Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko liikaa vaadittu? OM

Lähettäjä: taateli 
Päivämäärä:   23.2.25 21:16:11

Mies menee viihteelle kavereiden kanssa ja ainoa, mitä haluaisin tietää, on se, että tuleeko kotiin ja milloin on tulossa. Vaadinko liikaa? Näitä illanviettoja on harvoin, ehkä kolmasti, neljästi vuodessa.

Re: Onko liikaa vaadittu? OM

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   23.2.25 21:17:37

Pitää kertoa, onko tulossa kotiin vai aikooo mennä vaikka kaverille yöksi.
Kellonaikaa ei tarvitse tietää etukäteen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:18:12

Meillä on ainoastaan puhuttu, tullaanko kotiin vai mennäänkö jonnekin lähemmäs, kaverille yöpymään. Taksi kotiin maksaa 50e joten usein koitetaan saada majoituspaikka.

Mitään kotiintuloaikoja ei ole.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.2.25 21:19:28

No meillä on itsestään selvää tulla yöksi kotiin ja mies myös ilmoittaa milloin on lähdössä tulemaan kotiin. Kuuluu ihan hyviin tapoihin mielestäni. Pidän kännykkää siis äänettömällä mutta olen sanonut, että laita viesti kun tulet niin tiedän, että jos herään ulko-oven aukaisuun niin tiedän sen olevan hän. :D

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.2.25 21:20:19

Mutta siis ei tarvitse etukäteen tietää kellonaikaa, mutta ilmoittelee sitten kun tietää.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   23.2.25 21:20:32

Ei ole liikaa vaadittu tietää tuleeko kumppani kotia yöksi. Toki aikaa ei lähtiessä tai illan aikana tarvitse tietää.

Ja jos ei tulekaan yöksi kotiin, niin ilmoittaa tämän tekstarilla kun asia selviää, niin minä tiedän olla huolestumatta aamulla kun herään yksin.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:21:25

”Meillä on ainoastaan puhuttu, tullaanko kotiin vai mennäänkö jonnekin lähemmäs, kaverille yöpymään.”

Meillä sama. Tämän verran haluan tietää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.2.25 21:24:43

Ei ole. Kyllä kuuluu tapoihin ilmoittaa meneekö kaverille tai tuleeko kotiin. Tarkkaa aikaa ei tarvitse heti kertoa, mutta summittaisesti tuleeko puolilta öin vai aamuyöllä.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   23.2.25 21:26:09

Että "kaverille" yöpymään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.25 21:27:42

No ei se aloittajan mies silloin illalla vielä voi tietää löytääkö jonkun toisen sänkyyn... Siitähän se riippuu.

Lähettäjä: Jdkcf 
Päivämäärä:   23.2.25 21:28:29

Siitä pitää ilmoittaa jos jåå jonnekin yöksi mutta erikseen ei tarvii kertoa moneltako tulee kotiin..

Lähettäjä: taateli 
Päivämäärä:   23.2.25 21:33:25

Ihan kotiin tuli, kuulin kyllä kahden kaverinsa äänet aiemmin, kun lopulta sain kiinni. Tämä vaan mielestäni pitäisi automaationa kertoa, että tulee kotiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.2.25 21:35:43

Älä siis mäkätä.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   23.2.25 21:39:10

Herran jestas, et tietenkään vaadi liikoja...!
Ja meillä on kyllä itsestäänselvyys, että aina tullaan kotiin, jos ei nyt ole käymässä kaverilla pidemmällä visiitillä jossain 100km päässä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.2.25 22:49:50

” . Tämä vaan mielestäni pitäisi automaationa kertoa, että tulee kotiin.”

Siis oliko tässä tilanne että kysyttäessä ei osaa kertoa mitä tekee vai että ei erikseen ollut omatoimisesti sitä ilmoittanut? Minusta ainakin kotiin tulo on se perusolettama ja jos se on suunnitelmissa, ei sitä tarvitse erikseen mainita. Se taas jos jää johonkin kaverille yöksi on erikoistapaus josta sanotaan erikseen. Ja toki kysyttäessä osaa sitten vastata hommiin kummin. Mutta ei meilläkään kyllä kumpikaan erityisesti sanoisi että tulee kotiin nukkumaan kun se on ihan itsestäänselvä asia.

