Lähettäjä: Juuh
Päivämäärä: 25.2.25 01:32:08
Saman olen huomannut.
Aloitin uudessa työpaikassa -21 ja moni teki etätöitä, joten ”tavattiin” yleensä teamsin kautta. Kaikkien muiden kanssa tavattiin toimistolla livenä 2 ensimmäisen työssäolokuukauteni aikana, mutta kahden kanssa vain teamsissa. Toinen heistä jäi pitkälle saikulle melko pian aloittamiseni jälkeen ja toinen oli menossa leikkaukseen eikä saanut sairastua ennen sitä, joten ei uskaltanut tulla toimistolle. Leikkauksen jälkeen oli saikulla. Kun nähtiin ensimmäisen kerran livenä toimistolla, kumpikaan heistä ei tullut sanomaan mitään ”kiva tavata livenäkin” vaan alkoivat puhua heti kuin oltaisiin nähty jo monet kerrat aiemminkin.
Tuon kokemuksen jälkeen olen pitänyt huolen siitä, että aina kun tulee uusi työntekijä, käyn esittäytymässä myös livenä, vaikka oltaisiin teamsissa jo juteltu.
Viime kesänä meillä aloitti kaksi uutta työntekijää viikkoa ennen kuin jäin lomalle. Toisen heistä tapasin livenä ennen lomaani, toista en. Kun sitten lomani jälkeen osuttiin sen toisen (jota en ollut tavannut) kanssa yhtä aikaa työpaikalle, menin hänen luokseen ja sanoin ”hei, sä olet varmaan N.N. mä olen Juuh, ei olla taidettu vielä ehtiä nähdä livenä.” Sen sijaan, että hän olisi sanonut ”joo, olen N.N. kiva tavata”, hän tokaisikin vain ”ollaan me nähty” ja jatkoi töitään.
Olen varma, että emme olleet nähneet, koska olin painanut ennen lomaa mieleen, että pitää muistaa esittäytyä sille toisellekin uudelle. Vaikka olisimmekin tavanneet ennen, niin miksei voinut esitellä itseään uudelleen, koska minä olin jo esitellyt itseni.
|