Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Neuvoja OM

Lähettäjä: kirsikka 
Päivämäärä:   24.2.25 19:57:11

Ollaan oltu yhdessä kohta 5 vuotta ja yhteinen taaperoikäinen lapsi. Itse 33v ja mies 41v. Alkuun kaikki hyvin, mieskin puhui ja pussasi teki osansa kotitöistä, mutta nykyään on sellainen jöröjukka että oksat pois. Lapsi ja kaikki kodinhoito on jäänyt minun vastuulle ja mies vain murahtelee. On todella passiivis-agressiivinen, jos jonkin kotityön tekee niin paiskoen. Olen yrittänyt saada apua miehelle, ensin puhumalla hänen kanssaan ja ehdottanut ammattiapua. Mikään ei käy. Jokin masennus sillä on, mutta en itse kestä tätä tilannetta. Vähän pelottaakin. Odotanko jotain ihmettä tapahtuvaksi vai alkaako tästä pelkkä alamäki? Tekisi mieli nostaa kytkintä, mutta samalla rikon perheen. Ei meillä ole muuta yhteistä kuin lapsi, naimisissa ei olla vaikka joskus siitä puhuttiin. En kaipaisi mieslasta tähän elämänvaiheeseen... Neuvoja?

Re: Neuvoja OM

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.2.25 20:05:15

Jälkiviisasta ei siunaa ja niin edelleen, mutta edes muille opiksi, että älkää lisääntykö ennen kuin tunnette sen ihmisen KUNNOLLA. Näette erilaisissa tilanteissa ja todella ehditte puhua mitä haluaa siltä itse vanhemmuudelta, ei vain "siittiöidensä jatkuvan lapsen muodossa kuten miehen kuuluu tehdä".

Juu varmasti lapsiperhearki on yllättänyt tämänkin sankarin eikä sitä oikein jaksaisi eikä haluaisi, ei osaa puhua eikä tilannetta purkaa. Siinähän se. Mutta jos on yritetty jo puhua, tarjota tukea, otettu kaikki kotihommatkin jo pois listalta eikä apua halua hakea niin ei tule muuttumaan millään muulla kuin sillä että lähdet ! Mutta ole realisti, siinäkin mahdollisuudet on vähemmän kuin 50/50 että heräisi siitäkään.. voi olla vain huojentuneen helpottunut ja jatkaa elämäänsä onnellisena. Mutta niin voit silloin jatkaa sinäkin, kunnon elarit ja pakotat hoitamaan lasta x päivää kuukaudessa lapsen ja isän suhteen mahdollistamisen takia ja kannat 0% huolta perheen rikkomisesta: HÄN ei yrittänyt, HÄN ei panostanut, HÄN ei ottanut apua vastaan niin HÄN sen silloin teki mahdottomaksi olla perhe. Lapsellehan ei ole terveellistä tuollaisessa ilmapiirissä elää eikä saada sitä mallia, että mies vain kiukuttelee ja nainen tekee kaiken. ja iso PISTE, ei muttia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.2.25 20:38:54

Osa miehistä taantuu lapsiksi tullessaan isäksi, ei aina auta vaikka kuinka olis tunnettu 20 vuotta ennen lisääntymistä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.2.25 20:42:39

Ei ketään pysty tuntemaan niin hyvin etukäteen että tietää ettei mikään menisi vi-tuiksi.

Mikä on miehen suhde lapseensa???

Jos lapsi on hoidossa ja olette samaan aikaan kotona ja mies jöröilee ja paiskoo ovia, voisi kunnon itkuparkuraivari olla paikallaan. Annat tulla huutaen ne kysymykset mitä mielessä on.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   24.2.25 22:07:59

Se ei (enää) kunnioita. Miesten käytöksestä tietää mitä ne ajattelee, puheet niillä on ihan liibalaapaa. Antaisin yhden varoituksen, että jos käytös jatkuu muutan erilleen. Ja sitten lähtisin, lapsen kanssa saa sormia napsauttamalla vuokrakämpän josta käsin pääsee miettimään elämäänsä eteenpäin.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   24.2.25 22:14:42

Joon ehdotus huutoraivarista sisältää riskin, koska mies käyttäytyy jo nyt niin lapsellisesti. Painostettuna saattaa tulla turpaan kunnolla. Muistetaan nyt realiteetit ennenkuin kehotetaan fyysisesti heikompaa kokeilemaan rajojaan. Ja onko muutenkaan järkevää ruveta käyttäytymään kuin kolmas lapsi perheessä. Jonkun pitäisi ottaa vastuu siitä lapsesta.

Lähettäjä: Jdkcf 
Päivämäärä:   25.2.25 08:22:30

Et sinä riko hyvää perhettä.
Lapselle on haitallisempaa varttua tuollaisessa kasvuympäristössä kuin se, että vanhemmat eroaa ja kotona on parempi olla + saa paremman parisuhdemallin

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.2.25 08:42:28

Itse selvittäisin ensin kaikessa hiljaisuudessa paikkakunnan vuokra-asunnot. Sitten kun suunta olisi selvä, kertoisin miehelle että et jaksa tällaista ja haluat erota niin sovussa kuin mahdollista.

Ja vielä ehtii jutella ja selvittää mikä mättää, mutta huutaminen tai erolla kiristäminen ei toimi pitemmän päälle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.25 08:47:58

Et riko hyvää perhettä, koska sellaista ei ole.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   25.2.25 09:22:35

Mun isä oli lähes aina pahalla tuulella eikä se mitään mukavaa ollu. Toki se vielä ryyppäsi ja pelotteli kaikkia kun riehu. Tuloksena dissosiaatio ja työkyvyttömyyseläke.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.