Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohdunpoisto

Lähettäjä: Sylvi 
Päivämäärä:   25.2.25 11:34:15

Itsellä mahdollisesti edessä ja kuulisin mielelläni kokemuksia sellaisilta joilta kohtupoistettu tai kohdunpoisto edessä.
Millä oireilla saitte poiston?
Paraniko elämänlaatunne?
Tuliko kompilaaktioita tms

Re: Kohdunpoisto

Lähettäjä: Lyyli 
Päivämäärä:   25.2.25 11:54:10

Tehty ja hyvin meni kaikki! Iso myooma aiheutti järkyttävät vuodot, joiden kanssa oli hankala pärjätä.
Nyt ei oo vuotanu moneen vuoteen mitään, ihanaa!

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   25.2.25 11:56:59

Anemia 40vuitta ja endometrioomat vei lopunkin liikuntakyvyn. Perheneuvolan kautta piti mennä, että ei muka lapsia kuulu....älytöntä.

Aivan uusi elämä. Niin leppoisaa ja onnellista. Ei kipuja, ei tarvi suunnitella vuotojen mukaan kaupassakäyntejä jne. Saikkua 3 viikkoa eikä edes kipulääkkeitä tarvinnut. Otin 2 päivää varulta ja tulehduksen ehkäisyyn. Viikon himmailin kotona ja kävelin hissukseen. Nyt 3 vuotta liikunnaniloa. Vielä ei laskeumia ainakaan, mutta vaihdevuodet taitaa pukata jo iänkin puolesta.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   25.2.25 12:32:24

Haaveilen kohdunpoistosta pahan endometrioosin vuoksi, olisi ihanaa jos ei tulisi vuotoja enää eikä välttämättä tarvitsisi käyttää hormoneja kuukautisten vuoksi.

Olen kuitenkin vielä alle 40 v. ja en tiedä miten vaikuttaisi vanhempana juurikin laskeumariskiin yms, nämä asiat mietityttävät...

Mutta ilmeisesti saa melko "helposti" jos juurikin ongelmia myoomien kanssa tai vastaavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.25 13:32:07

Eräältä tutulta poistettiin alle 50-vuotiaana kohdunlaskeuman vuoksi. Leikkaus meni hyvin, eikä tullut komplikaatioita.

Itse olen 43v ja epäilen mulla olevan myoomia. Pitäisi gynelle, mutta jostain syystä vain lykkään ajan varaamista. Edellisestä gynekäynnistä on kaksi vuotta, silloin otettiin papa ja tehtiin sellainen perustsekkaus.
Olen lapseton sinkku ja tiedän, että ikä alkaa tulemaan pikkuhiljaa vastaan lasten hankinnassa... silti surettaa ajatus, jos kohtu jouduttaisiin poistamaan myoomien takia. Ehkä nimenomaan siksi lykkään tutkimuksiin hakeutumista, vaikka se helpottaisikin elämää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.