Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisiä ei kiinnosta esittäytyä

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   24.2.25 23:52:14

Täällä parikymppinen nainen ihmettelee, mikseivät jotkut ihmiset esittele itseään, kun tapaavat uuden ihmisen? Ja viittaan nyt ihmisten tapaamiseen esimerkiksi juhlissa.
Tässä pari esimerkkitapausta:
Vierailin kaverini lapsuudenkodissa ja näin hänen isänsä ensimmäistä kertaa. Moikkasin tätä isää tarkoituksenani esittäytyä, mutta hän vain käveli ohi sanomatta mitään.
Pistäydyin miehen vanhempien kotona, ja heillä oli samaan aikaan miehen sukulaisia kylässä, joita en ollut aiemmin tavannut. Kukaan ei oma-aloitteisesti tervehtinyt tai erityisemmin noteerannut minua. Osan kanssa sanottiin käsipäivää, kun itse lähestyin, mutta osa sukulaisista ehti livahtaa paikalta sanomatta sanaakaan. Mies tai hänen vanhempansa eivät ilmeisesti myöskään kokeneet tarpeellisiksi esitellä minua heidän sukulaisilleen.
Itse ainakin oletan, että normaaleihin hyviin käytöstapoihin kuuluu vähintäänkin edes moikata uusia ihmisiä. Omassa suvussa on aina ollut itsestäänselvyys, että esittäydytään esim. sukulaisen uudelle kumppanille.

Re: Ihmisiä ei kiinnosta esittäytyä

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   25.2.25 01:32:08

Saman olen huomannut.

Aloitin uudessa työpaikassa -21 ja moni teki etätöitä, joten ”tavattiin” yleensä teamsin kautta. Kaikkien muiden kanssa tavattiin toimistolla livenä 2 ensimmäisen työssäolokuukauteni aikana, mutta kahden kanssa vain teamsissa. Toinen heistä jäi pitkälle saikulle melko pian aloittamiseni jälkeen ja toinen oli menossa leikkaukseen eikä saanut sairastua ennen sitä, joten ei uskaltanut tulla toimistolle. Leikkauksen jälkeen oli saikulla. Kun nähtiin ensimmäisen kerran livenä toimistolla, kumpikaan heistä ei tullut sanomaan mitään ”kiva tavata livenäkin” vaan alkoivat puhua heti kuin oltaisiin nähty jo monet kerrat aiemminkin.

Tuon kokemuksen jälkeen olen pitänyt huolen siitä, että aina kun tulee uusi työntekijä, käyn esittäytymässä myös livenä, vaikka oltaisiin teamsissa jo juteltu.

Viime kesänä meillä aloitti kaksi uutta työntekijää viikkoa ennen kuin jäin lomalle. Toisen heistä tapasin livenä ennen lomaani, toista en. Kun sitten lomani jälkeen osuttiin sen toisen (jota en ollut tavannut) kanssa yhtä aikaa työpaikalle, menin hänen luokseen ja sanoin ”hei, sä olet varmaan N.N. mä olen Juuh, ei olla taidettu vielä ehtiä nähdä livenä.” Sen sijaan, että hän olisi sanonut ”joo, olen N.N. kiva tavata”, hän tokaisikin vain ”ollaan me nähty” ja jatkoi töitään.

Olen varma, että emme olleet nähneet, koska olin painanut ennen lomaa mieleen, että pitää muistaa esittäytyä sille toisellekin uudelle. Vaikka olisimmekin tavanneet ennen, niin miksei voinut esitellä itseään uudelleen, koska minä olin jo esitellyt itseni.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.2.25 06:38:42

Se on vissiin se yksityiyyden suoja tai joku sellainen ja tietoturvaa ja muuta sellaista ettei kukaan vaan missään nimessä tiedä kuka kukin on ettei missään nimessä saada väärinkäytöksistä vastuuseen jos vaikka vähän katsoo pitempään niin ahdisteluahan se on ja jos joku kysyy joltain kuka toi on niin ei missään nimessä voi kertoa koska on joku ihmeellinen kielto ettei saa kertoa kun ei ole kirjallista lupaa antant et voi antaa numeron jota ei saa kuitenkaan antaa jos ei ole lupaa mihinkähän tämä maailma vielä joutuu.... syntyvyys ei ainakaan lisääny tällä menolla.

Lähettäjä: Vääk 
Päivämäärä:   25.2.25 07:00:12

Olen huomannut saman. Siksi olinkin positiivisesti yllättynyt, kun menin uuteen työhön ja perehdyttäjäni kierrätti minut joka työpisteellä esittäytymässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.