Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joko teillä kesätöitä hakevilla on työpaikka?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.2.25 20:37:41

Ahdistaa kun ei ole mitään kuulunut mistään paikasta. No alle kymmeneen paikkaan olen kyllä hakenut. Joka päivä toki selaan että josko olisi taas jotain ilmaantunut, johon voisi hakemuksen laittaa. Olen siis opiskelija ja ollut viimeksi lokakuussa töissä, että jotain olisi kiva saada...

Re: Joko teillä kesätöitä hakevilla on työpaikka?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.2.25 20:42:59

Sopimus allekirjoitettu. Kesken hakuajan pääsin haastatteluun ja saan aloittaa huhtikuussa.

Lähettäjä: Visentti 
Päivämäärä:   24.2.25 20:48:34

On. Viime viikolla laitoin hakemuksen ja tänään allekirjoitin sopimuksen

Lähettäjä: Vääk 
Päivämäärä:   24.2.25 20:57:00

Hakuaika loppuu 28.2. ja laitoin hakemuksen jo tammikuussa. Ei ole kuulunut mitään eli veikkaan, että on turha odotellakaan. Onneksi minulla on jo työpaikka, mutta tämän kesätyön myötä olisi ollut mahdollisuus päästä oppimaan ihan uusia asioita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.25 21:04:28

äiti ei ole löytänyt mulle mitään.

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   24.2.25 22:10:46

hain vain yhteen paikkaan ja pääsin sisään

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   24.2.25 22:51:28

En edes hakenut, mutta entisestä työpaikasta aneltiin että tulisin vetämään yhtä projektia huhtikuun alusta lokakuun loppuun. Pitkin hampain suostuin.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   24.2.25 23:44:32

Oman alan kesätöitä on tullut haettua, yhteen haastatteluun pääsin. Mulle kerrottiin että pari sataa hakijaa ollut ja vain muutamia haastattelivat, mua ei kuitenkaan valittu. Toiseen alan paikkaan haastattelu tulossa myös. Hirveästi ei ole odotuksia siitä että tulisin ainakaan oman alan hommiin pääsemään, eivät taida mielellään ottaa toisen vuoden opiskelijaa. Ehkä jotain kymmenen hakemusta laittanut tämän vuoden puolella paikkoihin, yhteen ei oman alan ja ajattelin nyt niitäkin alkaa katselemaan. Hieman ahdistaa kyllä, mutta taloudellisesti kyllä pärjään ja voinhan vaikka opiskella kesällä jos ei muuta...

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   25.2.25 06:36:13

Oman alan töistä on niin pitkä kesäloma, että käyn sen aikana tekemässä baarihommia. Ei tarvinnut hakea töitä, tutusta paikasta laittoivat viestiä ja saatiin soppariasiat hoidettua molempia ilahduttavasti.

Päivämäärä:   25.2.25 08:26:47

Täälläkin 2. vuoden opiskelija. Olen hakenut noin 15 oman alan kesätyöhön. Yhteen paikkaan menossa haastatteluun ja kahdesta muusta paikasta on tullut hylkäyskirjeet, joissa oli tieto, että hakijoita riitti kumpaankin paikkaan yli 300. Lopuista ei ole kuulunut mitään. Paras luultavasti alkaa laajentaa myös muihin kuin oman alan paikkoihin, tosin niihin on luultavasti vielä enemmän hakijoita... Vuokratyöfirman listoilla pystyy onneksi tekemään edes jotain hajanaisia vuoroja (ei omalta alalta) kesällä, jos ei mitään paikkaa saa, mutta hieman meinaa silti ahdistaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.2.25 08:51:06

Meillä 17v on hakenut muutamia paikkoja, ei ole päässyt haastatteluun asti.

