Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huoh, työpaikasta oltiin soitettu enkä vastannut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:25:27

Olin koululla, hakemastani työpaikasta oltiin soitettu näköjään reilu viikko sitten kahtena päivänä. En minä voinut vastata kun puhelin oli äänettömällä enkä sen kummemmin ajatellut että kuka oli soittanut. Nyt huomasin ja googletin ja sehän oli tietysti rekrytoija! Kehtaanko vielä soittaa perään? Ja ärsyttää, että MIKSEI voinut jättää perään viestiä, niin minä aina tein kun olin tuollaisessa työssä että piti saada joku henkilö kiinni. Harva soittaa takaisin johonkin outoon numeroon...

Re: Huoh, työpaikasta oltiin soitettu enkä vastannut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:26:15

Siis yleensä googletan oudot numerot mutta tuolloin en siinä päivän aikana ollut huomannut sitä tehdä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 21:27:17

Tottakai kehtaat.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.2.25 21:30:10

Kyllä se taisi mennä siinä. Tuttu yrittäjä sanoi juuri tavoitelleensa kesätyönhakijoita. Ensimmäisellä numero ei ollut käytössä, toinen ei vastannut, kolmas löi luurin korvaan ja neljäs ei vastannut. Totesi, ettei palkkaa aspaan ketään, joka ei vastaa puhelimeen tai soita takaisin. Löysin työntekijän toista kautta. Viestejä ei perään laitellut, kun halusi samalla kuulla, millainen ihminen sieltä löytyy ja onko edes puhelimessa potentiaalinen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.2.25 21:33:17

Kehtaat mutta eiköhän mennyt jollekin toiselle.

En minä ainakaan palkkaisi puhelinkammoista ihmistä, joka ei vastaa tai soita takaisin, vaikka tietää hakeneensa töitä.

Tosi iso red flag työntekijässä, vaikkakin hyvin yleistä alle 30 vuotiailla.

Lähettäjä: wyywa 
Päivämäärä:   23.2.25 21:33:51

Ehkä tuo vastaamattomuus ja takaisinsoittamattomuutesi kertoo, ettet halua kyseistä työtä.

Voihan sekin olla yksi kriteeri, että testataan, saako sinua kiinni ja kiinnostaako sinua, kuka on tavoitellut. Moni osaa googlettaa oudon numeron ja soittaa itse takaisin jos hakutulosten perusteella soittaja oli joku olennainen, ja esim. minulla on puhelimessa fonecta caller, joka kertoo soittajan, ellei numero ole salainen.

Et voi vaatia, että rekrytoija metsästää sinua loputtomiin ja laittelee viestejä, kun ihan yhtä lailla voisit itsekin googlettaa oudon numeron ja soittaa takaisin heti kun taas olet puhelin kourassa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.2.25 21:34:00

Niin tämä:

"Ensimmäisellä numero ei ollut käytössä, toinen ei vastannut, kolmas löi luurin korvaan ja neljäs ei vastannut. Totesi, ettei palkkaa aspaan ketään, joka ei vastaa puhelimeen tai soita takaisin."

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   23.2.25 21:34:11

Teen juuri kesätyörekryä, en laittele viestiä perään, hyviä hakijoita on paljon, jos ei vastaa puhelimeen eikä soita takaisin samana/seuraavana päivänä niin antaa olla. Ymmärrän että nuorilla on kiireitä mutta niin on meillä töissäkin ;)

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   23.2.25 21:37:07

Kumpi tarvitsee enemmän, hakija työtä vai työpaikka hakijaa? Jotenkin ajattelisi, että jos ihminen on hakenut jotain työtä, hän olisi itse aktiivinen ja esim. ottaisi rekrytoivan henkilön puhelinnumeron jo valmiiksi itselleen ylös (jos se on ilmoituksessa mainittu). Jos työpaikkaa on hakenut lukuisia hyviä hakijoita ja yhtä ei saa kiinni, seuraavia on jo jonossa.

Joo, kohteliasta on jättää viesti, kuka on ja miksi tavoitteli. Mutta kaikki eivät toimi niin, ja onkin ihan hyvä testi katsoa mitä hakija siinä vaiheessa tekee. Jättääkö hakija töissäkin sitten esim. asiakkaillekin soittelematta, jos ajattelee, että tämä oli varmaan vaan joku puhelinmyyjä.

Sinuna soittaisin takaisin, mutta älä pety, jos rekry on jo edennyt ilman sinua.

Lähettäjä: 666 
Päivämäärä:   23.2.25 21:41:48

Aloittajan omaa tyhmyyttä.

