Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovulaatiota ei tapahdu? Liian pitkä kierto?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.2.25 23:32:15

Hmm... Jätin joulukuun lopulla e-pillerit pois (söin niitä vain 7 kk verran korjatakseni ferritiinitasoni, kuukautiseni ovat runsaat). Ekat menkat tuli normaalilla välillä, 34 vrk. Nyt olen sitten tässä helmikuussa tikuttanut ovulaatiota, mutta testi näyttää vaan negatiivista. Eli enkö ovuloi? Onko muilla kokemusta tällaisesta? Ilmeisesti pitkällä kierrolla näin voi tapahtua. Minulla on aina ollut vähän vaihteleva kiertoväli, laskin että viimeisimpien kuukautisten kierto on ollut keskimäärin 34. Välillä 36-38-34-27-30-28-34-38-39-35... Onkohan liian pitkä? Miten lähdetty hoitamaan vai ovuloitko välillä?

Re: Ovulaatiota ei tapahdu? Liian pitkä kierto?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.2.25 23:38:34

Kävin viime keväänä gynekologilla ja ultrattiin. Kaikki kuulemma normaalisti. Eli ei minulla ainakaan PCOS ole, olisihan se ultrassa ilmeisesti näkynyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.25 04:12:51

En osaa muuta sanoa, mutta PCOS voi olla ilman rakkuloitakin. Mulla ne välillä on, välillä ei.

Lähettäjä: ehdotus 
Päivämäärä:   25.2.25 07:05:00

Raskaana.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.25 10:37:57

Minusta kierto kuulostaa aika pitkältä, mutta jos kierto on kerran ollut ennen pillereitä samantyyppistä, niin tuskinpa siitä tarvitsee huolestua.
Mutta siis, ovulaatiota ei välttämättä tapahdu jokaisen kierron aikana, se on ihan luonnollista.

Lähettäjä: Hoh 
Päivämäärä:   25.2.25 12:04:55

Odota nyt hetki vielä. Satunnaiset ovulaation poisjäännit eivät tarkoita vielä mitään. Sitten jos 5-6kk peräkkäin jää pois, merkkaa se enemmän

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.