Päivämäärä:   25.2.25 08:57:04

Tosin vähän täällä tuntuu porukka hakeneen. Omasta opiskelusta ei ole montaa vuotta ja hain kymmeniin paikkoihin. Joulu-helmikuun puoliväli oli pyhitetty vapaa-ajan osalta työnhaulle. Useampi tunti meni aina yhteen paikkaan hakiessa. Siitä huolimatta, että minulla oli hyvä ja kattava cv jo siinä vaiheessa, niin en todellakaan päässyt joka paikkaan edes haastatteluun. Vajaasta kymmenestä paikasta sitten lopulta valitsin. Suurin osa hakemistani paikoista kuitenkin oli semmoisia, etten päässyt haastatteluun tai en saanut paikkaa."Riski" työllistyä on kyllä todella pieni, jos hakee vaan kouralliseen paikkoja, on alkuvaiheessa opintoja ja cv vielä aika tyhjä. Ja tällä hetkellä myös iso osa näistä "ei oman alan" paikoista on jo rekrytty.

Päivämäärä:   25.2.25 10:47:53

"Tosin vähän täällä tuntuu porukka hakeneen. Omasta opiskelusta ei ole montaa vuotta ja hain kymmeniin paikkoihin. Joulu-helmikuun puoliväli oli pyhitetty vapaa-ajan osalta työnhaulle. Useampi tunti meni aina yhteen paikkaan hakiessa. Siitä huolimatta, että minulla oli hyvä ja kattava cv jo siinä vaiheessa, niin en todellakaan päässyt joka paikkaan edes haastatteluun. Vajaasta kymmenestä paikasta sitten lopulta valitsin. Suurin osa hakemistani paikoista kuitenkin oli semmoisia, etten päässyt haastatteluun tai en saanut paikkaa."Riski" työllistyä on kyllä todella pieni, jos hakee vaan kouralliseen paikkoja, on alkuvaiheessa opintoja ja cv vielä aika tyhjä. Ja tällä hetkellä myös iso osa näistä "ei oman alan" paikoista on jo rekrytty."

Minä en ainakaan ymmärrä, miten pystyisi hakemaan satoihin paikkoihin, jos aidosti panostaa työnhakuun. Ensinnäkään oman alan kesätyöpaikkoja ei ole satoja tarjolla. Ainakin itse olen hakenut ihan jokaiseen varteenotettavaan oman alan kesätyöhön, mihin olisi rahkeet riittäneet ja pystyisi julkisten varassa olevana kulkemaan kesälläkin max 2 h matka-ajalla.

Toisekseen kun kirjoittaa jokaiseen paikkaan kohdennetun hakemuskirjeen, räätälöi CV:n paikkaan sopivaksi ja täyttää vielä erillisen hakemuslomakkeen kysymyksineen, niin tämä kaikki vie yhden hakukohteen osalta helposti 2-3 h. Pakko ollut priorisoida noita oman alan tehtäviä haun osalta toistaiseksi, kun niitä on tarjolla ollut. Työnhaku on ihan kokopäiväistä duunia ja rinnalla olisi vielä ne opinnotkin, jotka pitäisi saada etenemään.

Päivämäärä:   25.2.25 10:57:07

Toinen piste. Juuri tuossa kopioimassasi pätkässä kirjoitin, että vapaa-aika oli pyhitetty sille työnhaulle. Arki-illassa ehti tekemään sen yhden hakemuksen. Sanotaan alakanttiin, että arki-iltoja kuukaudessa on 20. Tuon 2,5 kuukauden aikana iltaisin ehtii tekemään sen 50 hakemusta. Sitten viikonloppuisin ehtii tekemään pari hakemusta päivässä, kun kouluhommat vie osan ja muuhun elämäänkin jättää hetken. Viikonloppupäiviä tuossa ajassa on 20 eli jos pari rustaa päivässä, niin ehtii tekemään sen 40 hakemusta. Eli tuossa ajassa ehti tekemään sen 90 hakemusta. Ja hain myös pk-seudulta töitä, vaikka asuin muualla. Siellä oli hyvin tarjolla kesäasuntoja. Päädyinkin sinne töihin ja sain vuokrattua kesäksi toiselta opiskelijalta halvan asunnon.