Se juna meni jo.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:42:41

Itse en vastaa vieraisiin numeroihin kovin helposti (en siis keskeytä hommia, jos teen jotain), enkä soittele takaisin ekan soittokerran jälkeen. Jos on jollain asiaa, soittaa uudestaan. Eri asia on, jos tiedän odottaa puhelua päivänä X.

Mutta töissä vastaan kyllä numeroihin ja soittelen takaisin asiakkaille. Työnumero on töitä varten, oma numero on omia asioita varten,.

En siis ole mitenkään puhelinkammoinen, vaikka omasta numerosta tiedustellessa voisi niin luulla.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   23.2.25 21:45:30

"enkä sen kummemmin ajatellut että kuka oli soittanut"

No tästä eteenpäin tiedät ajatella asiaa, kun ODOTAT PUHELUA. Työtä hakiessasi tiedät, että hyvät uutiset soitetaan joten jokainen saapuva puhelu vastataan tai niihin soitetaan ensitilassa takaisin.

Sama juttu huoltomiesten, lääkäreiden, eläinlääkäreiden, viranomaisten ja muiden kanssa, eivät laittele viestiä vaan soittavat pelkästään.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.2.25 21:50:11

Eiköhän se paikka ole mennyt jo jollekin toiselle. Olet viivytellyt asian kanssa yli viikon. Ohme että jollain on varaa tänä päivänä tehdä noin, kun yleensä tuntuu ongelmana olevan se, ettei haetut työpaikat vastaa mitään. Nyt on kahdesti yritetty tavoitella eikä ap ole viitsinyt tarkistaa numeroita aiemmin. Luulisi olevan itsestäänselvää, että kun on hakenut johonkin, odottaa sieltä yhteydenottoa kuin kuuta nousevaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.2.25 21:59:30

Jos olet hakenut töitä, miksi et reagoi soittoihin vieraista numeroista? Silloinhan juuri pitäisi pitää niitä silmällä.
Nyt on liian myöhäistä valitettavasti, kun jo viikko mennyt. Jatkossa tiedät soittaa takaisin heti.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   23.2.25 22:18:15

Voi elämän kevät teitä ihmisiä. Jos on haettu töitä, tietenkin vastataan puhelimeen tai soitetaan edes takaisin. En ite ainakaan palkkais moista uuvattia edes, joka ei ymmärrä että työpaikasta voidaan soittaa kun sitä on haettu.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.2.25 22:21:18

Kyllä, näinhän se menee. Tuo kertomani henkilö on ärräyrittäjä.

Lähettäjä: obn 
Päivämäärä:   23.2.25 22:37:39

Aloittaja, olitpa tyhmä. Koeta kasvaa aikuiseksi ja alkaa käyttäytyä aikuisen tavoin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.2.25 23:41:07

Jos töitä haetaan, niin silloin etenkin juuri hakuajan loppumisen jälkeen ollaan tarkkoja puhelimen kanssa ja vastataan vieraisiin numeroihin. Tai soitetaan perään.

Vaikka muuna aikana skippaisi kaikki vieraasta numerosta tulevat puhelut.

Lähettäjä: Shoitsu 
Päivämäärä:   24.2.25 00:05:52

Vastatkaa please myös niihin outoihin numeroihin. Työskentelen sairaalassa ja työhöni kuuluu paljon puheluita. On äärimmäisen turhauttavaa tavoitella ihmistä tunteja tai päiviä. Etenkin kun kyse on oikeasti akuutista asiasta. Siis oikeesti yhdellä potilaalla meni sydänleikkaus aika ohi, kun ei ollut halunnut vieraaseen numeroon vastata. Oikeesti. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua kun vastaa puhelimeen? Myös esim. Ensihoito, palokunta, poliisi, sosiaalipäivystys jne. Soittaa tuntemattomasta numerosta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.2.25 00:13:20

"On äärimmäisen turhauttavaa tavoitella ihmistä tunteja tai päiviä"

Et kai sinä nyt tunteja tai päiviä samaan numeroon soittele? Kertasoitto ja viesti perään jos ei vastaa, ja henkilö soittaa lähes poikkeuksetta minuutin kuluessa takaisin.

Lähettäjä: Shoitsu 
Päivämäärä:   24.2.25 00:21:57

En toki jatkuvasti soittele, mutta niin kauan että saan kiinni. Esim. Vartin tai päivän välein... riippuen asian kiireellisyydestä. Ja niitä kiinni saatavia ihmisiä on loputon lista. Ei laiteta viestiä sillä puhelimitse täytyy tavoittaa.

Päivämäärä:   24.2.25 00:26:35

No puhelimitsehan se potilas teidät tavoittaa. En ymmärrä miksi teette töistänne tarpeettoman työläitä. Todennäköisesti teillekin vastattaisiin heti, kun asiakas näkee mistä organisaatiosta häntä tavoitellaan.

