Lähettäjä: Pippi
Päivämäärä: 24.2.25 23:10:31
On olleet, vähän liiankin kanssa, että sitten kun kaveri kuolee, niin ollaan melkein itsaria tekemässä. Koirat ja hevonen tuli keskenään ihanasti juttuun, maastoiltiin aina yhdessä. Koirat ja kissa ja kanat ja ankat tuli keskenään juttuun. Koirat nukkui aina läjässä ja yöt ihmisten kanssa sängyssä.
Itse olen ihmetellyt joidenkin ystävieni elukoita, jotka lähinnä sietävät toisiaan, mutta koirat ei esim nuku yhdessä eivätkä ole niin riippuvaisia ihmisen läsnäolosta/läheisyydestä. Eivät ole kaikessa mukana hääräilemässä vaikka pihalla hommaillessa, vaan hommailevat omiaan.
Mulla on ollut aina vähän semmoinen mummoankkamainen huusholli, jossa eri eläinlajit keskenään ovat kovin kiintyneitä toisiinsa. Koirat on monesti pelastaneet kanat ketun tai haukan hyökkäyksiltä. Kesäisin kanat hengailivat aina koirien lähellä pihalla, heitin omat bodyguardit. Kun koirat söi hirvenluita pihalla, kanat nokkivat roippeita toisesta päästä luuta. Se oli aika ennenkuulumaton näky omastakin mielestä, sillä toinen koira ei olisi saanut tulla lähellekään toisen koiran luuta.
|