Päivämäärä:   25.2.25 11:06:55

Kyllähän vaikka kaikki hereilläolotuntinsa voi käyttää hakemuksia väsäten. Ja kyllä, jotkin päivät venyvät itselläkin 10-12-tuntisiksi opintojen ja työnhaun parissa + siihen päälle vielä matkat kampuksen ja kodin välillä. Jokaista viikon päivää en kuitenkaan voi näin käyttää, koska ainakin minulla on muitakin vastuita elämässä - myös arjessa.

Lähettäjä: Kurppa 
Päivämäärä:   25.2.25 11:09:17

28.2 ja maaliskuun ekalla viikolla päättyy haut mihin hakenut. Ei ole mitään kuulunut. Hermostuttaa kyllä aina lailla, kun odottavan aika on pitkä. Toivoisin pääseväni, niin palkan lisäksi saisi näyttöjä tehtyä samalla.

Päivämäärä:   25.2.25 11:20:31

AMKssa opiskellessa hain kesätöihin kymmeniin paikkoihin ja en koskaan päässyt edes haastatteluun. Joka kesä sama juttu. Sitten aloin opiskella DI:ksi ja yllättäen pääsikin haastatteluihin ja työpaikkakin löytyi ekan vuoden jälkeen. Kesätöihin hakee johonkin paikkoihin jopa 800 ihmistä ja sillä on merkitystä mistä koulusta tulet. Esim haastatteluun tulee Aallon DI ja metropolian insinööri opiskelija. Kyllä silloin vaaka on valmiiksi jo Aallon puolella. Eli kyse ei välttämättä ole mistään henkilökohtaisesta, se voi olla ihan vaan, että tulet koulusta joka ei pärjää kilpailussa ja päädyt heti mappi ö:n ilman että kukaan sitä hakemusta koskaan edes lukee.

Päivämäärä:   25.2.25 12:21:53

Siinä vaiheessa, kun cv ei ole kummoinen ja joutuu työnhaun edelle priorisoimaan muita asioita, ei kauheasti kannata ihmetellä, jos ei työllisty. Ja jos taas ei työllisty opintojen aikana oman alan hommiin, ei kannata ihmetellä, jos ei työllisty valmistumisen aikaan.

Päivämäärä:   25.2.25 13:00:38

"Siinä vaiheessa, kun cv ei ole kummoinen ja joutuu työnhaun edelle priorisoimaan muita asioita, ei kauheasti kannata ihmetellä, jos ei työllisty. Ja jos taas ei työllisty opintojen aikana oman alan hommiin, ei kannata ihmetellä, jos ei työllisty valmistumisen aikaan."

Vaikka kuinka työnhaku olisi korkealla prioriteettilistalla, niin aika paljon voi olla muitakin asioita, mitä täytyy saada hoidettua työnhaun lisäksi: lapsista ja/tai lemmikeistä huolehtiminen, osa-aikainen työ/keikkatyö (mikä jäämässä kesätauolle), opiskeluissa aikataulussa pysyminen, ylipäätään oman osuutensa hoitaminen erilaisissa opintoihin liittyvissä ryhmätöissä, CV:hen täydennystä tuova vapaaehtoistyö tai palkaton harjoittelu, ihan vain huushollista huolehtiminen yms. Tässä kun tämän hetkistä työmarkkinatilannetta ja hakijamääriä tarkastelee, niin todellakin toivoisi itsellä olevan se tilanne, että voisi aamulla herätä työnhakuun ja illalla lopettaa se nukkumaanmenoon ilman mitään muita vastuita.

Päivämäärä:   25.2.25 13:02:37

Ja ei, onneksi ei ole omakohtaisesti sentään kaikkia noista, mutta useampia kuitenkin työnhaun ohella hoidettavana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.