Lähettäjä: No More Comments 
Päivämäärä:   24.2.25 01:06:29

Olet nyt työnhakuvaiheessa, etkä ole tarkkana viikkoon!? puhelimeesi tulleista soitoista??

Se kertoo Sinusta kaiken tarvittavan!!

No More Comments!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.2.25 06:35:32

"Kertasoitto ja viesti perään jos ei vastaa, ja henkilö soittaa lähes poikkeuksetta minuutin kuluessa takaisin."

Tällaiset viestistä takaisinsoitot eivät varmasti toimi tuollaisessa tapauksessa, jossa soitellaan koko ajan listasta seuraaville nimille, koska silloin se numero on varattu, kun soitetaan jo seuraavalle henkilölle. Ei voida jäädä puhelinta tuijottaen istumaan ja odottamaan, että soittaakohan se (tai ne kymmenet) takaisin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.2.25 09:54:58

Itse myös rekrytointia tekevänä olen huomannut, että osa ei vastaa puhelimeen, vaikka soittaisi useamman kerran. No soitan sitten seuraavalle ehdokkaalle ja palkkaan hänet jos ja kun vastaa puhelimeen.

Päivämäärä:   24.2.25 10:00:45

"Tällaiset viestistä takaisinsoitot eivät varmasti toimi tuollaisessa tapauksessa, jossa soitellaan koko ajan listasta seuraaville nimille, koska silloin se numero on varattu, kun soitetaan jo seuraavalle henkilölle. Ei voida jäädä puhelinta tuijottaen istumaan ja odottamaan, että soittaakohan se (tai ne kymmenet) takaisin."

Totta, mutta tuossakin tapauksessa asiakas vastaa siihen seuraavaan soittoon kun tietää mistä häntä tavoitellaan.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   24.2.25 10:13:29

” No tästä eteenpäin tiedät ajatella asiaa, kun ODOTAT PUHELUA. Työtä hakiessasi tiedät, että hyvät uutiset soitetaan joten jokainen saapuva puhelu vastataan tai niihin soitetaan ensitilassa takaisin.”

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   24.2.25 10:36:39

Mulle oli tullut äärimmäisen hyvän kuuloinen hakemus ja CV. Yritin soittaa hakijalle kolme kertaa, kahtena eri päivänä. Ei vastausta. Koska kyseessä oli vähän niinkuin aspatyö, oli tämä minulle haastattelu ilman haastattelua, joten jatkoin seuraavaan. Tehtävään löydettiin henkilö, kuka vastasi puhelimeen.

Voithan kokeilla ja kysyä paikasta. Valehdella, että puhelin oli rikki tai se ei toiminut siellä, missä olit. Mutta en pidättäisi hengitystä, että paikka on sinulle enää auki, jos rekryäjä pitää vastaamattomuuttasi testinä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.2.25 11:10:20

nyt oli kyllä täysin oma moka. siis jos olet hakenut töitä, tiedät että jossain vaiheessa tulee soitto/viesti/maili niin totta helvetissä silloin kytätään luuria jatkuvasti :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.25 11:27:47

”"Tällaiset viestistä takaisinsoitot eivät varmasti toimi tuollaisessa tapauksessa, jossa soitellaan koko ajan listasta seuraaville nimille, koska silloin se numero on varattu, kun soitetaan jo seuraavalle henkilölle. Ei voida jäädä puhelinta tuijottaen istumaan ja odottamaan, että soittaakohan se (tai ne kymmenet) takaisin."

Totta, mutta tuossakin tapauksessa asiakas vastaa siihen seuraavaan soittoon kun tietää mistä häntä tavoitellaan.”

Samaa mieltä siitä, että toimii. Olen myös terveydenhoitoalalla ja minulla on numero, johon voi soittaa takaisin. En todellakaan tavoittele montaa kertaa, vaan sen kerran ja kopioitu viesti perään, että yritettiin paikasta xx soittaa, ole hyvä ja soita takaisin aikaan xx. Usein soittavat 5min sisään. Jos olen varattu, niin soitan takaisin. Vähentää kuitenkin soittoyritysten määrää ja nopeuttaa jonon purkamista. Kaikilla ei ole numeroa johon takaisin soitella, mutta siinäpä kehitysehdotus työnantajalle.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   24.2.25 11:29:03

Reilu viikko sitten?!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.2.25 13:05:35

Tämmöstä tää nykyajan nuoriso on, siinähän nuolevat näppejään kun duunit menee niille ketkä osaa vastata puhelimeen.

Päivämäärä:   24.2.25 19:51:58

Puhelin on sitä varten, että sillä soitetaan ja siihen vastataan. Itse vastaan aina jos mahdollista ja jos olen niin että en voi vastata, soitan takaisin mahdollisimman pian.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.