Päivämäärä:   25.2.25 14:50:22

Ei ollut. Vauva oli 9 pvä osastolla. Oli kiva nukkua kotona kunnolla synnytyksen jälkeen ja päiviksi sitten osastolle.

Päivämäärä:   25.2.25 14:50:25

Minun vauva vietiin leikkaussalista suoraan teholle. Nopeasti päätetty suunnitteltu sektio, virtauksissa häikkää eikä vauva voinut olla pidempään. Näin vauvan ekan kerran kun heräämöstä pääsin ja olin levännyt hetken. Eli noin 3 h päästä. En oikeastaan tuntenut ikävää. Lapsen isä oli syntymän hetkestä siinä, rautaiset ammattilaiset huolehti ja kaikki toiminta oli etukäteen kerrottu ja perusteltu. Olihan se ensi näkeminen koskettava hetki. Isänsä hiukset ja minun nenä. Kaunein asia maailmassa ja itse tehty.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.25 14:52:34

Monelle se vauva on kuitenkin vähän vieras, ennen kuin oikeat hormonit alkavat jyllätä. Joillakin siihen menee pari minuuttia, joillakin voi mennä vuosi.

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   25.2.25 14:55:41

Ja täytyy vielä lisätä että vaikka minulla lähti hormonit käyntiin välittömästi, niin en silti ole koskaan sen vauva-ajan jälkeen miten omistellut tai ripustautunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.