Lähettäjä: Jjoo 
Päivämäärä:   23.2.25 22:59:19

Just menossa riita aiheesta. Mies käy harrastuksessa ja olen käskenyt ilmoittaa jos on siellä yli puolenyön. No lauantaina tuli kotiin klo 05 ja ilmoittaa ei voi että nyt menee ilta pitkäksi...

Lähettäjä: Jjoo 
Päivämäärä:   23.2.25 23:03:55

Ja jjoo on aivan kamalaa herätä klo 03 pissalle ja tajuta että on yksin kotona eikä ole saanut viestoä ertä menee suunnitellusti myöhään. Mitäön lupia ei siis tarvutse kysellä mutta pakko olisi ilmoittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.25 00:06:04

Ei tarvitse. Pitäisikö sen miehen aina sanoa, ettei ole tulossa yöksi kotiin ettet panikoi. Vai lukitsetko oven sisältä silloin ettei ilmoitettua aiemmin pääse kotiin jos suunnitelmat muuttuu?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.2.25 00:12:23

. , normaalissa parisuhteessa yleensä ilmoitetaan tekemisistä. Jos miehestäni ei kuuluisi tunteihin mitään eikä tulisi kotiin yöksi, niin kyllä alkaisin miettiä katoamisilmoitusta - olisi todella epätyypillistä käytöstä hänelle. On normaalia olla huolissaan läheisistään. Kiva, jos sinulle on ok, minä haluan tietää, missä läheiseni ovat. Ihan sama, onko se mies tai vaikka silloin, jos olen kaverin kanssa reissussa ja häntä ei kuulu takaisin. On todella ahdistavaa olla siinä tilanteessa, jossa toinen on kadonnut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.2.25 00:17:23

Mä olen nainen 42v ja menen ulos ehkä 2 kertaa vuodessa.

Kun menen, en todellakaaaaaaaan alkaisi antamaan mitään kellonaikaa! Sehän pilaisi koko ilon jos pitäisi jatkuvasti kyttäillä kelloa ja olla lähtötelineillä.

Mun illanvietossa kahden muun naiskaverini kanssa me mennään ensin drinkeille, sitten syömään, sitten ehkä taas drinkeille ja sitten jonnekin tanssimaan ja joskus ollaan lopulta päädytty karaoken kautta pizzalle. Miten tuollaiselle jotain aikataulua antaa?

Olen kodista jossa vanhemmat erittäin hallitseviä ja oli mustasukkainen miesystävä joiden kanssa @!#$ repesi jos oli kotiintuloajasta viisikin minuuttia myöhässä.

Mulle tulee voimakas vastenmielisyys henkilöitä kohtaan jotka koettavat nyt kun olen aikuinen niin kontrolloida tai infantilisoida minua. Onneksi puolisoni ei tätä tee. Hän on myös aikuisena ihmisenä johon luotan, kaikkihan eivät luota puolisoihinsa, täysin kykenevä päättämään milloin palaa kotiin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.2.25 00:19:17

-, varmaan kuitenkin kerrot, tuletko kotiin vai et?

Lähettäjä: Khyl 
Päivämäärä:   24.2.25 00:49:39

Eipä kumppani ihan hirveesti tee mitään sillä tiedolla, että tulenko kotiin kolmelta vai kuudelta, hän osaa mennä nukkumaan yksinäänkn :D Joskus lähdetään jatkoille eikä välttämättä tule enää tietyn ajan jälkeen laitettua viestiä, kun on niim kivaa ja aika menee nopeasti.

Sama se on, jos kumppani on ulkona. Tulee kotiin yöllä jos tulee tai sitten nukkuu jonkun sohvalla. Minä osaan mennä myös yksin nukkumaan ja vaikka melko vaarallisessa paikassa eletäänkin, en epäile ensimmäisenä, että nyt on jotain sattunut, jos ei mitään kuulu.

Pyrin kyllä Ilmoittamaan, jos jatkoille menee, mutta aina se ei käy mielessä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   24.2.25 08:14:14

On se liikaa vaadittu. Itsekin vaadin ja ahdistuin, kunnes kävi omalle kohdalle se, että tuli lähdettyä jatkoille. Toki soitin ja kerroin, että tulenkin kotiin vasta aamulla.

Se on outo fiilis kun ei osaa hallita tunteita kun toinen on baarissa ja meneekin jatkoille tai toista ei kuulu kotiin. Itsellä meni ohi ajan kanssa. Pitää muistaa et huppelissa saa ideoita, joissa ei välttis ole järkeä eikä kaikkea voi ennakoida.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.